Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
4.0

Zdrowe serce: co mu pomaga, a co szkodzi?

Serce – nie tylko wewnętrzny głos, doradzający nam w podejmowaniu ważnych decyzji, ale przede wszystkim centralny organ naszego układu krwionośnego. Zobacz, jak dbać o serce, by pracowało sprawnie i długo.
ZK 2014-08-05
serce, zdrowie, zdrowe serce, zawał serca fot. shutterstock.com

Tak: optymizm

Dobra wiadomość: radosne usposobienie naukowcy połączyli z mniejszym ryzykiem zapadania na choroby serca, szczególnie wśród osób, u których w rodzinie zdarzały się przypadki takich nieprawidłowości. Dlatego ciesz się życiem i uśmiechnij się - Twój optymizm przechytrzy osłabiający Twoje serce stres.

Nie: gniew

Choć każdemu może zdarzyć się gorszy dzień, utrata panowania nad sobą czy nieuzasadnione złoszczenie się, okazuje się, że negatywne emocje nie wróżą nic dobrego dla zdrowia. Kiedy się wściekasz, w ciągu dwóch godzin od napadu gniewu, z powodu wysokiego poziomu adrenaliny i kortyzolu zwiększa się blisko 2,5-krotnie ryzyko zawału serca. Powinno się zatem mówić: "złość zdrowiu szkodzi".

Tak: herbata

Zarówno zielona, jak i czarna herbata pomagają zredukować poziom "złego" cholesterolu LDL. Picie herbat pozytywnie wpływa także na pracę tętnic. Aby jednak herbata spełniała swoja funkcję, wybieraj tylko tę robioną przez siebie, a nie kupowaną w butelce. Dzięki temu będziesz miała pewność, że w filiżance świeżo zaparzonej herbaty znajdziesz samo zdrowie!

Nie: zanieczyszczenie powietrza

Badacze oszacowali, że  oczyszczanie powietrza może zapobiec aż 8 tys. hospitalizacji niewydolności serca każdego roku. Jak się bowiem okazuje, oddychanie zanieczyszczonym powietrzem przyczynia się do stwardnienia tętnic, które powoduje miażdżycę. Cóż, ideałem byłoby przeprowadzić się na wieś, w góry lub nad morze, ale jeśli nie masz takiej możliwości – po prostu spędzaj czas na terenach zielonych i trzymaj się z dala od zatłoczonych dróg.

Tak: magnez

Magnez odgrywa kluczową rolę dla prawidłowej pracy serca, wspierając jego cykl pracy. Ponadto, dodatkowe 200 miligramów magnezu dziennie może zminimalizować ryzyko zachorowalności na choroby serca o 22%. Dlatego, przygotowując posiłek, nie zapomnij o produktach z pełnego ziarna, orzechach i zielonych warzywach liściastych.

Nie: problemy hormonalne

Ryzyko ataku serca może być 7-krotnie wyższe u kobiet z niezrównoważonym poziomem estrogenu lub testosteronu. Więc jeśli miesiączkujesz nieregularnie, odczuwasz wahania wagi, a do tego wypadają Ci włosy – idź koniecznie do lekarza! Bo gdy hormony są w równowadze i inne organy mają szansę prawidłowo funkcjonować.

Tak: alkohol w małych ilościach

Nie przecieraj oczu, dobrze widzisz! Alkohol w rozsądnych ilościach jest jak najbardziej w porządku dla Twojego serca. Sączenie drinka może zmniejszyć ryzyko nagłej śmierci sercowej o 30-40%. Ale pamiętaj, niech to będzie maksymalnie jeden drink dziennie – przekroczenie tej liczby może spowodować odwrotny efekt. Co robić, jeśli nie pijesz? Nie jest to wystarczający powód, żeby zaczynać, zwłaszcza, że są inne sposoby na zadbanie o serce.

Nie: ciągły hałas

Życie w pobliżu lotniska, hałaśliwej ulicy, czy po prostu przebywanie w gwarnym miejscu, może podnieść ryzyko zachorowalności na choroby serca. Eksperci wierzą, że szum może prowadzić do gwałtownego wzrostu poziomu stresu, co przyczynia się do zwiększenia ciśnienia krwi. Jak możesz temu zapobiec? Korzystaj z zatyczek do uszu – to niezawodny sposób na "wyciszenie" otoczenia.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij