Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Odzież sportowa: czy pomaga w treningu?

Buty do biegania, stanik sportowy, koszulki termoaktywne... – czasy bawełnianych T-shirtów znanych z lekcji wf-u już dawno za nami. Dziś producenci odzieży sportowej dwoją się i troją, by ich ubrania były nie tylko modne, ale i funkcjonalne. Czy strój rzeczywiście wpływa na jakość treningu? Sprawdzamy.

WH 2016-07-05
bieganie fot. shutterstock.com

Bawełniany T-shirt i skarpety frotte już jakiś czas temu odeszły do lamusa. I wcale nie chodzi tylko o trendy czy gusta, ale o Twoją życiową formę – strój rodem z lekcji wuefu może stać na drodze do jej osiągnięcia.

Dlatego naukowcy i projektanci pracują nad technologiami, które pozwolą Ci zwiększyć szybkość, wytrzymałość, siłę i zwinność, a jednocześnie sprawią, że po prostu będziesz chciała mieć te ciuchy w swojej torbie treningowej. Niech moda i moc będą z Tobą.

Nogi pod ochroną

Bez względu na to, czego doświadczałaś na wuefie, tenisówki nie są najlepszymi butami sportowymi. Dziś możesz korzystać z wiedzy naukowców, którzy dokładnie zbadali ruch naszych nóg i wiedzą, że różne aktywności zupełnie inaczej angażują stopy.

Jeśli Twoje trampki dadzą im złe wsparcie, w mięśniach powstaną napięcia, które prowadzą do kontuzji. Dobierz buty do swojej aktywności i budowy stopy. Do fitness klubu wybierz parę dostosowaną do wszystkich ćwiczeń, które są tam możliwe. Treningowe Nike Free z cholewką Flyknit chronią stopę, ale też dają jej swobodę naturalnego ruchu.

Skóra zawsze świeża

Bawełniane koszulki nasiąkają potem, stając się zbędnym balastem. Poza tym nieprzyjemnie przylepiają się do ciała, wyziębiają organizm, gdy zawieje wiatr, a w gorące dni utrudniają wymianę cieplną i powodują otarcia. Do tego mają tendencję do gromadzenia nieprzyjemnego zapachu.

Wszystkie wymienione uciążliwości redukują techniczne tkaniny, które szybko schną, odprowadzają pot i regulują temperaturę. Ostatni, zapachowy problem naukowcy rozwiązali materiałami z jonami srebra, które hamują rozwój bakterii odpowiedzialnych za zapaszek, który znasz z szatni na siłowni.Trening? Wiemy, czym to pachnie.

 

odzież sportowa fot. shutterstock.com

Kompresja na nogach

Kompresyjne legginsy, podkolanówki czy opaski nie są sprzętem wyłącznie dla maratonek. Te ostatnie np. opinają łydkę, zwiększając ucisk od kostki do kolana, co ma poprawić krążenie i zmniejszyć ilość mikrourazów. Dla Ciebie ma to oznaczać mniejszy ból mięśni po ciężkim treningu i szybsze usuwanie zmęczenia.

Badania pokazały, że kompresja jest w stanie nawet poprawić Twoją wydolność, zwiększając VO2 max. Jedne z badań wykazały, że grupa biegaczy noszących odzież kompresyjną mogła wycisnąć z siebie nawet 26% więcej podczas treningów. Myślisz, że zawsze dajesz z siebie 100%?

stanik, biust fot. shutterstock.com

Biust ze wsparciem

Jeżeli myślisz, że jedynym sposobem na ujarzmienie podskakującego biustu jest jego spłaszczenie, to najprawdopodobniej musisz zmienić biustonosz.

Badania nad biomechaniką biustu, prowadzone m.in. na uniwersytecie w Portsmouth, wykazały, że piersi podczas intensywnej aktywności wykonują ruch odwróconej ósemki. Konstrukcja miseczek i ramiączek staników sportowych ma za zadanie podtrzymać biust.

Niezależnie od dyscypliny, jaką uprawiasz, nie musisz odczuwać dyskomfortu podczas ćwiczeń. Podskakujemy z radości.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij