[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

15-minutowy trening inspirowany figurami baletowymi

Balet pewnie jako ostatni przychodzi Ci do głowy, gdy koleżanka rzuca hasło „trening”. A w zasadzie przychodził, bo od teraz wiesz, że ten inspirowany baletowymi fi gurami zestaw ćwiczeń poprawi precyzję ruchów oraz świadomość i kontrolę ciała. Co w bezpośredni sposób przełoży się na Twoje możliwości w siłowni (pomoże też spalić kalorie i wysmukli ciało od stóp do głów). To co, primabalerina gotowa? I żaden rąbek nie przeszkadza? Świetnie, zaczynajmy.

balet trening

1. Demi-plié relevé

Mięśnie: uda, pośladki, korpus, barki.

Czas: 3¾ minuty

a) Oprzyj dłonie na drążku baletowym. Pięty trzymaj razem, palce stóp skieruj na zewnątrz. Ugnij kolana do półprzysiadu, nie odrywając pięt od podłogi.

b) Wejdź na palce, prostując nogi w kolanach. Znów obniż pozycję. Zrób 10 serii po 3 powtórzenia. W ostatniej repecie w serii puszczaj drążek, wysoko unoś ręce i zatrzymuj ruch na 10 sekund. Odpoczywaj między seriami według uznania.

2. Port de bras

Mięśnie: ramiona, barki, tricepsy.

Czas: 3¾ minuty

a) Stań prosto, pięty razem, palce stóp na zewnątrz. Ręce trzymaj przed sobą, lekko ugięte w łokciach.

b) Szerokim łukiem przenieś ręce nad głowę (nie zmieniając kąta w łokciach). Zatrzymaj na sekundę ruch i obniż pozycję. Unieś znów i znów obniż – tym razem otwierając się mocno na boki. Zrób 4 serie po 10 powtórzeń, przerwa 10 sekund.

3. Fondu i arabesque

Mięśnie: pośladki, tył uda, łydki, korpus.

Czas: 3¾ minuty

a) Złap drążek, pięty razem, palce na zewnątrz. Ugnij prawą nogę, lewą wyprostuj za siebie. Unieś ją jak na rysunku.

b) Podciągnij nogę wyżej, opuść – powtórz 3 razy, zatrzymując na kilka sekund ruch za trzecim razem. Zrób 5 takich serii, odpoczywając 10 sekund między nimi. Powtórz na drugą nogę.

4. Petit allegro

Mięśnie: uda, pośladki.

Czas: 3¾ minuty

a) Stań prosto, stopy rozstawiając trochę szerzej niż biodra. Palce stóp skieruj na zewnątrz, dłonie oprzyj na biodrach. Ugnij kolana do półprzysiadu.

b) Wyskocz jak najwyżej, w powietrzu kierując palce stóp w dół. Wyląduj i powtórz. Zrób 3 serie po 30 repet z 10-sekundową pauzą między seriami.

Balet to nie Twoja bajka? Sprawdź nasz 15-minutowy trening bokserski.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij