Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Bóle menstruacyjne - naturalne sposoby na walkę

Co miesiąc cierpisz z powodu bolesnego okresu i nie uśmiecha Ci się comiesięczne uzależnienie od leków przeciwbólowych? Nie martw się – mamy kilka lepszych sposobów! Zobacz, jak naturalnie złagodzić bóle menstruacyjne.

MA 2015-01-23

Nie zaprzeczamy użyteczności przeciwzapalnych leków bez recepty, ale nie są one jedynym sposobem na złagodzenie męczarni spowodowanych bólem menstruacyjnym. Zwykle cieszą się one opinią leków o skutecznym działaniu i małej ilości efektów ubocznych (sprawdź jednak, czy aby na pewno leki przeciwbólowe są bezpieczne). Jednak czasami mogą też podrażniać Twój żołądek.

Poza tym większości kobiet nie podoba się wizja łykania tabletki za tabletką przez te kilka dni w miesiącu. Dlatego jeśli szukasz bardziej naturalnego sposobu, wypróbuj poniższe strategie, gdy kolejny raz nadejdą te dni.

 

1. Weź gorącą kąpiel lub prysznic

Jeśli ból menstruacyjny nie jest dobrym powodem, by dogodzić sobie parującą kąpielą z bąbelkami albo wziąć długi, gorący prysznic, to nie wiemy, co nim jest. „Ciepło zwiększa przepływ krwi w obszarze Twojej miednicy, a to pomaga w rozluźnieniu mięśni powodujących skurcze” – wyjaśnia ginekolog-położnik Alyssa Dweck z Westchester w Nowym Jorku, współautorka książki „V Is for Vagina”.

2. Przyłóż do brzucha coś ciepłego

Prawdopodobnie nie możesz wylegiwać się w wannie przez cały dzień, dlatego nasz ekspert radzi, byś przyłożyła do brzucha coś ciepłego – np. termofor z gorącą wodą czy specjalny elektryczny kompres rozgrzewający. To także zadziała rozluźniająco na mięśnie macicy i przyniesie Ci ulgę w bólu.

3. Zafunduj sobie porządny trening

"Przyzwoita dawka wysiłku zwiększy produkcję endorfin, które pozytywnie wpływają na samopoczucie i mogą nawet pomóc w złagodzeniu miesiączkowego bólu” – twierdzi Dweck. Ćwiczenia zwalczą ból w ciągu chwili, ale mogą też zmniejszyć intensywność skurczów, a nawet zapobiec ich wystąpieniu.

„Rozważ podkręcenie intensywności treningów w tygodniu poprzedzającym Twój okres – radzi nasz ekspert. – Kobiety, które regularnie ćwiczą, często zauważają poprawę samopoczucia w czasie menstruacji”.

Łagodniejsze skurcze to kolejna zaleta regularnych treningów. Sprawdź pozostałe z 10 dobrych powodów, by regularnie ćwiczyć.

4. Zadbaj o to, by mieć orgazm

Serio, coś w tym jest. “Orgazm naprawdę przynosi niektórym kobietom ulgę w bólu” – mówi Dweck. Nie do końca jest jasne, w jaki sposób to działa, ale dlaczego by tego nie sprawdzić?

Złap swojego faceta, albo i do dzieła! Seks to naprawdę świetny lek na wiele dolegliwości. Przekonaj się sama: zobacz zdrowotne korzyści z uprawiania seksu.

5. Popijaj herbatę z imbirem lub cynamonem

Spożywanie jakiegokolwiek ciepłego płynu może nieco ulżyć Ci w katuszach, ale sekret tkwi w przyprawach. Od dawna wiadomo, że imbir to naturalny sposób na zwalczanie bólu. O cynamonie z kolei mówi się, że działa przeciwzapalnie, dzięki czemu może pomóc zredukować powodujące bóle skurcze macicy.

Imbir i cynamon to także przyprawy sprzyjające utrzymaniu szczupłej sylwetki. Sprawdź, na czym polega fat burning na Twoim talerzu i jak z niego skorzystać.

6. Wypróbuj jogę nidrę

Badania wykazały, że pewien typ jogi, nazywany jogą nidrą, może ukoić ból menstruacyjny, a nawet pomóc przy innych problemach związanych z miesiączką (np. obfitych krwawieniach).

Joga nidra skupia się na głębokiej relaksacji i obejmuje także kierowaną medytację. Badania udowodniły, że taki stan głębokiej relaksacji jest powiązany ze spadkiem poziomu hormonów, które odgrywają kluczową rolę w menstruacji.

Tekst: Esther Crain

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    U mnie niestety długie kąpiele w wannie odpadają z tego względu, że mam nie tylko bolesne bardzo miesiączki, ale też krwotoczne. Moim ratunkiem w takich sytuacjach jest niezawodna pyralgina rozpuszczalna sprint, która działa szybko, a nie obciąża żołądka
    ~abela, 2016-09-19 12:27:44
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem kto wymyślił, aby podczas menstruacji robić sobie długie kąpiele w wannie... I niby jak to miałoby wyglądać ? Nie mogę sobie tego wyobrazić... Długie gorące prysznice - tak, jak najbardziej, ale nie zanurzanie się w wodzie w wannie, o rany..
    ~Gosia, 2016-04-27 22:04:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij