Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Co wpływa na jakość snu? Poznaj 7 czynników!

Masa ciała, nastrój, pamięć, a może nawet długowieczność? Sen ma wpływ na wszystko, dlatego tak ważne jest, by się codziennie porządnie wysypiać. Sprawdź zatem, co wpływa na jakość Twojego snu.

WH 2014-09-15
fot. 	Dean Drobot 2014/shutterstock.com fot. Dean Drobot 2014/shutterstock.com

O drobiazgach, które mają wpływ na jakość naszego snu, opowiadają lekarze – Travis Stork i Jannifer Ashton, eksperci z programu telewizyjnego "The Doctors". Przed Wami 7 podstępnych, a przy tym zaskakujących rzeczy, które oddziałują na nasz sen (lub na jego brak):

 

1. Kosmetyki zapachowe

"Kładąc się spać, zmyj z siebie wszystkie drażniące zapachy – mówi Stork. – Unikaj kosmetyków pobudzających o zapachu cytrusów czy kawy i tych mocno perfumowanych". Dzięki temu nie rozdrażnisz nosa przed snem i będziesz mogła spokojnie zasnąć.

2. Alkohol na spanie

"Alkohol to najgorszy rozpraszacz, jeśli chodzi o dobrej jakości sen " – wyjaśnia Ashton. Oczywiście, że pomoże Ci zasnąć, ale lepiej poszukać innych sposobów. Zamiast na drinka postaw na niesłodzony sok z wiśni – zawiera melatoninę, uspokajający hormon, dzięki któremu szybciej i głębiej zaśniesz.

3. Wczesne pójście do łóżka

Jak mówią lekarze, jeżeli 8 godzin snu w zupełności wystarcza, nie oznacza to, że 12 godzin będzie jeszcze lepsze. Za dużo snu też może prowadzić do kłopotów zdrowotnych, dlatego nie kładź się do łóżka przedwcześnie, kiedy wcale tego nie potrzebujesz.

4. Kawa bezkofeinowa

Niespodzianka! "Kawa bezkofeinowa nie jest wcale synonimem braku kofeiny" – tłumaczy Ashton. Niektóre rodzaje kaw bezkofeinowych mają w sobie wciąż do 10 miligramów tej substancji. A to wystarczy, żeby utrzymać Cię na nogach dłużej, niż planowałaś. Wniosek: wieczorem trzymaj się z dala od jakichkolwiek kaw.

5. Za ciasna bielizna

"Uciskające majtki sprawiają, że jest Ci niewygodnie i po prostu nie możesz spać" – mówi Stork. Dlatego, wybierając się do łóżka, postaw na wygodną bieliznę – nie pozwól, żeby taka błahostka spędzała Ci sen z powiek.

6. Kompletna cisza

"Kobiety są wyjątkowo wyczulone na dźwięki (czytaj: jesteśmy w naturalnej gotowości, oczekując na płacz dziecka)" – informuje Ashton. Dlatego nawet najdrobniejszy szmer jest w stanie zakłócić naszą równowagę snu. Jeśli jesteś wrażliwa na dźwięki, śpij z zatyczkami do uszu.

7. Intensywny wysiłek fizyczny

"Wyczerpujące ćwiczenia, wykonywane mniej niż trzy godziny przed snem, mogą sprawić, że w porze snu nadal będziesz pobudzona" – wyjaśnia Stork. Jeśli preferujesz wieczorne ćwiczenia, nie zapomnij o wyciszającej kąpieli po treningu, która uspokoi Twoje ciało.

Czy zdarzają Ci się nieprzespane noce z powodu bólu? Często wystarczy jedynie zmienić pozycję, w jakiej śpisz, żeby się go pozbyć.

tekst: Kristen Dold

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij