Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Jak poprawić krążenie krwi?

Zimne stopy, zmiany skórne i skurcze łydek często sygnalizują słabe krążenie. Zobacz, jak dodatkowa dawka witaminy C i kwasów omega-3 oraz trening siłowy i ćwiczenia cardio mogą Ci je poprawić.
KK 2015-02-10

Diagnoza

Nawet jeśli całe życie mama lub babcia powtarzały Ci, że zimne kończyny to taka Twoja przypadłość, lepiej przyjrzeć się dolegliwości. Zwłaszcza gdy ten stan się nasilił lub doszły do niego inne objawy, takie jak wzmożona potliwość dłoni lub stóp, spadek odporności czy odbarwienia na skórze. Tzw. złe krążenie może być objawem choroby tętnic obwodowych.

Rozwiązanie

Badania pokazują, że połowa z nas cierpi z powodu marznących kończyn. Osoby szczupłe i wysokie częściej niż te bardziej zaokrąglone. Te, które przeżywają silny stres i są przemęczone lub spędzają większość czasu przed komputerem, również bardziej są narażone na problemy z krążeniem krwi. Jeśli Twój lekarz nie stwierdzi choroby, możesz poradzić sobie sama, wprowadzając niewielkie zmiany na talerzu i wymagając od siebie więcej w siłowni.

Zdrowa dieta

Witamina C będzie Twoim wielkim sprzymierzeńcem, pod warunkiem że dostarczysz ją dietą, a nie suplementami. Biorąc kolorowe tabletki, przyswajasz tylko część składników. Z dobrze zbilansowanego jedzenia – większość.

Papryki, słodkie ziemniaki i owoce kiwi są bogactwem witaminy C. Odgrywa ona ważną rolę w procesie tworzenia kolagenu, który nie tylko wpływa na lepszą kondycję Twojej cery, ale również na giętkość i elastyczność żył.

Na poprawę krążenia mają też wpływ kwasy omega-3, które znajdziesz w rybach (zwłaszcza tłustych, jak łosoś czy makrela), a także w orzechach. Nie unikaj mięsa, kasz i ciemnego ryżu, które dostarczą odpowiednich ilości witaminy B6, B12 i kwasu foliowego, dzięki którym unikniesz wahań poziomu cukru we krwi i zapewnisz właściwy poziom homocysteiny. Nadmiar tego aminokwasu może zwiększać ryzyko chorób naczyń obwodowych.

Ćwiczenia fizyczne

To prawda, że skurcze w łydkach mogą zniechęcić do ćwiczeń. Jednak ich zaprzestanie będzie najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić. Nie pozwól, by drętwienie kończyn, przy braku przeciwwskazań lekarskich, odciągnęło Cię od siłowni. Bo to właśnie ćwiczenia wykonywane systematycznie 3 razy w tygodniu pomogą Ci rozwiązać problem złego krążenia.

Zacznij od rozgrzewki – 10 min na rowerze będzie optymalnym rozwiązaniem. Jedź spokojnie, bez forsowania się. Jeśli rowerem dojeżdżasz do siłowni, możesz ten czas potraktować jako rozgrzewkę.

Potem wejdź na bieżnię i przejdź na niej 100-150 metrów w stałym tempie. Bez odpoczynku wykonaj jeden pełny obwód z ciężarami. Odpocznij 3 minuty, a potem 3 razy powtórz całą sesję: kardio + ćwiczenia siłowe. Szukasz inspiracji? Postaw na nasz plan treningowy, a rok 2015 będzie Twój! A po wzmożonym wysiłku wybierz zdrowsze menu: dowiedz się, co jeść po treningu.

Po treningu weź prysznic. Na przemian ciepły i zimny. Pewnie od dawna stosujesz ten sposób na poprawę jędrności skóry. Teraz będziesz wiedzieć, że taki prysznic otwiera i zamyka naczynia krwionośne, dając efekt pompowania krwi. W konsekwencji poczujesz w całym ciele więcej ciepła i energii.

Uwaga

90% ludzi cierpiących na złe krążenie to palacze. Nikotyna podnosi ciśnienie krwi, co jest dodatkowym czynnikiem, wpływającym na złe krążenie. Nawet jeśli uda Ci się systematycznie ćwiczyć i zdrowo jeść, a nie rzucisz palenia, nie poprawisz krążenia krwi. Wydaje Ci się, że nie poradzisz sobie z wyjściem z nałogu i zaczniesz tyć? No właśnie, wydaje Ci się... Zobacz 6 prostych patentów na to, jak rzucić palenie i nie przytyć.

WH 01/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jasne, że wszystkie te kwestie są ważne, ale jeśli tak jak ja, ma się genetyczne skłonności do żylaków, to dodatkowo warto pamiętać o tym, żeby stosować krem anty-żylakowy. U mnie sprawdził się Varive, po całym dniu smaruje zmęczone nogi, bardzo szybko przynosi ulgę, a (odpukać w niemalowane) żylaków nie ma :)
    ~Korti, 2016-10-08 18:52:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij