Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Jak żyć dłużej? 8 zdrowych nawyków

Słyszałaś o Dziarskim Dziadku i jego recepcie na długowieczność? Też chcesz być aktywna do późnego wieku? Lubisz czekoladę, sushi i lampkę wina od czasu do czasu? Jesteś na dobrej drodze! Poznaj pozostałe sposoby na to, jak żyć dłużej.

WH 2015-01-05
kobieta, uśmiech fot. shutterstock.com

Amerykanka urodzona dziś będzie żyć do 81,2 roku życia. Średnia długość życia Polek również wynosi 81 lat. Jasne, jest to wynik dłuższy niż kiedykolwiek wcześniej, ale istnieje kilka małych poprawek, które możesz wprowadzić do swojego życia, aby wydłużyć ten okres jeszcze bardziej.

I wcale nie mamy na myśli drakońskich diet i morderczych treningów. Proponowane przez nas zmiany wiążą się z prostymi i przyjemnymi czynnościami. Dlaczego więc nie spróbować? Kto wie, może zamiast "sto lat" Twoje wnuki będą musiały wymyślić coś innego?

 

1. Zasmakuj w czekoladzie

Jakby trzeba nas było jeszcze do tego namawiać, prawda? Badania pokazują, że jedzenie gorzkiej czekolady w umiarkowanych ilościach (dwie porcje tygodniowo) wiąże się z niższym ryzykiem wystąpienia problemów z niewydolnością serca.

2. Jedz sushi

Japonki słyną z długowieczności i młodego wyglądu. Eksperci uważają, że może to mieć związek z ich zwyczajami żywieniowymi. Jak wykazały badania z 2013 roku, wysoki poziom kwasów tłuszczowych omega-3 (którego cennym źródłem są ryby) w organizmach przebadanych osób był związany z niższym ryzykiem zgonu bez względu na przyczynę.

3. Bądź szczęśliwa

Według badań z 2012 roku szczęśliwsi ludzie są trzy razy mniej narażeni na śmierć niż ci nieszczęśliwi. Dlaczego tak się dzieje? To nie tylko zasługa optymizmu: szczęśliwi ludzie mają niższy poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu i niższe ciśnienie krwi, które znacznie niweluje ryzyko pojawienia się problemów sercowo-naczyniowych, takich jak choroby serca czy udar mózgu.

4. Jedz orzechy

U osób, które jedzą orzechy znacznie zmniejsza się ryzyko występowania chorób serca, cukrzycy, nowotworów, chorób płuc i właściwie wszystkich innych przerażających dysfunkcji i dolegliwości. Okazało się, że miłośnicy orzechów są o 20% mniej narażeni na śmierć niż osoby, które nie gustują w tych chrupiących przysmakach. Nie wierzysz? Dowiedz się, dlaczego orzechy to Twoja recepta na długowieczność.

5. Rzuć palenie

To oczywista oczywistość, prawda? Są miliony powodów, dla których powinnaś zerwać z tym okropnym nałogiem, ale gdybyś przypadkiem zaliczała się do osób, które myślą, że nie warto rzucać fajek, bo szkody już i tak się dokonały, mamy ważną wiadomość: badacze udowodnili, że kobiety, które zerwały z nałogiem przed czterdziestką, żyły dekadę dłużej niż te, które zdecydowały się na ten krok później.

Często przed rzuceniem powstrzymuje nas strach przed przytyciem. Poznaj proste patenty na to, jak rzucić palenie i nie przytyć.

6. Wstań

Siedzenie przed komputerem cały dzień w pracy jest niezbędne dla stanu Twojego konta bankowego, ale nie jest dobre dla Twojego organizmu. Badania pokazują, że kobiety, które siedzą ponad sześć godzin dziennie, mają około 40% wyższe ryzyko zgonu z jakiejkolwiek przyczyny niż te, które siedzą mniej niż trzy godziny. I to niezależnie od stanu ich kondycji. Lepiej dowiedz się już dziś, czy siedzenie może Cię zabić?

7. Wypijaj lampkę wina

Tak, tylko jedną. Naukowcy stwierdzili ostatnio, że kobiety, których spożycie alkoholu można uznać za niskie lub umiarkowane miały niższe ryzyko śmiertelności. Pamiętaj: poprzez umiarkowane picie rozumiemy maksymalnie jedną lampkę wina dziennie.

8. Ruszaj się!

Regularne treningi wpływają pozytywnie nie tylko na Twoją sylwetkę, ale i samopoczucie. Słyszałaś już pewnie o poprawiających humor endorfinach? Jak wynika z badań, aktywność fizyczna związana jest także z dłuższym życiem. Czy ktoś zresztą jeszcze nie słyszał o Dziarskim Dziadku?

Tekst: Kaitlin Menzie

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij