Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Woda: ile pić dziennie?

Picie wody jest niezbędne, by dostarczyć do komórek potrzebne substancje odżywcze, wydalić te zbędne, a nawet żeby utrzymać dobrą formę psychiczną. Nie przepadasz za nią? Spokojnie. Poznaj inny sposób na nawodnienie organizmu.

Anna Wilk 2015-08-04
woda fot. shutterstock.com

W życiu czyha na Ciebie tyle pokus – nocny seans w telewizji, szpilki, którymi można by przekuwać uszy, do tego dzień wypełniony tak dokładnie, że gdy nadchodzi wieczór, nie masz siły nawet dokładnie umyć twarzy, nie mówiąc już o nitkowaniu zębów. Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw rozwiązań awaryjnych na takie właśnie okazje. 

Tym razem podpowiadamy, jak zapobiec odwodnieniu.

Plan B

Woda jest niezbędna, by dostarczyć do komórek potrzebne substancje odżywcze, wydalić te zbędne, a nawet żeby utrzymać dobrą formę psychiczną. Według „Th e Journal of Nutrition” nawet nieznaczne odwodnienie może obniżyć nastrój, źle wpływa na koncentrację, wywołuje zmęczenie i bóle głowy.

Jednak nie każdy lubi pić wodę, a uzupełnianie płynów sokami z kartonów to nie najlepszy pomysł ze względu na ogromne ilości cukru, którymi są dosładzane. Na szczęście nie musisz co chwila sączyć wody z butelki, aby nawet w upalny dzień uzupełnić płyny. Możesz sięgnąć po owoce bogate w wodę, np. arbuza, jabłka, winogrona. Nawodnić Cię mogą nawet mało seksowna owsianka, ryż czy ziemniaki purée, które wchłaniają wodę, w której są gotowane.

Plan C

Statystyczny Polak spożywa codziennie prawie trzy razy więcej soli niż zalecają normy WHO - picie wody pomaga wypłukać nadmiar sodu. Masz dosyć pozbawionej smaku wody?

Napij się wody kokosowej, która jest doskonałym izotonikiem i pomaga zachować równowagę elektrolitową. Pomogą też produkty bogate w potas, np. fasola, soczewica, ryby, niesolone orzeszki. Potas ułatwia pozbycie się nadmiaru sodu i rozluźnia ściany naczyń krwionośnych, co sprawia, że obniża się ciśnienie krwi.  

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij