15-minutowy trening inspirowany figurami baletowymi

Balet pewnie jako ostatni przychodzi Ci do głowy, gdy koleżanka rzuca hasło „trening”. A w zasadzie przychodził, bo od teraz wiesz, że ten inspirowany baletowymi fi gurami zestaw ćwiczeń poprawi precyzję ruchów oraz świadomość i kontrolę ciała. Co w bezpośredni sposób przełoży się na Twoje możliwości w siłowni (pomoże też spalić kalorie i wysmukli ciało od stóp do głów). To co, primabalerina gotowa? I żaden rąbek nie przeszkadza? Świetnie, zaczynajmy.

balet trening fot. Shutterstock.com

1. Demi-plié relevé

Mięśnie: uda, pośladki, korpus, barki.

Czas: 3¾ minuty

REKLAMA

a) Oprzyj dłonie na drążku baletowym. Pięty trzymaj razem, palce stóp skieruj na zewnątrz. Ugnij kolana do półprzysiadu, nie odrywając pięt od podłogi.

b) Wejdź na palce, prostując nogi w kolanach. Znów obniż pozycję. Zrób 10 serii po 3 powtórzenia. W ostatniej repecie w serii puszczaj drążek, wysoko unoś ręce i zatrzymuj ruch na 10 sekund. Odpoczywaj między seriami według uznania.

2. Port de bras

Mięśnie: ramiona, barki, tricepsy.

Czas: 3¾ minuty

a) Stań prosto, pięty razem, palce stóp na zewnątrz. Ręce trzymaj przed sobą, lekko ugięte w łokciach.

b) Szerokim łukiem przenieś ręce nad głowę (nie zmieniając kąta w łokciach). Zatrzymaj na sekundę ruch i obniż pozycję. Unieś znów i znów obniż – tym razem otwierając się mocno na boki. Zrób 4 serie po 10 powtórzeń, przerwa 10 sekund.

3. Fondu i arabesque

Mięśnie: pośladki, tył uda, łydki, korpus.

Czas: 3¾ minuty

a) Złap drążek, pięty razem, palce na zewnątrz. Ugnij prawą nogę, lewą wyprostuj za siebie. Unieś ją jak na rysunku.

b) Podciągnij nogę wyżej, opuść – powtórz 3 razy, zatrzymując na kilka sekund ruch za trzecim razem. Zrób 5 takich serii, odpoczywając 10 sekund między nimi. Powtórz na drugą nogę.

4. Petit allegro

Mięśnie: uda, pośladki.

Czas: 3¾ minuty

a) Stań prosto, stopy rozstawiając trochę szerzej niż biodra. Palce stóp skieruj na zewnątrz, dłonie oprzyj na biodrach. Ugnij kolana do półprzysiadu.

b) Wyskocz jak najwyżej, w powietrzu kierując palce stóp w dół. Wyląduj i powtórz. Zrób 3 serie po 30 repet z 10-sekundową pauzą między seriami.

Balet to nie Twoja bajka? Sprawdź nasz 15-minutowy trening bokserski.

Zobacz również:
Zamiast wstawać lewą nogą, zacznij dzień na czworakach. Zejdź od razu do parteru i obudź się, budząc w sobie naturalne instynkty. Z tą sesją animal flow zyskasz zwierzęcą sprawność i rozpoczniesz dzień z dziką przyjemnością.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA