Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.7

Mięśnie Kegla: ćwiczenia wzmacniające dno miednicy

Jeśli chcesz cieszyć się naprawdę udanym seksem, nie zapominaj o mięśniach dna miednicy (potocznie zwanych mięśniami Kegla). Przedstawiamy zestaw ćwiczeń opracowanych w latach 40. przez dr Kegla, które pomogą Ci to osiągnąć. Sprawdź sama.

Beata Dżugaj 2016-05-04
orgazm, seks, twarz, włosy fot. shutterstock.com

Większość kobiet nawet jeśli wie, że powinna wykonywać ćwiczenia Kegla, to robi to nieprawidłowo. Najczęstsze błędy polegają na spinaniu całej grupy okolicznych mięśni – pośladków, brzucha, ud, albo ćwiczeniu na siedząco. Zupełnie bez sensu, bo takie ćwiczenie nie uruchamia mięśni głębokich dna miednicy.

Dlatego zanim zaczniemy ćwiczyć mięśnie dna miednicy, trzeba je zlokalizować. W przybliżeniu to te mięśnie, których używasz do wstrzymywania strumienia moczu (ale specjaliści nie zalecają, by w ten sposób je ćwiczyć, bo można się dorobić stanu zapalnego pęcherza).

Najprościej jest położyć się na wznak z rozchylonymi udami, wsunąć dwa palce do pochwy i spróbować je ścisnąć. Teraz stań w lekkim rozkroku i spróbuj napiąć te mięśnie, wyobrażając sobie, że podciągasz je do góry. Zrób serię 5-10 skurczów i rozkurczów za każdym razem, gdy stoisz np. na przystanku albo myjesz zęby.

W internecie znajdziesz wiele instrukcji, jak to robić prawidłowo. Wiele szkoleniowych klipów nagrała edukatorka seksualna Joanna Keszka – zajrzyj na barbarella.pl.

Idealnym sprzętem fitnessowym dla mięśni dna miednicy są kulki gejszy (do kupienia w sklepach z gadżetami erotycznymi). Kulki gejszy to dwie połączone silikonowe piłeczki, które aplikujemy sobie do pochwy (ważne, by zaaplikować je głęboko, za kość łonową) i jak gdyby nigdy nic wykonujemy codzienne czynności.

W kulkach gejszy umieszczone są cięższe kuleczki, których ruch sprawia, że mięśnie poprzecznie prążkowane dna miednicy mimowolnie się kurczą. Efektem są samoistne skurcze mięśni, czyli po prostu trening.

Ale wynalazcy z Doliny Krzemowej też nie śpią. Dla kobiet uzależnionych od smartfona i od swoich zegarków treningowych powstały gadżety, pozwalające monitorować trening mięśni miednicy, na przykład amerykański kGoal czy brytyjski Elvie (www.elvie.com). Łączą się bezprzewodowo ze smarfonem, aby mierzyć siłę zacisku mięśni, możesz też zaprogramować trening i monitorować postępy.

W Polsce są nie mniej skuteczne elektrostymulatory, np. Elise (399 zł, diamedica.pl) czy Incontinence Plus (239 zł, diamedica.pl).

Przejdź na kolejną stronę i zobacz przykładowe ćwiczenia Kegla.

płaski brzuch fot. shutterstock.com

Ćwiczenia Kegla – inne korzyści 

Płaski brzuch

Ćwiczenia Kegla przełożą się również na lepszą postawę oraz mocniejsze mięśnie brzucha.

Koniec z bólami pleców

Holenderskie badania udowodniły związek między bólami w dolnej (lędźwiowej) części kręgosłupa a osłabieniem mięśni miednicy.

Lepsze trawienie

Z wielu badań wynika, że istnieje zależność między dysfunkcją mięśni miednicy a zaburzeniami trawienia, refluksem i obstrukcjami.

orgazm, kobieta w łóżku, seks fot. shutterstock.com

Ćwiczenia Kegla –  program na orgazm

Podkręć swój orgazmiczny potencjał za pomocą tych prostych ćwiczeń.

Oddech

Usiądź wyprostowana na krześle. Połóż jedną dłoń na żebrach, a drugą na brzuchu. Przez 1-3 minuty oddychaj tak, aby poczuć dłońmi, jak unoszą się Twój brzuch i miednica.

1. Rozpoznaj te mięśnie

Aby mieć pewność, że wiesz dokładnie, o które mięśnie chodzi, wprowadź do pochwy palce i spróbuj zaciskać i rozluźniać mięśnie dookoła niej.

2. Gra w piłkę

Weź głęboki oddech, przeciągnij się i rozluźnij. Teraz, wydychając powietrze, wyobraź sobie, że masz w pochwie małą piłeczkę. Wraz z wdechem wciągasz ją coraz głębiej.

3. Jestem na TAK

Wyobraź sobie, że Twoja łechtaczka jest czubkiem nosa. A teraz spróbuj ściągnąć mięśnie ją okalające – w taki sposób, aby kiwnąć „nosem” na TAK. Wiem, że to brzmi trochę dziwnie, ale wyobraźnia pomaga uruchomić te konkretne mięśnie.

4. Wewnętrzne schody

A teraz wyobraź sobie, że masz w pochwie cztery schodki. Wyobraź sobie piłeczkę, która najpierw wolno wchodzi, a potem schodzi po tych schodkach.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Kulki rzeczywiście mogą być doskonałą pomocą w ćwiczeniach. Dzięki nim wykonamy ćwiczenia poprawnie i bez większego wysiłku. Warto zakupić kulki progresywne: http://plumbum.com.pl/pl/p/KULKI-PROGRESYWNE-KOMPLET/100# ponieważ możemy dopasować je do naszych aktualnych potrzeb i stopnia wyćwiczenia mięśni. Ma to również ogromny plus w przypadku powrotu do ćwiczeń po infekcji intymnej (kiedy to należy wstrzymać się ze stosowaniem kulek), ponieważ można wrócić do większych kulek, a potem znów do małych. Kolejną korzyścią kulek progresywnych jest wybór albo małych albo dużych w zależności od preferencji.
    ~karolinaczop, 2016-06-23 14:54:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij