Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zdrowy kręgosłup [5 sposobów na zapobieganie bólom pleców]

Dokucza Ci ból kręgosłupa? Od ślęczenia przed komputerem masz ciągłe problemy z karkiem i plecami? Jest kilka sposobów, by oszczędzić pieniądze na wizytach u ortopedów i lekach przeciwbólowych, a przede wszystkim, by oszczędzić sobie cierpienia.

sposoby na zdrowe plecy

1. Joga

Badania dowiodły, że 12 tyg. pracy na macie może znacząco zmniejszyć dolegliwości bólowe pleców. Nie masz czasu na dojazdy do szkoły jogi? Inne badania wykazały, że 3 miesiące prostych ćwiczeń rozciągających plecy i nogi równie efektywnie przynosi ulgę krzyżowi. Poćwicz razem z nami – zapraszamy na sesję jogi.

2. Stabilizacja

Ćwiczenie tak proste jak deska (i jednocześnie tak trudne), angażuje i mięśnie brzucha, i pleców, stabilizując kręgosłup (zobacz, jak poprawnie wykonywać deskę). A to pozwala zapobiegać bólom dolnej części pleców. Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia, powinnaś co drugi dzień paść twarzą na ziemię, podeprzeć się na stopach i przedramionach i wytrwać w tej pozycji 15 s (co kilka dni wydłużaj czas o 5 s). Tylko nie oszukuj: trzymaj poziom – nie unoś bioder za wysoko, nie opuszczaj ich za nisko, nie wyginaj pleców w łuk, napnij brzuch, pośladki i podciągnij miednicę lekko pod siebie. Oddychaj! 

3. Dieta

A konkretnie: mniej wysokoprzetworzonych zapychaczy, więcej roślin i produktów o działaniu przeciwzapalnym, jak łosoś, orzechy, oliwa. Te produkty są mega zdrowe, ale i kaloryczne, dlatego sprawdź, ile oliwy z oliwek dziennie najlepiej jeść. Istnieją przypuszczenia, że jedzenie sprzyjające stanom zapalnym (czerwone mięso, słodycze, rafinowane ziarna) może nasilać bóle pleców.

4. Akupunktura

Nie do końca wiadomo, jak to dokładnie działa, ale badania pokazują, że działa skutecznie. Nawet jeżeli to efekt placebo (badani optymistycznie nastawieni do terapii odczuwali lepsze efekty niż pacjenci pozbawieni nadziei), to może warto uwierzyć i spróbować sobie ulżyć w cierpieniu.

5. Ruch

Kiedyś na problemy z kręgosłupem zalecano leżenie, dziś wiadomo, że lepsze korzyści przynosi ruch. Czasem wystarczy spacer, czasem joga to za mało. Pogadaj ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą.

Przeczytaj więcej na temat bólu pleców i kręgosłupa i dowiedz się, jak mu zapobiegać. Jeśli czujesz, że potrzebna Ci wizyta u specjalisty, sprawdź, jak nie dać się nabić w butelkę i powierzyć plecy prawdziwemu profesjonaliście

WH 11/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Popraw swoje wyniki zbuduj wymarzoną sylwetkę tylko dzięki sile Zielonej Kawy z Brazylii www.brasilgreencoffee.pl
    ~Joanna, 2017-06-16 13:18:09
  • avatar
    zgłoś
    Na kręgosłup trzeba uważać, zwłaszcza ćwicząc, gdy jest się nowicjuszem. Niestety znam to z własnego doświadczenia. Kupiłam niedawno karnet na siłownie i poczułam się zbyt pewnie dobierając wagę sztangi. Nie wiem czy iść z tym do lekarza, bo ból nie ustępuje już od kilku dni. Szukam czegoś w Internecie i jestem w szoku ile jest rodzajów schorzeń i ich przyczyn. Trafiłam też na fajną grafikę: https://www.facebook.com/Certus.Prywatna.Lecznica/app/458868037795501/ Można się wielu rzeczy dowiedzieć na temat kręgosłupa. Szkoda tylko, ze nie wpadała mi w ręce zanim się wybrałam na siłownie :/
    ~Kinia, 2017-06-12 09:54:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij