Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Czy powinnaś więcej pić? [oznaki odwodnienia organizmu]

W kółko trąbimy i do znudzenia powtarzamy, że musisz pić więcej wody. No tak, ale po czym poznać, że pijesz jej za mało? Sprawdź listę symptomów, które mogą Ci zasugerować, że nie wyrabiasz zalecanej normy.

Michał Gołębiewicz 2016-11-26
woda, picie wody

Właściwie to nie wiesz, czy pijesz wystarczająco dużo wody? Poniżej wymieniamy pięć najczęstszych sygnałów, które Twój organizm wysyła, gdy brakuje mu odpowiedniej dawki wody. Sprawdź, czy czas na kolejną szklaneczkę H2O.

Ciało ostrzega Cie przed odwodnieniem, gdy...

1. Nie płaczesz na „Pamiętniku”

Suche oczy nie znaczą, że jesteś gruboskórna. Łzy to woda, więc gdy jej brakuje, ciało oszczędza ją, gdzie tylko może.

2. Spędzasz więcej czasu w toalecie

Zaparcia również mogą być oznaką odwodnienia, ponieważ w tym czasie w kupie jest mniej wody niż przepisowe 75%.

3. Ciągle wyglądasz na zirytowaną

Do wahań nastroju dochodzą bóle głowy i problemy z koncentracją. Nie ma opcji, żebyś wtedy wyglądała na szczęśliwą.

4. Łapią Cię skurcze

Ta bolesna przypadłość jest najczęstsza po tym, jak wraz z potem pozbędziesz się elektrolitów, zwłaszcza sodu.

5. Masz czoło Gordona Ramsaya

Bez wody skóra traci elastyczność i marszczy się. W redakcji zastanawiamy się, od kiedy Ramsay nie pił wody. Od roku?

A co jeśli nie przepadasz za smakiem wody? Znamy kilka innych, skutecznych sposobów na nawodnienie organizmu. Na dobry początek przyjrzyj się liście warzyw i owoców, które zawierają najwięcej wody. Możesz także wypróbować nasze przepisy na domowe lemoniady oraz wody smakowe. Pij na zdrowie!

WH 06/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze niedawno żywiłam się nieodpowiednio, piłam niewiele i ogólnie czułam się nieciekawie. Postanowiłam coś z tym zrobić - zaczęłam od napoju Detox Zero, dzięki któremu oczyściłam organizm i poczułam się lepiej. Teraz pamiętam o tym, żeby wypijać co najmniej dwa litry płynów.
    ~Kasik, 2016-12-01 01:41:55
  • avatar
    zgłoś
    Oprócz wody dobrze czasem też uzupełnić elektrolity bo ubywają podczas pocenia się, a przez to często czujemy się zmęczeni i ociężali. Ja wsypuje jonolit do bidonu jak pakuje się na siłownie.
    ~vanessa, 2016-11-30 13:20:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij