Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

Zaskakujące lekarstwo na PMS - sposób na bolesne miesiączki

Zespół napięcia przedmiesiączkowego to zmora każdej kobiety. Znaleziono jednak nowy lek, który może przyjść nam z pomocą. Jak podaje pismo "Human Reproduction", zażywanie... Viagry może przynieść ulgę w bólach menstruacyjnych.

WH 2014-07-23
fot. Jaroma 2014/shutterstock.com fot. Jaroma 2014/shutterstock.com

Na potrzeby badań naukowcy zgromadzili 25 kobiet, uskarżających się na bóle menstruacyjne, określane przez nie jako średnie lub silne. Połowie z nich podawano 100 mg syldenafilu w postaci cytrynianu – głównego składnika Viagry – gdy tymczasem pozostałe zażywały placebo.

"Co ciekawe, kobietom kazano stosować tabletki dopochwowo, z myślą, że wprowadzanie leków bliżej miejsca bólu może umożliwić szybsze dostanie się substancji do krwiobiegu, a tym samym wcześniejszy transport do naczyń krwionośnych odpowiedzialnych za skurcze" – mówi autor badania, doktor Richard Legro, profesor na wydziale położnictwa i ginekologii na Pennsylvania State University.

 

Wynik? Kobiety, które zażyły cytrynian sildenafilu, doświadczyły większej ulgi w skurczach menstruacyjnych niż kobiety w grupie placebo. Efekt utrzymał się do 4 godzin po przyjęciu leku. Co więcej, nie odnotowano żadnych niepożądanych efektów ubocznych. "Przypuszczamy, że lek działa poprzez rozluźnienie naczyń krwionośnych, co pomaga wypłukać substancje wywołujące bóle menstruacyjne – robi to przy tym szybciej niż inne lekarstwa" – mówi Legro.

Naukowcy wciąż mają jeszcze wiele do zrobienia: należy sprawdzić wpływ różnych dawek leku oraz opracować najlepszą metodę podawania go (doustnie lub dopochwowo). Dopóki działanie Viagry, a w zasadzie jej głównego składnika na kobiety jest na etapie badań, skorzystaj z tych 3 metod na pokonanie objawów PMS:

1. Ćwicz jogę

Prosta do wykonania (choć trudna do wymówienia) asana, jak Supta Baddha Konasana, pozwoli Ci otworzyć obszar miednicy, co złagodzi uczucie opuchnięcia, skurcze oraz zmęczenie. Jak to zrobić?

Podłóż pod kość krzyżową złożony na 2-3 części koc, tak aby głowa również znajdowała się na kocu, a pośladki poza nim. Ugnij kolana i połącz stopy. Przyciągnij pięty w stronę pośladków.

(1) Połóż się stopniowo dociskając tułów do podłogi. Ruchem dłoni spróbuj skierować pośladki w stronę kości ogonowej. Następnie spróbuj przyciągnąć pięty bliżej ciała. Twoje ciało powinno być wyciągnięte, broda skierowana w stronę mostka.

(2) Rozłóż ramiona poza kocem na zewnątrz ciała. Ręce powinny być luźne, dłonie skierowane wnętrzami do sufitu. Rozluźnij wszystkie mięśnie, pozwól żeby kolana opadały ku podłodze, naturalną siłą ciążenia, ale nie dociskaj ich na siłę.

(3) Zamknij oczy, zrelaksuj się. Pozostań w pozycji ok. 10 minut. Wyjdź z pozycji w następujący sposób: najpierw rękami przyciągając do siebie kolana, następnie obróć się na bok, poleż tak chwilę. A następnie unieś tułów i głowę.

2. Zmień dietę

Skup się na zjadaniu małych posiłków, bogatych zarówno w białko, jak i błonnik. Pozwoli Ci to utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, spowolni trawienie, a także zmniejszy skłonność do objadania się. Przykładowe menu:

Śniadanie: staromodna owsianka na odtłuszczonym mleku i kromka pełnoziarnistego chleba z chudym serkiem.

Lunch: 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa z tuńczykiem oraz niskotłuszczowym majonezem, do tego sałatka z liści szpinaku z marchewką, pomidorem oraz oliwą.

Obiad: Pieczony łosoś z brązowym ryżem oraz ugotowanymi na parze brokułami.

Przekąski: prażone orzechy nerkowca, brzoskwinia, odtłuszczony serek, pełnoziarniste krakersy, beztłuszczowy jogurt słodzony miodem, pełnoziarniste muffiny z otrębami.

3. Weź pigułkę

Zapytaj swojego lekarza o podrasowanie tabletek antykoncepcyjnych. Ostatnie badania  Yale University School of Medicine wykazały, że doustne środki antykoncepcyjne zmniejszyły o ponad 50% objawy PMS u niemal połowy uczestniczek eksperymentu, które przyjmowały po 24 pigułki hormonalne oraz 4 zawierające sam cukier .

W przypadku ciężkich wahań nastrojów, rozważ grupę leków antydepresyjnych, które podniosą u ciebie poziom serotoniny. Zażywanie ich tylko w drugiej połowie cyklu lub w zmniejszonych dawkach (które musi ściśle określić Twój lekarz w zależności od tego, co Ci przepisze) może wystarczyć, by pozbyć się męczących objawów PMS.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij