Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Zielono mi, czyli jak przyrządzać najlepszą sałatkę

Kto jada sałatki, ten piękny i gładki – tak, to prawda, ale tylko jeśli wiesz, jak przygotować pożywną i zdrową sałatkę. Zobacz, jak przyrządzać zieleninę, by pięknie wyglądać i chudnąć.

Lizzie Fuhr 2014-10-10
sałatka fot. shutterstock.com

Jeśli ze zdrowej sałatki chcesz uczynić swoje główne danie, to wrzucenie na talerz garści zieleniny, polanie wszystkiego gotowym dressingiem i dorzucenie odrobiny grzanek nie wystarczy.

Spokojnie! Przyrządzenie pożywnej sałatki może być łatwe, ale musisz wcześniej wiedzieć, co należy zrobić, a co koniecznie pominąć – zwłaszcza jeśli zależy Ci na zgubieniu kilku zbędnych kilogramów. Zobacz nasze rady i zrób idealną sałatkę, a zaowocuje to piękną sylwetką i lepszym zdrowiem.

Wybierz najlepsze

Zarówno sałata lodowa jak i rzymska zapewnią Ci chrupkość na talerzu, ale jeśli chodzi o prawdziwe odżywianie to będziesz potrzebowała zieleniny bogatej w składniki odżywcze. Dobrze sprawdzi się więc jarmuż, szpinak lub odpowiednia mieszanka sałat. Jeśli patrząc na te wszystkie sałaty nie jesteś pewna, która jest która, wybieraj zawsze te o ciemniejszej barwie.

Nie żałuj dodatków

Jeśli chodzi o dodatki – grzanki i orzechy nie wystarczą. Aby Twoja sałatka dostarczyła Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych, musisz do niej dodać także inne, świeże produkty. Najlepiej jeśli na Twoim talerzu nie będzie jednie zielono. Przełam monotonię kolorowymi warzywami i owocami. Wybieraj sezonowe produkty, by mieć pewność, że w danym okresie zjadasz ich najsmaczniejszą i najświeższą wersję.

Dodaj białka

Odpowiednia ilość białka to ważna sprawa. Jeśli na Twoim talerzy piętrzy się stos zieleniny, w którym na próżno jednak szukać białka, to możesz być pewna, że za chwilę znów będziesz głodna. Niezależnie od diety, przeciętna kobieta potrzebuje 46 gramów białka dziennie – jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, liczba ta wzrasta. Chude mięso i ryby to bogate źródło protein, ale jeśli stosujesz dietę wegetariańską, możesz z powodzeniem zastąpić je warzywami bogatymi w białko.

sałatka fot. shutterstock.com

Pamiętaj o tłuszczu

Jeśli myślisz, że eliminując ze swojej diety wszelkie tłuszcze robisz swojemu ciału przysługę, to grubo się mylisz. Wbrew pozorom Twój organizm potrzebuje tłuszczów, ale jedynie tych zdrowych. Jedzenie jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych jest niezbędne dla dobrego samopoczucia i zdrowia. Produkty takie jak orzechy, awokado i oliwa z oliwek to najlepsze źródła kwasów tłuszczowych omega-3.

Uważaj na sosy

Nawet jeśli sałatka jest pełen zdrowych produktów bogatych w składniki odżywcze, upaćkanie ich niezdrowym i pełnym chemii sosie sprawi, że nie wyciągniesz z takiego posiłku żadnych benefitów, a jedynie puste kalorie i dawkę podejrzanych E w organizmie.

Zanim więc przechylisz butelkę z gotowym dressingiem upewnij się, czy rzeczywiście jest tak zdrowy, jak zapewnia producent na przedniej etykiecie. Zobacz też, ile zawiera kalorii, byś z rozsądkiem mogła odmierzyć dozwoloną porcję. Najlepiej jednak przyrządź zdrowy i pyszny sos sama. Jak? Wypróbuj któryś z naszych przepisów.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij