Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.9

Przekąski na zdrowy sen - pomysły na lekkie kolacje

Żeby spać każdej nocy jak niemowlę, nie potrzebujesz hipnotyzera, całej apteczki pigułek i liczenia baranów, tylko odpowiedniego jedzenia. Oto kilka dostępnych w każdym sklepie produktów, które gwarantują głęboki, odprężający sen.

WH 2013-04-09

Makrela

Chociaż same ryby nigdy nie śpią, są źródłem substancji, dzięki którym szybko zapadniesz w głęboki sen. Mięso makreli zawiera m.in. dużo wit. B3 (niacyny), niezbędnej do produkcji serotoniny, która poprawia nastrój i pomaga zapaść w głęboki, odprężający sen. Brak tego hormonu, pełniącego ważną funkcję neuroprzekaźnika, powoduje bezsenność.

Nasz patent: pasta z wędzonej makreli na pełnoziarnistym chlebie.

 

Brązowy ryż

Serotonina jest wydzielana wtedy, gdy jemy węglowodany złożone. Dlatego brązowy ryż świetnie zastępuje proszki nasenne – w 100 g tego ryżu blisko 90 g to właśnie takie węglowodany. Zawiera on także magnez, który działa relaksująco na ludzki organizm.

Nasz patent: brązowy ryż z warzywami w stylu chińskim, łyżeczką curry i 2 łyżkami sosu sojowego.

Rzeżucha

Jesteś stale podminowana? Garść świeżej, posiekanej rzeżuchy pomoże Ci się wyluzować. Zawiera wit. B1 oraz potas, które są ważne dla prawidłowego działania mięśni i układu nerwowego – chronią Cię przed skurczami mięśni i nagłymi "ukłuciami”.

Nasz patent: wędzony łosoś, twarożek i świeżo posiekana rzeżucha na kromce żytniego chleba.

Soczewica

Nie tylko dostarczy Twoim mięśniom sporo białka, ale też pomoże Ci utrzymać w ryzach cholesterol. A dzięki wit. B6 umożliwi regenerację komórek nerwowych, co pozwoli układowi nerwowemu pracować bez problemów.

Nasz patent: pita z dipem soczewicowym (puszka soczewicy, kilka kropli tabasco, 1 łyżka oliwy i odrobina octu winnego do smaku).

Gorczyca

Jeśli Twój problem to zatkany nos, ziarna gorczycy pomogą Ci usunąć nadmiar śluzu z obu kanałów nosowych. Będziesz mógł normalnie oddychać w czasie snu, bez wydawania odgłosów podobnych do syreny transatlantyku "Stefan Batory".

Nasz patent: gorczyca to główny składnik musztard, które świetnie pasują do wędlin, mięs, jajek i dressingów do sałatek.

Płatki owsiane

Podobnie jak banany, ser żółty i mięso indyka, płatki owsiane zawierają tryptofan – aminokwas, który jest prekursorem serotoniny, która z kolei w ciemności przekształca się w melatoninę, regulującą pracę naszego zegara biologicznego. Ale płatki mają ponadto wolno przyswajalne węglowodany, które pozwolą Ci spać jak zabity.

Nasz patent: kilka ciastek owsianych bez cukru przed snem.

Artykuł pierwotnie opublikowany był w magazynie Men’s Health.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij