REKLAMA

Bieganie: pomysły na urozmaicenie treningu

Bieganie najlepiej udowadnia, że możesz dużo więcej, niż Ci się wydaje. A przekroczenie strefy komfortu powoduje, że chcesz więcej. Biegaczka to zrozumie. Wystarczy przechytrzyć swój mózg, który chce, żebyś zwolniła lub poddała się szybciej, niż chcą tego mięśnie.

Shutterstock

Naukowcy wykazali, że wykorzystując techniki małych podstępów, można osiągnąć świetne wyniki. Taką taktykę docierania do swoich rezerw z powodzeniem stosuje światowa czołówka biegaczy. I Ty także możesz. Zacznij od stworzenia swojej mantry (o treningu mentalnym biegacza przeczytaj więcej na runners-world.pl). Wypróbuj też koniecznie te strategie, które w kreatywny sposób wprowadzą element zaskoczenia do Twoich treningów. I nie potrzebujesz do tego ani trenera, ani partnera.

1. Ruletka odpoczynku

Przebiegnij 400 m (jedno okrążenie na bieżni) 10 razy. Długość przerwy odpoczynkowej między okrążeniami będzie determinować setna sekundy pomnożona przez 20. Np. jeśli pierwsze 400 m zajmie Ci 1:18:36, to kalkulacja jest taka: 6 x 20 = 120 sekund odpoczynku. Jest też scenariusz na wypadek wyniku zerowego: od razu biegniesz kolejne 400 m. I nie zajedź się od razu tempem – po prostu niech wszystkie 10 okrążeń będzie wymagające.

ZOBACZ TEŻ: Szczepionka na koronawirusa w drodze

2. Losowe przyspieszenia

Włącz losowe odtwarzanie playlisty i niech piosenki dyktują Twój trening. Na przykład biegnij szybciej, gdy wykonawcą jest kobieta, a truchtaj przy utworach wokalistów. Kontynuuj, aż uzbiera się w sumie przynajmniej 20 minut szybkiego biegania. To samo możesz zrobić, mieszając gatunki muzyczne. Niech 1-2 rodzaje nagrań będą sygnałem do sprintu (nie na maksa). Po minucie przejdź do truchtu aż do końca utworu.

3. Zabawa biegowa

Rób 10-20-minutowe serie zrywów, które będą determinowane przez nieprzewidywalne zewnętrzne wskazówki. Wybierz coś, co powtarza się dość często na trasie – w zależności od tego, gdzie biegasz, mogą to być przejeżdżające auta, rowerzyści, przejścia dla pieszych lub psy. Jeśli na przykład wybierzesz pieszych, przyspiesz, aż miniesz dziesięciu, a truchtaj, mijając kolejnych 5, i powtarzaj.

ZOBACZ TEŻ: Miley Cyrus znowu pochwaliła się obłędną sylwetką

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA