Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.3

Co się dzieje gdy... tańczysz

Wcale nie musisz być mistrzynią parkietu, żeby odczuć pozytywne skutki, jakie wywołuje taniec. Bez względu na to, czy tańczysz amatorsko czy zawodowo, zyskujesz mnóstwo korzyści. Zobacz, jak taniec wpływa na nasze IQ, metabolizm i stres. 

WH 2015-07-21
taniec fot. shutterstock.com

Emocje

Słuchanie muzyki aktywizuje te rejony mózgu, które odpowiadają za przetwarzanie emocji. Ulubione dźwięki powodują wydzielanie się dopaminy, czyli hormonu dobrego samopoczucia – podobnie jak po seksie albo zjedzeniu czekolady.

Inteligencja

Badania wskazują, że muzyka ma tak pobudzający wpływ na mózg, aktywizuje tyle obszarów odpowiedzialnych m.in. za ruch ciała, emocje, i funkcjonowanie społeczne, że osoby, które dużo tańczą, mają na stare lata sprawniejsze mózgi.

Osoby z wyższym IQ żyją dłużej, zarabiają więcej i są szczęśliwsze w życiu osobistym. Chciałabyś podnieś swój iloraz inteligencji aż o 17 punktów, poświęcając tylko 3 godziny w tygodniu? Mamy na to sposób. Wypróbuj parę prostych ćwiczeń, a szybko zaobserwujesz efekty.

taniec fot. shutterstock.com

Metabolizm

30 minut na parkiecie można porównać pod względem efektywności w przyspieszaniu metabolizmu z sesją kardio. Godzina intensywnego tańca to lekko licząc 400-500 spalonych kilokalorii.

Stres

Taniec, a zwłaszcza swobodne, rytmiczne podskakiwanie, szybko obniża poziom kortyzolu – hormonu stresu. Po ciężkim, stresującym dniu nie ma lepszego sposobu na odreagowanie.

taniec fot. shutterstock.com

Energia

Gdybyś miała spędzić na stepperze w siłowni 3 godziny, to, po pierwsze, byłyby to Twoje najdłuższe godziny w życiu, i, po drugie, przypuszczalnie byłabyś wykończona. Tymczasem tańczyć możemy całą noc.

Tętno rośnie, naczynia krwionośne się rozszerzają, mięśnie dostają kopa tlenowego i energetycznego, ale tym, co naprawdę nas napędza, są hormony szczęścia.

Taniec to świetny środek pobudzający, ale niejedyny. Jeśli brakuje Ci energii o poranku, wykorzystaj 8 zalecanych przez naszego eksperta, naturalnych sposobów na energetycznego kopa, za sprawą których zapomnisz o porannym kubku gęstej jak smoła kawy.

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij