Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Sposoby na dobry sen i inne ciekawostki zdrowotne

Jak pozycja, w której śpimy wpływa na nasze sny? Które produkty mogą pomóc odbudować zapasy dobrych bakterii po leczeniu antybiotykami? Jak bardzo energy drinki podnoszą hormony stresu? Oto kolejna porcja ciekawostek zdrowotnych.

WH 2016-06-24
fot. shutterstock.com

Śpij na brzuchu

Dręczą Cię koszmary? Sprawdź, w jakiej pozycji zasypiasz. Prof. Calvin Kai-Ching Yu z Shue Yan University zbadał 700 osób i odkrył, że pozycja, w której śpimy, ma wpływ na treść marzeń sennych. Ci, którzy sypiają na lewym boku, częściej mają senne koszmary, a ci, którzy śpią na prawym, częściej śnią o czymś przyjemnym.

Jeśli natomiast masz ochotę na sen erotyczny, połóż się na brzuchu. Wg prof. Yu, ta właśnie pozycja daje największe szanse na przeżycie gorącego romansu, o którym nikt się nigdy nie dowie.

Sypiasz mniej niż 7 godzin na dobę? Lepiej pośpij godzinkę dłużej. Uczeni z Brukseli odkryli, że dodatkowa godzina snu zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Dowiedz się więcej o tym, co się dzieje, gdy się nie wysypiasz i sprawdź, jak sypiać lepiej.

fot. shutterstock.com

Nadmiar energii

Gdy zarwiesz noc sięgasz po tzw. napój energetyczny, licząc, że Cię pobudzi. I faktycznie pobudza, jednak sporym kosztem. Dr Anna Svatikova, kardiolog z Mayo Clinic, obliczyła, że pół godziny po wypiciu energy drinka ciśnienie krwi wzrasta o 6,4%, a poziom hormonów stresu aż o 71%. To ryzykowne wzrosty nawet u zdrowych ludzi, zwłaszcza jeśli często doładowujesz energię w ten sposób.

fot. r.classen 2015/shutterstock.com fot. r.classen 2015/shutterstock.com

Oszczędź bakterie

Gdy tylko zaczynasz kaszleć, od razu domagasz się od lekarza antybiotyku, albo – co gorsza – bierzesz go samodzielnie? Błąd. Jak donosi pismo „mBio”, już tygodniowa terapia lekami tego typu zmienia mikroflorę jelit nawet na 12 miesięcy. A wytępienie przyjaznych bakterii osłabia odporność, zwiększa ryzyko stanów zapalnych i pogarsza trawienie. Antybiotyki stosuj więc ostrożnie, a gdy już musisz, odbuduj zapasy dobrych bakterii.

Probiotyki: przyjazne bakterie znajdziesz w jogurtach, ale skuteczniejsze są te w kapsułkach. Szukaj preparatów z co najmniej czterema szczepami.

Prebiotyki: jedz owoce i warzywa. Ich składniki nie ulegają trawieniu w jelicie cienkim i docierają do grubego, gdzie stanowią świetną pożywkę dla bakterii. 

Synbiotyki: 2 w 1 – preparaty złożone z probiotyków i prebiotyków. Dodatek tych drugich zwiększa szansę, że pierwsze przeżyją i się rozmnożą. 

fot. shutterstock.com

Zdejmij buty

Na 39% butów odkryto powodujące biegunkę bakterie Clostridium difficile. Dlatego zawsze, wracając do domu, zdejmuj buty w przedpokoju i umyj ręce. Zwłaszcza gdy masz małe dzieci.

WH 04/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Stres często wpływa na kłopoty z zasypianiem. Ostatnio miałam taki czas, że się kręciłam w łóżku i patrzyłam na zegarek. Pomogły mi naturalne tabletki destresan ze sproszkowaną melisą
    ~oliwia, 2016-07-01 00:28:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij