Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
3.0

Detoks organizmu: 8 naturalnych sposobów

Oczyszczanie organizmu pomoże Ci czuć się zdrowo, lekko i pięknie. Niepotrzebne są do tego żadne specjalne herbatki, ani suplementy – to strata pieniędzy. W jaki sposób zafundować sobie naturalny detoks? Wystarczy, że wzbogacisz swoją dietę m.in. o soczewicę, karczochy czy jajka.
MA 2015-01-17

Soki rzekomo wspomagające oczyszczanie organizmu są teraz na topie, ale według dietetyków twierdzenie, że płynna dieta pomoże Ci pozbyć się szkodliwych substancji, nie jest do końca prawdziwe. Takie organy jak wątroba, nerki i jelita na bieżąco usuwają toksyny z Twojego ciała. Dlatego najlepsze co możesz zrobić, to zadbać o zdrowie wspomnianych narządów, by wesprzeć naturalne zdolności organizmu do samooczyszczania.

Jaclyn London, dietetyczka pracująca w Mount Sinai Hospital w Nowym Jorku, opowiedziała nam o ośmiu produktach, które pozytywnie wpływają na naturalne oczyszczanie organizmu – przedstawiamy Ci je poniżej.

1. Karczochy

Produkty bogate w prebiotyk zwany inuliną takie jak karczochy i szparagi, wspomagają tworzenie się i korzystne działanie dobrych bakterii w jelitach. „Niektóre badania wykazały, że produkty zawierające inulinę i inne prebiotyki mają pozytywny wpływ na zdrowie jelit, co może nieco odciążyć wątrobę – mówi London. – Zanim substancje odżywcze zostaną przez nią przetworzone, inulina istotnie podnosi odporność organizmu".

2. Brukselka

Zadbaj o obecność w Twojej diecie warzyw krzyżowych, takich jak brukselka, kapusta, brokuły i kalafior – zawierają one mnóstwo błonnika.

"Warzywa te wspomagają ruchy jelit, a zatem również wydalanie, co ma dobry wpływ na zdrowie Twoich nerek, jelit i wątroby – wyjaśnia dietetyczka. – Dzięki spożywaniu tych produktów upewnisz się, że Twój organizm sam będzie regularnie pozbywał się toksycznych metabolitów. Istotny jest także fakt, że warzywa krzyżowe zawierają pewien związek fitochemiczny – sulforafan, który według badań zapobiega szkodliwemu wpływowi komórek przedrakowych na pozostałe komórki w ciele. I w ten sposób pozytywnie oddziałuje na wszystkie Twoje organy".

Brukselka zawiera także dużo białka. Sprawdź pozostałe z 7 warzyw bogatych w proteiny.

3. Pomarańcze

Dieta obfitująca w produkty bogate w antyoksydanty, szczególnie witaminę C, może wspomóc funkcjonowanie wątroby poprzez zwiększenie produkcji glutationu, związku istotnego w procesie oczyszczania organizmu przez ten organ.

4. Jajka

Pewnie słyszałaś, że jajka są dobre na kaca, prawda? To dlatego, że zawierają dużo cysteiny – aminokwasu, który odgrywa ogromną rolę w pozbywaniu się aldehydu octowego, produktu ubocznego metabolizmu alkoholu. „Poprzez rozkładanie aldehydu octowego na wodę i dwutlenek węgla, cysteina pomaga nam w pozbyciu się tego szkodliwego związku” – mówi London.

Jajka pomagają także w szybkim spalaniu kalorii. Poznaj resztę produktów o takim działaniu i zobacz na czym polega fat burning na Twoim talerzu.

5. Słodkie ziemniaki

Witaminy z grupy B, w które obfitują słodkie ziemniaki, są kluczowe dla rozpadu związków chemicznych w Twoim organizmie. Witaminy B6 i B12 oraz kwas foliowy wspomagają zdrowe trawienie, prawidłowe funkcjonowanie komórek i odpowiednią przemianę materii.

6. Soczewica

Soczewica i fasola to doskonałe źródła cynku wzmacniającego odporność, którego Twój organizm potrzebuje także do prawidłowej przemiany materii. „Cynk jest ważny również z punktu widzenia wielu biochemicznych procesów składających się na trawienie oraz metabolizm w wątrobie” – dodaje dietetyczka.

7. Owies

Niektórzy nie wyobrażają sobie bez niego śniadania – i słusznie, bo owies bogaty jest w rozpuszczalny błonnik, który wspomaga uczucie sytości. „Owies ma także dobry wpływ na zdrowie jelit i ułatwia wydalanie żółci wyprodukowanej przez wątrobę – wyjaśnia London. – W wyniku zmniejszenia ilości żółci, która jest wchłaniana ponownie w jelitach, Twój organizm może usunąć szkodliwe substancje i przyczynić się do rozwoju krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych”.

Takie kwasy tłuszczowe również dobrze wpływają na jelita, dzięki stymulacji korzystnych dla niego bakterii, które jeszcze bardziej wspomagają trawienie i usuwanie toksyn.

Sprawdź, jak wykorzystać to drogocenne zboże przy przygotowywaniu śniadania w naszych 10 przepisach na zdrowe śniadanie.

8. Jogurt grecki

Probiotyki obecne w jogurtach mają dobry wpływ na bakterie w jelitach, dzięki którym organizmowi łatwiej jest przetwarzać substancje i usuwać odpady. „Kluczowe jest także to, że jogurt grecki może stabilizować poziom cukru we krwi, dzięki węglowodanom i dużej ilości białka – mówi dietetyczka. – Ta wiedza może być szczególnie cenna, jeśli komuś zdarzyło się wypić zbyt dużo alkoholu – stabilny poziom cukru oznacza lżejszego kaca”.

Chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat? Sprawdź, jak oczyścić organizm z toksyn i zyskać energię.

Tekst: Jenna Birch

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij