Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

3


OCEŃ
3.3

Jak przestać jeść słodycze i cukier?

Wiemy, że cukier to zło wcielone. Nie wiemy natomiast, jakim sposobem pozbyć się go z naszej kuchni i organizmu. Dlatego WH podpowiada, jak krok po kroku wyeliminować z diety cukier.

Michał Gołębiewicz 2015-02-04
fot. Jamie Chung fot. Jamie Chung

Pożegnanie z cukrem

Zdajemy sobie sprawę, że to nie będzie łatwe. W końcu nie bez powodu piszemy o cukrze jako o środku uzależniającym. Terapia szokowa jest w tej sytuacji niewskazana, więc przygotowałyśmy plan, który pomoże Ci zapomnieć o cukrze. Przejdź na następną stronę i sprawdź kolejne etapy zrywania z nałogiem.

napoje słodzone, cukier fot. Dragon Images 2015/shutterstock.com

Faza 1: wyeliminuj napoje słodzone

Na pierwszy ogień idą najbardziej oczywiste słodzone napoje gazowane. Do tej kategorii dolicz również mrożone herbaty i różnego rodzaju napoje owocowe – wyobraźnia producentów jest praktycznie nieograniczona.

 

Niestety, codzienna duża latte czy napoje typu light słodzone sztucznymi słodzikami również odchodzą do lamusa. Zamiast nich pij wodę (poznaj sposoby na poprawę smaku wody mineralnej), niesłodzone herbaty i kawę. Przekonaj się też, co się kryje w łyżeczce cukru.

babeczki, deser, słodycze, ciasto fot. istetiana 2015/shutterstock.com

Faza 2: wykreśl z menu słodycze

Teraz przychodzi czas na kupne batoniki, ciasta, ciasteczka – nawet te zbożowe, pełnoziarniste, mające być świetnym pomysłem na śniadanie. Nie wykreślaj ich z menu wszystkich naraz: zacznij od tych słodyczy, które lubisz najbardziej, a potem stopniowo dodawaj do nich kolejne.

Jeśli skręca Cię z ochoty na coś słodkiego, sięgaj po owoce. Na przekąski wybieraj warzywa (np. z dipami, żeby urozmaicić smak) lub orzechy. Dbaj o to, żeby mieć je pod ręką, gdy dopadnie Cię głód, bo w takiej sytuacji w potyczce z leżącą przed Tobą czekoladą jesteś raczej skazana na porażkę.

makaron fot. id-art 2015/shutterstock.com

Faza 3: zredukuj węglowodany proste

Po słodyczach nadchodzi czas zmniejszenia ilości prostych węglowodanów, które na organizm działają podobnie jak cukier. Zacznij od białego pieczywa czy makaronu. Zastąp je pełnoziarnistymi odpowiednikami, a z czasem może w ogóle zamień na inne potrawy (np. makaron możesz zrobić z dyni).

Inspiracje i przepisy znajdziesz m.in. na naszej stronie. Staraj się jak najbardziej urozmaicić dietę, wprowadzając do niej więcej białka, zdrowych tłuszczów i warzyw.

fot. meirion matthias 2014/shutterstock.com fot. meirion matthias 2014/shutterstock.com

Faza 4: szukaj ukrytego cukru

Tak naprawdę nie jest ukryty, ponieważ musi widnieć na liście składników. Może jednak być zamaskowany, czyli występować pod różnymi nazwami, nawet takimi, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z cukrem. Nim pójdziesz na zakupy, poznaj listę synonimów cukru.

kobieta, słodycze fot. Ann Haritonenko 2015/shutterstock.com

Faza 5: trzymaj się, ale bądź realistką

Nie będziemy rzucać kamieniem, bo dobrze wiemy, że czasem człowiek po prostu musi zjeść coś słodkiego (na takie chwile najlepiej sama przygotuj wypieki – wtedy będziesz mieć wpływ na ich skład).

Nie rób tragedii, jeśli raz na jakiś czas sobie pofolgujesz – to nie przekreśla pozostałych wysiłków. Im mniej cukru, tym lepiej, ale to na szczęście nie heroina i nie musisz być kompletnie czysta.

WH 01/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Magiczny trik pozbycia się ciągotek do słodkiego? Chrom organiczny (z oleofarm chyba). Nie dopuszcza do skoków glukozy i przechodzi ochota na bomby kaloryczne.
    ~charlotta, 2016-05-03 13:59:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij