Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.9

Jak mieć więcej energii? 8 naturalnych sposobów

Jeśli już od rana jesteś zmęczona i nie masz energii, pora zacząć działać. Zrezygnuj z kolejnej kawy na rzecz naturalnych środków pobudzających. Poznaj 8 patentów, które szybko dodadzą Ci energii na cały dzień.

WH 2013-12-02
sen, łóżko fot. shutterstock.com

56% kobiet polega na kawie jako jedynym sposobie na pobudzenie się o poranku. Nic dziwnego, że z takim podejściem jesteśmy tylko coraz bardziej wykończone. Nie musimy przecież nieustannie pompować w siebie kofeiny, żeby mieć więcej energii od samego rana.

Wykorzystaj 8 zalecanych przez naszego eksperta, naturalnych sposobów na energetycznego kopa, za sprawą których zapomnisz o porannym kubku gestej jak smoła kawy.

1. Rozjaśnij się

„Światło jest naturalnym sposobem powiedzenia organizmowi, że pora się obudzić” – mówi dr Michael Terman. Zostaw odsłonięte zasłony w oknie albo ustaw włącznik światła tak, by uruchamiał się rano, udając tym samym wschód słońca, jeśli musisz wstać przed świtem. Trochę oszukasz swój organizm, ale on jeszcze Ci się za to odwdzięczy.

2. Wyskakuj z łóżka

Oprzyj się pokusie naciśnięcia na budziku guzika „drzemka” – tych kilka dodatkowych minut snu sprawi, że później będziesz czuła się odurzona. Będziesz w o wiele lepszym nastroju, jeśli zaraz po przebudzeniu błyskawicznie wyskoczysz spod kołdry. Nabierasz wtedy rozpędu na resztę poranka.

3. Ruszaj się

„Kiedy już tak dynamicznie zaczniesz, idź za ciosem i od razu wykonaj poranną jogę” – radzi trenerkaKimberly Kingsley. Odpowiednio dobrane ćwiczenia relaksują, a zarazem dają energetycznego kopa, który wystarcza aż do wieczora. Możesz też wykorzystać 6 pomysłów na trening w domu, sklepie i pracy.

kokos, olej kokosowy fot. id-art 2015/shutterstock.com

4. Zjedz coś z olejem kokosowym

„Trójglicerydy zawarte w oleju kokosowym to znakomite źródło energii. W dodatku Twój organizm potrafi spożytkować je szybciej niż zasoby zawarte w kawie” – mówi Kingsley. Akurat nie masz w domu oleju kokosowego? Możesz sięgnąć po którąś z kokosowych przekąsek - zadziała podobnie. Uważaj tylko na niebezpieczne dodatki (np. ogromną ilość cukru),  jakie mogą się w niej znajdować.

5. Zjedz śniadanie bogate w białko

„Pełen białka poranny posiłek pomoże Twoim komórkom mózgowym prawidłowo funkcjonować” – mówi specjalistka Joy Bauer. Spróbuj jajecznicy z wędzonym łososiem i kozim serem albo naleśników z bananem na odżywce białkowej i mące pełnoziarnistej – nie dość, że wyjdziesz z porannego odrętwienia, to jeszcze zdusisz w zarodku ochotę na podjadanie przez resztę dnia.

6. Unikaj nocnego podjadania

Tak, tak  łatwo nam mówić. Ale wpychanie w siebie ciężkich posiłków zaraz przed pójściem spać może sprawić, że obudzisz się nazajutrz z „jedzeniowym kacem”. Jeśli wieczorem czujesz nieodpartą ochotę na przegryzkę, niech będzie lekka i poniżej 150 kcal – uchroni Cię to przed porannym uczuciem pełności i zmęczenia. Potrzebujesz inspiracji? Przygotowaliśmy dla Ciebie przykłady przekąsek na zdrowy sen.

sen fot. shutterstock.com

7. Napij się wody

„Niedobór wody może skutkować uczuciem przytłaczającej senności” – mówi Bauer. A wystarczy kilka prostych tricków, żeby polubić wody i nie zapominać o jej piciu. Jeśli nudzi Cie smak wody, dodawaj do niej kawałki arbuza i miętę albo cząstki pomarańczy.

Jeśli wciąż zapominasz o obowiązkowej szklance, porozstawiaj butelki w miejscach, gdzie spędzasz najwięcej czasu (przy biurku, łóżku, kanapie), wsadź też jedną do torby, a na telefon ściągnij aplikację, która przypomni Ci co godzinę o napiciu się. Dowiedz się też, jak woda wpływa na organizm - ten tekst zmotywuje Cię do regularnego nawadniania swojego ciała.

8. Śpij więcej każdego dnia

Jedynym sposobem, żeby wynagrodzić sobie niedobór snu, jest… więcej snu. Terman radzi, żeby każdego dnia, od poniedziałku do piątku, kłaść się do łóżka o 45 minut wcześniej niż zwykle. To daje Ci do 4 godzin dodatkowego snu tygodniowo – nie ma szans, żebyś miała później problemy ze wstawaniem. Jeśli cierpisz na bezsenność, poznaj nasze sposoby na zdrowy sen.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ostatnio czytałem o podbojach Dżyngis-Chan i jego roślinie która dodawała mu energii. Prawdopodobnie swoje podboje zawdzięcza właśnie temu korzeniowi. Dżyngis-Chan gwałcił codziennie po kilkadziesiąt kobiet. Było to wielkie obciążenie dla jego organizmu. Dodatkowo korzeń marala dawano koniom i dzięki czemu były wstanie pokonywać o wiele dłuższe dystanse. Podczas Olimpiady w Seulu w 1988 roku korzeń mara, służył Rosjanom jako „Legalny Doping”, dzięki któremu zdobyli większość medali. Zalecam zakupić sobie i brać przez dwa tygodnie. Interesuję się tym i pisze bloga mamenergie.pl na temat zwiększenia swoje poziomu energii. mamenergie.pl
    ~PawelPT1000, 2016-09-26 17:07:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij