REKLAMA

3 sporty idealne dla indywidualistek

Najlepiej czujesz się w ruchu? Lubisz się zdrowo zmęczyć? Uwielbiasz przeróżne dyscypliny sportowe i treningi? Ale… wyłącznie we własnym towarzystwie? Świetnie! Oto dyscypliny stworzone dla sportowej solistki.

Według badania MultiSport Index 2019 aż 51 proc. Polek ćwiczy indywidualnie, bez towarzystwa. Wbrew pozorom, możliwość spędzenia wspólnego czasu z innymi skłania do aktywności fizycznej jedynie 5 proc. pań. Tym samym większość kobiet decyduje się na trening indywidualny.

Dlaczego?

Bo mogą w końcu pobyć sam na sam ze swoimi myślami i się wyciszyć, odbyć trening uważności. To bardzo ważne aspekty życia, a często zaniedbane w gonitwie i hałasie dnia codziennego. Jeśli też czujesz, że sport solo bardziej ci w duszy gra, tylko nie wiesz, która dyscyplina najbardziej pasuje do twojego stylu bycia, która da ci największą frajdę… Spróbuj którejś z trzech proponowanych poniżej aktywności sportowych skrojonych na miarę sportowej samotniczki. Jeśli np. posiadasz kartę MultiSport, wszystkie te dyscypliny możesz do woli testować w różnych obiektach sportowych i ostatecznie sama wybrać, która sprawia ci największą sportową frajdę.

Wspinaczka ściankowa

Dla kogo? Dla lubiących wysokość, skupienie i trening siłowy.

Zalety:

  • jest doskonałą alternatywą dla zajęć na siłowni, oparta na pracy mięśni wspaniale wysmukla i rzeźbi całe ciało;
  • szlifuje koncentrację, wycisza, przypomina medytację – wszystko to pomaga się zrelaksować, oddalić widmo stresu, poprawić samopoczucie;
  • spala kalorie.

Pływanie

Dla kogo? Dla lubiących sporty wodne i wysiłek kardio.

Zalety:

  • wysmukla ciało, pomaga efektywnie zrzucić wagę;
  • koryguje wady postawy;
  • poprawia kondycję i wytrzymałość;
  • wspomaga układ oddechowy;
  • poprawia koordynację ruchową;
  • pomaga się zrelaksować, odstresować, a tym samym poprawić nastrój.

Workout, czyli trening całego ciała

Dla kogo? Dla lubiących trening siłowy.

Zalety:

  • redukuje wagę;
  • rzeźbi ciało;
  • poprawia przyrost masy mięśniowej;
  • poprawia wytrzymałość;
  • relaksuje.

To nie wszystko!

W obiektach sportowych masz ponadto do wyboru szereg sprzętów aerobowych, np.: bieżnie, rowerki stacjonarne, orbitreki, ergometry wioślarskie, steppery czy choćby skakanki, z pomocą których możesz spalać kalorie i trenować tak, jak lubisz najbardziej. Jednym słowem: indywidualnie. Jeśli jesteś osobą początkującą, zapytaj w obiekcie o możliwość odbywania treningów pod czujnym okiem trenera, który fachowo podpowie ci, jak właściwie i odpowiedzialnie ćwiczyć bez ryzyka kontuzji i urazów. A co najważniejsze: zrobisz to bezpiecznie, bo obiekty są przystosowane do pandemicznej rzeczywistości i zachowują reżim sanitarny. Więcej informacji o tym, jak przygotować się do bezpiecznego treningu znajdziesz na tej stronie – kliknij.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA