Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Jak przyspieszyć metabolizm: 5 sposobów

Masz wolną przemianę materii? Nie poddawaj się i staw jej opór poprzez zdrową dietę, ruch i odpoczynek. Wypróbuj poniższe patenty, by zwiększyć spalanie kalorii przez cały dzień i przyspieszyć odchudzanie.

WH 2015-01-07

1. Jedz owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste do każdego posiłku

Przeżuwanie owoców, warzyw i produktów z pełnego ziarna sprawia, że Twoja szczęka musi bardziej pracować. Poza tym ich wysoka zawartość błonnika powoduje, że musisz zużyć więcej energii na ich strawienie. Dzięki tym dwóm elementom możesz spalać nawet o 10% kalorii więcej. Wybieraj produkty w ich pełnowartościowej, naturalnej formie, by odnieść jeszcze więcej pobudzających metabolizm korzyści.

 

2. Nie zapominaj o chudym białku

Na strawienie białka również zużyjesz więcej energii, a dodatkowo dzięki niemu dłużej będziesz czuła się syta. Dlatego zadbaj o to, żeby uwzględnić ten niezbędny składnik odżywczy w każdym posiłku i przekąsce. Sprawdź też, jak przyspieszyć metabolizm białkiem.

3. Ruszaj się

Tuż przed każdym posiłkiem i przekąską połóż się na podłodze i zrób od 20 do 50 pompek (ilość powtórzeń dopasuj do poziomu swojej kondycji). Krótkie serie ćwiczeń mogą prowadzić do tzw. efektu afterburn, czyli zwiększonego (nawet o 200 kcal!) spalania kalorii w ciągu dnia. A im więcej masy mięśniowej, tym większe spalanie tłuszczu.

4. Popijaj zieloną herbatę lub wodę

Zielona herbata zawiera katechiny – antyoksydanty, które zwiększają podstawową przemianę materii o 4% (około 80 kalorii w ciągu dnia). Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat właściwości zielonej herbaty, a jeśli niezbyt lubisz ten napój, to popijaj zwykłą, czystą wodę, by uniknąć odwodnienia, które może spowalniać metabolizm.

5. Odpoczywaj

Stres może prowadzić nie tylko do podjadania wysokokalorycznych przekąsek, ale może też spowolnić Twój metabolizm. Dlatego tak ważne jest robienie regularnych przerw w trakcie pracy. Jeśli pracujesz przy biurku, medytacja może nie być najlepszym pomysłem – jak wykazały badania siedzenie przez godzinę lub więcej redukuje w Twoim ciele ilość enzymów spalających tłuszcz aż o 90%. Wstań i potańcz przy ulubionym kawałku, wybierz się na 5-minutowy, żwawy spacer, albo spróbuj poćwiczyć odprężającą jogę.

Tekst: Jenny Sugar

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij