4 proste ćwiczenia na ból pleców

Strzyka w krzyżu? Nie zwalaj na starość, tylko więcej się ruszaj. A o bólu w dolnym odcinku pleców zapomnisz dzięki tym ćwiczeniom - skuteczność potwierdzona naukowo.

Ćwiczenia na ból pleców fot. ALLIE HOLLOWAY

Ćwiczenie 1 - toczenie

Obejmij nogi rękami i unieś stopy (kolana rozstaw na szerokość barków), tak jakbyś chciała zwinąć ciało w kulkę. Z wdechem przetocz się na plecy aż do łopatek. Z wydechem przetocz się z powrotem do siadu. Zrób takie rolowanie 8 razy.

REKLAMA

Ćwiczenia na ból plecówfot. ALLIE HOLLOWAY

Ćwiczenie 2 - setka

Połóż się na plecach z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Ręce po bokach ciała. Unieś nad podłogę głowę, barki, nogi i ręce (wnętrzami do ziemi). Poruszaj rękami w małym zakresie góra – dół, pulsując nimi 10 razy. Wykonaj 10 serii po 10 pulsowań.

Ćwiczenia na ból plecówfot. ALLIE HOLLOWAY

Ćwiczenie 3 - kot

Zacznij na czworakach z „płaskimi” plecami. Zaokrąglij plecy na kształt tęczy, głowę opuść do podłogi, bez napięcia w szyi. Wróć do pozycji początkowej. Zrób 8 powtórzeń.

Ćwiczenia na ból plecówfot. ALLIE HOLLOWAY

Ćwiczenie 4 - balans na boku

Połóż się na prawym boku – głowa, szyja i nogi w prostej linii. Palce stóp skieruj na siebie. Prawe ucho ułóż na prawym ramieniu. Unieś obie nogi kilkanaście centymetrów nad podłogę. Zatrzymaj je na 10-20 sekund i obniż. Zrób po 8 powtórzeń na stronę.

Zobacz również:
Choć obok niej na tronie dumnie zasiada król przysiad, wszystkie oczy i tak zawsze zwrócone są na nią – pompkę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA