Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Drinki i wino: wpływ alkoholu na Twoją formę i figurę

Jak pokazują statystyki, aktywne kobiety piją więcej alkoholu niż te, które fitness kluby omijają szerokim łukiem. Skoro już sięgamy po procenty, to postanowiłyśmy sprawdzić, jaka jest różnica między winem a drinkami – który rodzaj alkoholu jest bardziej kaloryczny oraz jak wpływa na naszą formę i apetyt. 

WH 2015-11-18
alkohol, wino fot. shutterstock.com

To nie miejska legenda, ale naukowe fakty: jesteś fit – pijesz więcej alkoholu niż Twoje nieaktywne koleżanki. Jeżeli robisz to z umiarem, to wg badań masz też mniej tłuszczu brzusznego niż abstynentki. Zanim wzniesiesz za to toast, sprawdź, czy lepiej sięgnąć po kieliszek, czy lampkę.

Czy od tego się tyje?

Drinki

Gdy jesteś na rauszu, wątroba jest zbyt zajęta metabolizowaniem alkoholu, żeby myśleć o zaspokajaniu głodu. Zakrapiane imprezy zmniejszają też wytwarzanie glutaminy odpowiadającej za hamowanie łaknienia. Na pocieszenie – jałowiec wykorzystywany podczas produkcji ginu reguluje poziom glukozy we krwi. Tylko ten tonik...

Wino

Łap za korkociąg. Norwescy naukowcy odkryli, że jedna 150-mililitrowa lampka czerwonego wina zwiększa u kobiet produkcję leptyny regulującej apetyt (w porównaniu do jej poziomu, gdy wyeliminowano procenty z ich diety). Podobnego efektu nie zaobserwowali u facetów, więc wypijmy za ich zdrowie!

Jak wpływa na formę?

Drinki

Albo pub, albo pilates. Ostatnio badacze przyjrzeli się temu, jak drinki wpływają na efekty naszych treningów. Uczestnicy badań po intensywnym treningu wypili sześć shotów i koktajli pomarańczowych w ciągu trzech godzin. Wypracowane przyrosty mięśni spadły u nich aż o 37%. Trzeźwo myśląc, trzeba było iść od razu do knajpy...

Wino

Nie sugerujemy zamiany izotonika na wino przed treningiem, ale duńscy naukowcy trochę nas tym kuszą. Resweratrol zawarty w czerwonym winie zwiększa efekty treningów. Udowodniono, że zapobiega utracie masy mięśniowej, zwiększa wrażliwość na insulinę i zmniejsza efekty stresu oksydacyjnego. Tylko ile pić, by nie przesadzić?

Jak działa na apetyt?

 Drinki

Nieważne, czy sączysz, czy wypijasz duszkiem – kieliszek wódki spowalnia tempo spalania tłuszczu nawet o 73%. Podczas rozkładu alkoholu w wątrobie powstają produkty uboczne, m.in. octany, których organizm chce się jak najszybciej pozbyć. Dlatego rozkład tłuszczu schodzi na dalszy plan, a czipsy odkładają się nam w biodrach. Niestety, wino też jest temu winne.

Wino

Kobiety, które przez 13 lat piły dziennie lampkę lub dwie czerwonego wina, były o 30% mniej podatne na tycie niż abstynentki. Inne drinki nie dawały tak dobrych efektów. Naukowcy sugerują, że kobiety mają mniej enzymu potrzebnego do strawienia wina, więc produkują go, zużywając do tego dodatkowe kalorie.

WH 09/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij