Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

5 nawyków, które są wrogiem pięknych piersi

Nie lubimy dostarczać złych wieści, ale czas spojrzeć prawdzie w oczy: w mniejszym lub większym stopniu grawitacja w końcu da o sobie znać. Twoim zadaniem jest przynajmniej jej nie pomagać. Zobacz, jak na długo zachować piękny, jędrny biust.

WH 2015-02-13
biust, piersi, stanik fot. shutterstock.com

Ciąża, karmienie piersią i coraz większa liczba świeczek na torcie przyczyniają się do zmniejszenia elastyczności kolegenu, podskórnej tkanki, która wpływa na wygląd Twojego biustu. Im włókna słabsze – tym niestety piersi gorzej wyglądają.

Duże znaczenie ma też genetyka. Jeśli w Twojej rodzinie kobiety nie cieszą się jędrnym biustem przez długie lata, to Ty też prawdopodobnie nie będziesz miała naturalnych predyspozycji do utrzymania piersi w formie. Co nie znaczy, że ich wygląd nigdy nie będzie zachwycał.

Będzie, jeśli zaczniesz unikać pewnych zachowań, które, choć wydaje się, że nie mają nic do rzeczy, przyczyniają się do utraty jędrności Twoich pięknych atrybutów. W razie gdyby poziom negatywnych wieści w tym artykule nie sięgnął jeszcze zenitu, dodamy, że, tkanka w piersiach zaczyna starzeć się 2-3 lata szybciej niż reszta ciała. I nie chodzi o to, żebyś nacisnęła teraz krzyżyk w przeglądarce, położyła się na łóżku i zapłakała gorzko nad swoim ciężkim losem. Chodzi o to, żebyś sprawdziła, czy nie popełniasz antybiustowych błędów.

Teoretycznie wyjścia są dwa: nie popełniasz lub popełniasz. Praktycznie jednak wyjście jest jedno, bo jeśli nie popełniasz, Twoje piersi będą jeszcze długo w formie. A jeśli popełniasz – przestaniesz, i Twoje piersi (tak czy siak) będą jeszcze długo w formie. Możesz więc odetchnąć z ulgą.

jedzenie, talerz, kobieta przy stole, dieta, odchudzanie, głód, apetyt fot. shutterstock.com

1. Stosujesz drastyczne diety

Wahania wagi w granicach 2-4 kg raczej nie wyrządzą krzywdy Twoim piersiom. Ale jeśli zdarzyło Ci się zrzucić ponad 10 kg, później odzyskać 12, zrzucić kolejne 10, a później znów zyskać – nie wróży to nic dobrego. Przede wszystkim Twojemu zdrowiu, ale teraz skupiamy się na piersiach. Za każdym razem, gdy zmagasz się z efektem jo-jo, tkanka w Twoim biuście wiotczeje. Odpuść sobie rygorystyczne diety, wiesz już przecież, że nie działają. Sprawdź lepiej, jak schudnąć skutecznie (7 prostych patentów).

kobieta pali papierosa fot. shutterstock.com

2. Palisz papierosy

Zagrożenia, jakie stanowi dla Twojego zdrowia ten nałóg znasz pewnie od gimnazjum albo nawet podstawówki. Niekoniecznie z autopsji. Mamy nadzieję, że nie z autopsji. W każdym razie, do tej listy kilkudziesięciu negatywnych skutków palenia dołącza także fakt, że palenie, poprzez osłabienie dostawy krwi do skóry, osłabia ją i powoduje szybsze starzenie, przez co biust zaczyna wyglądać nieatrakcyjnie.

fot. Sean Laurenz, Colette De Barros fot. Sean Laurenz, Colette De Barros

3. Nie używasz filtrów

Co roku w okresie letnim pojawia się ten sam temat. Kremy z filtrem to latem absolutny must-have! Wiesz doskonale, że wystawianie się na działanie promieni słonecznych bez ochrony powoduje zmarszczki i szybsze starzenie się skóry. I twarzy, i biustu. Poparzenia słoneczne niszczą też kolagen, a wiesz już, że im go mniej – tym w gorszej formie są Twoje piersi.

biust, piersi, stanik fot. shutterstock.com

4. Nosisz źle dobrany biustonosz

Jeden z największych winowajców. Nie ma znaczenia, czy jest to biustonosz, który nosisz na co dzień, czy jest to stanik sportowy zarezerwowany na siłownię. Ta część garderoby musi być idealnie dobrana. Jeśli biustonosz nie trzyma Twoich piersi w ryzach tak, jak powinien, będą one stale się przemieszczać, a to źle wpływa na ich kondycję. Wybierz się do sklepu z bielizną, w którym sprzedawczynie doradzą Ci, jaki stanik wybrać. Brafitting jest w modzie, więc na pewno uda Ci się znaleźć biustonosz idealny.

kobieta, fitness, ćwiczenia ze sztangą, trening siłowy, martwy ciąg fot. shutterstock.com

5. Intensywnie ćwiczysz

Badania donoszą, że powtarzające się ruchy, jak przy bieganiu czy skokach na skakance, mogą powodować osłabienie włókien kolagenowych w biuście. Jeśli ćwiczysz intensywnie, zadbaj o dobór dobrego stanika sportowego. W sklepach jest ich cała gama: od tych przeznaczonych do jogi do takich, które powinnaś mieć na sobie podczas intensywnych, dynamicznych ćwiczeń. Zobacz staniki sportowe do zadań specjalnych.

Tekst: Esther Crain, Jagoda Dziadul

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij