Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.0

Jak trening wpływa na pamięć i koncentrację?

Trening cardio i ćwiczenia siłowe to prosta droga do zgrabnej sylwetki, ale także m.in. antydepresant bez recepty oraz lek na pamięć i koncentrację. Zobacz, jak ruch wpływa na pracę mózgu.
KK 2015-02-02
fot. Ioannis Pantzi 2015/shutterstock.com fot. Ioannis Pantzi 2015/shutterstock.com

Jak powszechnie wiadomo, regularne wizyty na siłowni pomagają zachować zgrabną sylwetkę i uporać się z niesfornymi fałdkami. Wizja idealnego ciała to jednak nie jedyny powód, aby zacząć trenować. Twoja psychika także może wiele zyskać dzięki regularnym ćwiczeniom. Dowiedz się, w jaki sposób pomóc nie tylko swojemu ciału, ale również umysłowi.

Łagodzi objawy depresji

Naukowcy potwierdzają, że ćwiczenia skutecznie pokonują nawet największą chandrę. Co więcej, mogą wyleczyć zaburzenia depresyjne. W ubiegłym roku do informacji publicznej zostały podane kliniczne wytyczne dla amerykańskich lekarzy, informujące o koniecznej zalecanej pacjentom dawce ćwiczeń. Aktywność fizyczna może okazać się czasem lepszym lekarstwem od antydepresantów!

Poprawia pamięć

Przyspieszone bicie serca poprawia przepływ krwi do mózgu, wspomaga pamięć i pozytywnie oddziałuje na inne jego funkcje. W jednym ze swoich badań, naukowcy postanowili przeanalizować strukturę mózgu u ludzi stroniących od aktywności fizycznej oraz tych, będących świeżo po treningu. U drugiej grupy zaobserwowano wzrost objętości hipokampa. Efekt był zresztą widoczny gołym okiem. Aktywni badani poradzili sobie o 10-15% lepiej w rozwiązywaniu zadań na pamięć i koncentrację.

Redukuje stres

Jesteś ciągle zestresowana? Uginasz się pod ciężarem obowiązków? W takim razie pewnie uważasz, że ostry wycisk na siłowni sprawi, że już się nie podniesiesz. My jednak gorąco zachęcamy do rozpoczęcia treningów i mamy twarde dowody na ich skuteczność.

Ubiegłoroczne badania udowodniły, że nawet wymuszony trening może ochronić Cię przed niepokojem i stresem. Więc na bok wymówki, ruszaj na siłownię! Oprócz siłowni polecamy wypróbować także inne 3 sposoby radzenia sobie ze stresem.

Poprawia koncentrację

Po wykonaniu ponad 100 eksperymentów dotyczących wysiłku fizycznego, badacze doszli do konkluzji, że trening siłowy pomaga się skupić, bo sam tego skupienia wymaga. Podnosząc ciężarki koncentrujemy się na pracy mięśni, właściwym wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń i głębokim oddychaniu.

To co, gotowa na nową porcję wyzwań? Postaw na trening siłowy, trenuj mózg i spalaj tłuszcz bez oporów.

Pomaga realizować cele

Naukowcy uważają, że wymagający długiego i konsekwentnego wysiłku trening kardio istotnie rozwija w nas umiejętność doprowadzania spraw do końca. W rezultacie wpływa także na efektywną realizację tych celów, które niekoniecznie dotyczą zdobywania kolejnych treningowych szczytów a raczej długotrwałego wysiłku w życiu zawodowym czy rodzinnym.

Nie masz czasu na siłownię? Co powiesz na ćwiczenia w domu? Poznaj trening kardio w nowej odsłonie.

Tekst: Annie Daly

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij