Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

4 sposoby na kaca

Czasem po prostu człowiek musi zabalować. Ale to nie oznacza, że nazajutrz masz wyglądać jak zmora. Oto cztery skuteczne i proste w realizacji sposoby na kaca. Dzięki nim uzupełnisz elektrolity, oczyścisz organizm z toksyn i szybko staniesz na nogi.

Beata Dżugaj 2015-11-05
impreza, alkohol, drinki, szampan fot. shutterstock.com

1. Wieczorem

Przygotuj organizm. Przed imprezą, oprócz normalnego posiłku, zastosuj antyalkoholową zaporę wzmacniającą, czyli zmieszaj kieliszek oliwy z posolonym i popieprzonym sokiem pomidorowym. Podczas imprezy pij dużo wody pomiędzy drinkami. A po powrocie do domu zaaplikuj sobie aspirynę i popij szklanką soku pomarańczowego.

2. Rano

Po pierwsze – pić. Alkohol zaburza przyswajanie płynów. Jesteś odwodniona, a Twój mózg prawie dosłownie się kurczy. Stąd bierze się ból. Wypij litr wody mineralnej małymi łykami zaraz po przebudzeniu.

Jeszcze lepsza będzie woda kokosowa, dzięki której uzupełnisz elektrolity. Możesz też skorzystać z orsalitu. To środek dostępny w aptece, który pomaga radzić sobie z odwodnieniem organizmu.

3. I zjedz coś

Dawka białka. Teraz przychodzi czas na jajka (sprawdź przepisy na potrawy z jajek). Jak wynika z badań opublikowanych przez BMC Medicine, zawierają one acetylocysteinę – aminokwas, który jest budulcem przeciwutleniaczy niezbędnych do oczyszczenia organizmu z toksyn. Zrób sobie jajecznicę z dwóch jajek i szpinaku – to naprawdę magiczny sposób na „the day after”.

4. Pojutrze

Rachunek sumienia. Nie chcieliśmy Cię dobijać tymi danymi, gdy masz kaca, ale teraz posłuchaj, bo to ma związek ze snem. Alkohol bardzo niekorzystnie odbija się na długości i jakości snu.

Badania wykazały, że zbyt dużo drinków skraca sen, sprawiając, iż nad ranem śpimy płycej niż zwykle. Zależność ta jest szczególnie silna u kobiet (jasne! facetom jak zwykle uchodzi na sucho).

WH 09/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij