Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Grypa i przeziębienie: dieta wzmacniająca odporność

Sezon na grypę i przeziębienia rozpoczęty. Co jeść, żeby nie zachorować? Zamiast szprycować się suplementami, dowiedz się, jak wzmocnić odporność za pomocą diety. WH wypowiada wojnę wstrętnym wirusom, zasmarkanym nosom i bolącym gardłom.

Ewa Wilk 2016-09-29
przeziębienie, zima, zimno, fot. shutterstock.com

Owszem, gdy zachorujesz, możesz nie iść do pracy i poleniuchować. Ale lepiej lekko zmienić dietę i nie zachorować. Bo co to za leniuchowanie, gdy wszystko boli?

Chociaż grypa kojarzy się przede wszystkim z jesienną szarugą, szczyt zachorowań w Polsce przypada zazwyczaj na przełomie lutego i marca. W tym roku nie daj się zaskoczyć. Nie da się uniknąć kontaktu z wirusem, ale można tak wzmocnić organizm, żeby sobie sam z draniem poradził. Oto nasze propozycje na smaczne leki przeciwwirusowe.

Ostrygi

Według pisma „Molecular Nutrition & Food Research” niedobór cynku może osłabiać odpowiedź immunologiczną organizmu. Najbogatszym źródłem cynku są ostrygi (mogą być podwędzane). Zgodnie z danymi Amerykańskiego Instytutu Zdrowia, 100 gramów ostryg zapewnia niezbędną dawkę cynku aż na 5 dni. W sezonie grypowym to nie do przecenienia. Papaja Ten tropikalny owoc zawiera duże dawki witaminy A, która pomaga zwalczać infekcje, a przy okazji – jak wykazały badania na zwierzętach – zwiększa produkcję limfocytów T, które zwalczają infekcje.

Grzyby shiitake

Już jedna porcja tych egzotycznych grzybków dziennie znacząco zmniejsza stany zapalne i zwiększa aktywność odpowiedzialnych za zwalczanie wirusów limfocytów T gamma delta – wynika z badań University of Florida. Wzmocnienie układu odpornościowego to najlepsza strategia obrony przed infekcjami wirusowymi.

Orzechy brazylijskie

Gwiazda wśród orzechów. Zawierają potężne dawki selenu, a to właśnie ten pierwiastek wg „American Journal of Clinical Nutrition” odgrywa kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu odporności. Wystarczy jeden orzech dziennie, żeby zapewnić sobie wystarczającą dawkę selenu!

Czosnek

Przed randką to nie najlepszy pomysł, ale z drugiej strony zasmarkana też nie będziesz czuła się komfortowo. Jak donosi „Applied Microbiology and Biotechnology”, aktywny składnik czosnku – allicyna – ma działanie przeciwwirusowe i bakteriobójcze. Gdy wokół sami chorzy – jak znalazł. 

WH 03/2016

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij