Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Zdrowotne właściwości batatów i inne ciekawostki dietetyczne

Dlaczego warto włączyć do diety bataty? Czy jedzenie jabłek ma wpływ na udany seks? Do czego może prowadzić unikanie glutenu? Przygotowaliśmy dla Ciebie kolejną garść ciekawostek dietetycznych.

WH 2016-10-17
bataty fot. shutterstock.com

Bogate wnętrze

Batat, słodki kuzyn ziemniaka, bije go na głowę wartościami zdrowotnymi. Zawiera antyrakowy beta-karoten i likopen, furę minerałów, witamin i ma niski indeks glikemiczny. Oto sposób WH: umyj, nakłuj widelcem i do piekarnika 220 oC na 30 minut. Potem farsz.  

Jabłko i indyk: pół jabłka w kostkach + 2 łyżki dressingu z niebieskiego sera + 2 podsmażone plastry indyka

Szynka i jajko: 1/4 szklanki szynki w kostkach + 1 jajko sadzone + łyżeczka syropu klonowego

Curry i orzeszki: 3 łyżki sosu curry + 1/4 szklanki posiekanych orzeszków ziemnych + 1 łyżka kolendry  

Wypróbuj także inne pomysły na dania z batatami.

lekarz fot. shutterstock.com

Nie stawiaj sama diagnozy

Czujesz, że cierpisz na nietolerancję glutenu? Tylko specjalista może to potwierdzić. To wyniki powtórnych badań Petera Gibsona, australijskiego gastroenterologa, który w 2011 r. rozpętał bezglutenowe szaleństwo. Teraz wycofuje się z tego i ostrzega, że brak niektórych produktów w diecie może powodować niedobór wit. B, kwasu foliowego, cynku, magnezu i wapnia.  

jabłko fot. shutterstock.com

Jedz jabłka

Dwa jabłka jedzone dziennie, według uczonych z Trento we Włoszech, mogą zwiększać kobiecą satysfakcję seksualną. To zasługa fitoestrogenów znajdujących się w skórce.

warzywa, kuchnia, gotowanie fot. shutterstock.com

W domu najlepiej?

Za modą na gotowanie stoi przekonanie, że zrobione w domu posiłki będą zdrowsze niż te z supermarketu. Brytyjczycy przebadali 100 gotowych dań, a potem wzięli pod lupę przepisy sław kuchni i porównali wyniki. Okazało się, że żadne nie spełniają zaleceń WHO. Ba – te sklepowe miały częściej mniej kalorii, mniej tłuszczów (także nasyconych) i statystycznie więcej błonnika. Co zrobić z tym fantem? Nic. Gotować w domu, bo na pewno będzie smaczniej, a gdy nie ma czasu, sięgać bez strachu po gotowce.  

WH 07-08/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij