Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Fryzura na trening - pomysły. Jak dbać o włosy po treningu?

Dla pięknego ciała wyciskasz z siebie siódme poty, ale czy wiesz, jak dbać o włosy, gdy trenujesz? Poznaj patenty na treningowe fryzury i sprawdź, na co zwracać uwagę w pielęgnacji.

MA 2014-11-14

Kiedy myślisz o idealnej wersji samej siebie, bezsprzecznie ma ona figurę modelki i lśniącą burzę włosów. Gdy jednak, zamiast marzyć o perfekcyjnym wyglądzie, bierzesz sprawy w swoje ręce i próbujesz na niego zapracować – wszystko odrobinę się komplikuje. Wyciskasz z siebie siódme poty w siłowni, jednak włosy po takiej sesji stają się najsłabszym elementem Twojego wyglądu.

Nie mówimy tylko o przyklapniętej fryzurze. Trzy godziny ćwiczeń fizycznych tygodniowo znacznie obniżają poziom żeńskich hormonów płciowych, estrogenów – piszą naukowcy z USA na łamach pisma „Cancer Research”. Tym hormonom zaś zawdzięczamy lśniące włosy, gładką cerę i kobiece kształty. Jeśli poziom estrogenów jest niski, kosmyki stają się cienkie, słabe i mogą wypadać. Częste mycie oraz stylizacja też robią swoje. Na szczęście mamy sposoby, żeby aktywność i świetne włosy nie wykluczały się wzajemne.

 

1. Włosy w wersji kardio

Ćwiczenia, w ekstremalnych przypadkach, mogą prowadzić do wypadania włosów. Cienkie świadczą często o deficycie składników odżywczych; jeśli dotyczy to całej skóry głowy, może być nawet oznaką telogenowego wypadania włosów. Przyczyniają się do niego drakońskie diety oraz ekstremalny wysiłek.

„To ten sam typ wypadania włosów, który występuje po ciąży, gdy nawet 40-50% włosów przedwcześnie kończy fazę wzrostu i zbyt szybko przechodzi w fazę wypadania” – wyjaśnia trycholog (specjalista zajmujący się skórą głowy i włosami), Edyta Pawluś. Pomóc mogą szampony dermatologiczne i preparaty wzmacniające.

2. Czas na koka

Schludna fryzura podczas ćwiczeń to nie mit. Stylista fryzur Grzegorz Ziemliński mówi: „Mam wiele klientek, które życzą sobie modelowania włosów przed pójściem na siłownię, ponieważ zaraz po treningu muszą biec do pracy albo na spotkanie.

Zakręcony koczek, podpięty na czubku głowy, znakomicie sprawdza się w takiej sytuacji. Jest bardziej elegancki od popularnego w fitness klubie kucyka, a przy tym tak samo wytrzymały”. Zwinięte włosy nie plączą się i nie trą o siebie. W końcu koczek baleriny wymyśliły dziewczyny spędzające większość życia na sali treningowej.

3. Ćwicz, myj i pracuj

„Osoby uprawiające sport czasami myją włosy nawet kilka razy dziennie” – mówi trycholog. A zbyt energiczne spienianie, szorowanie oraz tarcie ręcznikiem to najlepsze sposoby, żeby zrobić sobie na głowie gniazdo z połamanych włosów. Najważniejsza jest delikatność – szamponu i Twoich rąk.

„Gdy bardzo się spieszysz, użyj suchego szamponu – radzi Grzegorz Ziemliński. – Jak to zrobić? Potrząśnij pojemnikiem, spryskaj głowę z odpowiedniej odległości, delikatnie wetrzyj we włosy u nasady i wyczesz”. Voilà!

4. Niezłe wyjście

Na włosy wpływa też to, gdzie ćwiczysz. „Jeśli trenujesz na zewnątrz, wrogiem Twojej fryzury są zmiany temperatury – ostrzega Edyta Pawluś. – Do tego dochodzą promienie słoneczne, które stopniowo rozchylają łuski włosów. Ultrafiolet ma wtedy wolną drogę do wnętrza kosmyków i uszkadza ich warstwę korową. Zmienia się struktura włosów, tracą sprężystość i odporność, szybko się przesuszają i zaczynają łamać”.

Dlatego zarówno zimą, jak i latem chroń włosy pod czapką. Sugerujemy taką z miękkiej bawełny, bo ogranicza tarcie włosów o siebie podczas ruchu. Pomysł nie od czapy.

5. Stylizuj z głową

Gumka do włosów jest dla trychologa jak cichy ślub dla Kim Kardashian – nie do przyjęcia. „Ciasno ściągnięta gumka niszczy otoczkę włosów, przez co stają się one szorstkie, łamliwe i mogą wypadać” – ostrzega trycholog. Świetną alternatywą na treningi są miękkie, bawełniane opaski.

A co zrobić z włosami po ćwiczeniach? „Wykorzystaj wilgotne kosmyki na swoją korzyść – radzi stylista fryzur. – Tylko lekko je podsusz, zapleć w warkocz i upnij. Będziesz wyglądać świetnie w biurze, a po pracy wystarczy rozpuścić włosy i z lekkimi falami biec na randkę”. Elastyczna opaska zostaje w siłowni!

Fryzury w biegu

Nasz ekspert, stylista fryzur Grzegorz Ziemliński, wybiera najlepsze propozycje uczesań dla aktywnych kobiet. Zobacz, krok po kroku, jak sama możesz je wykonać.

Opaska na jogę

Mata do jogi może powodować tarcie i – co za tym idzie – elektryzowanie się włosów. Przygładź je odpowiednim produktem do stylizacji, np. lakierem.

1. Umyj włosy łagodnym szamponem i wysusz chłodnym powietrzem suszarki.

2. Podkręć delikatnie grubą lokówką, a następnie przygładź lakierem.

3. Lekko potargaj kosmyki palcami i zabezpiecz fryzurę ozdobną opaską.

Koczek biegaczki

Zwykły kucyk podczas biegu może się poplątać. Lepiej postawić na koczek, który ochroni włosy, a po rozpuszczeniu zapewni Ci stylowo zmierzwione włosy.

1. Umyj włosy i delikatnie podsusz chłodnym powietrzem, żeby odbić je u nasady.

2. Lekko wilgotne włosy zbierz palcami i zwiąż na karku frotką (gumka im szkodzi).

3. Okręć kosmyki wokół frotki tak, by nie było jej widać. Podepnij wsuwkami.

4. Wykończ fryzurę lakierem. Gotowe!

Kucyk lady fitness

Niski koński ogon z kobiecą ozdobą doda szyku podczas intensywnych ćwiczeń. Wirujące kosmyki podkreślą każdy Twój ruch podczas zajęć fitness.

1. Umyj włosy i delikatnie odbij je chłodnym powietrzem od skóry głowy.

2. Lekko wilgotne włosy zaczesz do tyłu.

3. Ozdobną frotką zwiąż kosmyki niezbyt mocno w kitkę nisko nad karkiem.

4. Po wyschnięciu utrwal fryzurę, spryskując ją lakierem.

Top 5 produktów

Czytałaś już o zasadach. Teraz czas poznać produkty, dzięki którym Twoje włosy pozostaną po treningach tak silne i seksowne, jak Twoje ciało.

1. Zwalcz wypadanie – kuracją przeciw wypadaniu włosów dla kobiet (Vichy Dercos Aminexil Pro, 189 zł)

2. Ułóż włosy biegaczki – przy pomocy odżywki do układania włosów osłabionych (Kérastase Cement Termiczny, 127 zł)

3. Oczyszczaj stylowo – szamponem wygładzającym do włosów niezdyscyplinowanych (L'Oréal Professionnel, 40 zł)

4. Chroń z perfekcją – dzięki dwufazowej kuracji nawilżającej do włosów suchych (Matrix Total Results Moisture, 50 zł)

5. Finiszuj z klasą – z mgiełką do układania włosów z organicznym kompleksem ochronnym (Pat&Rub, 59 zł)

Nie samymi treningami człowiek żyje! Na randkę lub babski wieczór proponujemy inny rodzaj fryzur. Zobacz, jak zrobić loki i jak zrobić fale.

Tekst: Patrycja Jakimiak

WH 03/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij