[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Bieganie dla początkujących: najczęstsze błędy

Jak zacząć biegać? To nie takie trudne, jeśli wiesz czego unikać. Prawidłowa technika biegu jest gwarancją sukcesu. Trener personalny WH pomaga wyeliminować błędy i doradza, jak konsekwentnie realizować trening biegowy.

fot. baranq 2015/shutterstock.com fot. baranq 2015/shutterstock.com

Zdecydowałaś się zacząć swoją przygodę z bieganiem? Gratulujemy i trzymamy kciuki! Pamiętaj jednak, żeby uważać na pułapki. Jeśli jesteś zdania, że taki trening to wyłącznie energiczne stawianie nogi za nogą, jesteś w błędzie.

Wykwalifikowany trener biegania Carl Leivers rozwiewa nasze wątpliwości i obala mity. W rozmowie z WH wymienia najczęściej popełniane przez jego klientów błędy. Przekonaj się, czy przypadkiem nie powinnaś zmienić swoich biegowych nawyków.

REKLAMA

 

Błąd nr 1: gdy najważniejsze jest to, jak daleko dobiegniesz

Początkujący biegacze lubią stawiać przed sobą kolejne kuszące wyzwania. Zaplanowałaś sobie już, że jeśli dziś przebiegniesz 3 km, jutro bez trudu pokonasz 4-kilometrową trasę? Sądzisz, że dzisiejszy trening doda Ci motywacji i odwagi, aby następnego dnia pobiec jeszcze dalej? Cóż, efekt będzie raczej odwrotny.

"Jeśli dopiero rozpoczynasz biegi lub wracasz do biegania po kontuzji, gwałtowne wydłużenie długości trasy jest zbyt dużym obciążeniem dla Twojego organizmu " – przestrzega Leivers.

Rozwiązanie: "Zawsze radzę moim klientkom, aby przez okres dwóch, trzech tygodni biegały tą samą długość, a dopiero później stopniowo zwiększały dystans – mówi Leivers. – Wspomniany przedział czasowy pozwoli ciału przystosować się do treningów". Takie racjonalne podejście obniża również ryzyko wycieńczenia i kontuzji.

Jeśli natomiast już przydarzy Ci się uraz, koniecznie dowiedz się, jak sobie z nim radzić i nie daj się kontuzji!

Błąd nr 2: gdy stawiasz na szybkość

"Kolejnym powszechnym błędem debiutantów jest za szybkie bieganie – mówi Leivers. – Pamiętaj, że jeśli będziesz próbować biec z prędkością maksymalną, zmęczysz się zbyt szybko, a wykończenie uniemożliwi podjęcie treningu następnego dnia."

Rozwiązanie: "Kluczem do sukcesu jest znalezienie swojego własnego tempa, aby zachować konsekwencję w treningu" – mówi Leivers. W teorii jest to prędkość pozwalająca porozmawiać bez zadyszki z osobą biegnącą obok. Bieganie we właściwym tempie pomaga zregenerować się ciału po wysiłku, a co za tym idzie, pozwala zwiększyć częstotliwość biegów w tygodniu.

Błąd nr 3: gdy nie zwiększasz dystansu

Jak już wspominaliśmy, kiedy zaczynasz trenować, istotnie jest bieganie na jedną długość przez pewien okres czasu. Jest to ważne, ponieważ ciało musi przyzwyczaić się do wysiłku. Jednak nie zapominaj, że po okresie adaptacji warto zacząć stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej. Będziesz wtedy z dnia na dzień w lepszej kondycji.

Rozwiązanie: aby być coraz lepszą biegaczką (i aby bieganie sprawiało Ci radość) stopniowo wydłużaj trasę. "Spróbuj pokonywać więcej kilometrów 1-2 razy w tygodniu. Możesz też zamiast tego zwiększyć tempo biegu" – sugeruje Leivers.

Warto również zadbać o właściwą dietę i zapewnić sobie lekki krok. Dowiedz się, co jeść, aby biegało się lepiej.

Uważasz, że styczeń i trening biegowy na świeżym powietrzu wzajemnie się wykluczają? Masz gęsią skórkę na samą myśl o ćwiczeniach w mroźny poranek? My jednak zachęcamy do spróbowania. Zobacz, jak ćwiczyć zimą.

Tekst: Annie Daly

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij