Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wpływ hiszpańskiego na pewność siebie i inne ciekawostki o mózgu

Jak język hiszpański wpływa na naszą asertywność i pewność siebie? Czy publikowanie poglądów na portalach społecznościowych może zaszkodzić w karierze? Jaki jest skuteczny sposób na stres? Oto kolejna garść ciekawostek o pracy mózgu.

WH 2016-07-26
fot. shutterstock.com

Hasta la vista!

Jesteś nieśmiała, wycofana i mało asertywna? Zapisz się na kurs języka hiszpańskiego. Z badań opublikowanych w „Journal of Consumer Research” wynika, że przestawienie się na inny język może uruchamiać w nas odmienne cechy osobowości. Kobiety biorące udział w badaniach mówiły po angielsku i hiszpańsku. Gdy przestawiały się na język hiszpański, uznawały się za bardziej ekstrawertyczne i asertywne niż w języku angielskim.  

Nie tylko hiszpański język, ale i hiszpański taniec flamenco potrafi uruchomić w nas pokłady odwagi, energii i seksapilu.  

Sprawdź także, jakie są inne sposoby na większą pewność siebie i asertywność w pracy.

fot. shutterstock.com

Kolory do pracy

Pomarańcza: „Ludzie pracują efektywniej w pokojach o pomarańczowych ścianach” – mówi Mark Wentworth, psycholog zajmujący się wpływem koloru na psychikę.

Żółty: jeśli chcesz zwrócić uwagę szefa, oddaj mu raport w żółtych okładkach. Żółty poprawia koncentrację i przyciąga uwagę. Warto sprawić sobie też żółty terminarz.

Zielony: postaw na zieleń na monitorze. Badania wskazują, że zielony kolor faktycznie uspokaja i sprawia, że czujemy się bezpiecznie.

 

telefon, tablet fot. shutterstock.com

Uważaj, co publikujesz

Średnio 10% kandydatów do pracy marnuje swoją szansę, mimo doskonałego CV, przez rzeczy, które publikuje w sieci. Tak, pracodawcy zaglądają na FB i niekonwencjonalne poglądy mogą ich zrazić.

 

smutna kobieta, ból głowy, smutek, zmęczenie fot. shutterstock.com

Pomartwię się od 15.00 do 15.15

Pamiętacie, jak Scarlett O'Hara z „Przeminęło z wiatrem” radziła sobie z problemami? Mówiła: „Pomyślę o tym jutro”. Okazuje się, że intuicyjnie trafiła w punkt. W magazynie „Psychotherapy and Psychosomatics” czytamy, że najskuteczniej radzą sobie ze stresem te osoby, które przeznaczają sobie konkretny czas na „przemielenie” problemu, zamiast mieć go w głowie przez cały dzień.  

WH 04/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij