Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Zdrowe śniadanie: co jeść na stres? Energia od rana!

Co zjeść na śniadanie? Najlepiej, coś pożywnego, zdrowego i smacznego. A jeśli czeka Cię stresujący dzień, mamy dla Ciebie zestaw, który dodatkowo pomoże Ci go zwalczyć. Zapraszamy na zdrowe śniadanie z masłem orzechowym, witaminą C i strączkami!

WH 2016-05-24
śniadanie, masło orzechowe fot. shutterstock.com

Każdy dzień stawia przed Tobą inne wyzwania: egzamin, ważna prezentacja, skomplikowany zabieg, duży wysiłek fizyczny. Tylko potencjalni przegrani rozpoczynają dzień z pustym żołądkiem.

Zestawy energetyczne na dobry dzień to Twoi sojusznicy w pokonywaniu trudnych sytuacji. Pozwalają wyzwolić pokłady energii potrzebnej do zwycięstwa. Dlatego też najpierw poznaj zasady energetycznego odżywiania, a potem przejdź na kolejną stronę i zobacz proponowany przez nas zestaw śniadaniowy dodający energii.

Zasady energetycznego odżywiania

Jeśli w odpowiednim czasie dostarczasz sobie kolejnych dawek energii, organizm będzie pracował na wysokich obrotach bez przerwy.

1. Nie jedź zbyt często na rezerwie. Staraj się mniej więcej co 4 godziny dostarczyć organizmowi kolejnej porcji energii.

2. Przed dużym wysiłkiem fizycznym lub umysłowym ostatni posiłek zjedz 2 godziny wcześniej. W decydującym momencie żołądek nie powinien być zajęty trawieniem, które zabiera energię i utrudnia pracę przepony przy oddychaniu.

3. Natomiast mała przekąska przed startem (kawałek banana, batonik mleczny) da dodatkowy zastrzyk energii. Węglowodany natychmiast podniosą poziom cukru we krwi i sprawią, że przez najbliższą godzinę będziesz pracował na wysokich obrotach.

4. Jedz powoli.Połknięte w pośpiechu i źle przerzute jedzenie dłużej obciąża żołądek. Zwłaszcza w czasie stresu staraj się nie jeść jednocześnie rzeczy gorących i bardzo zimnych (np. lody popite kawą). Może to doprowadzić do rozstroju żołądka.

5. Przy ciężkiej pracy pij często soki owocowe zmieszane z wodą mineralną. Jej pH zadba o to, by węglowodany i witaminy w odpowiednim czasie dotarły do krwi.

śniadanie, masło orzechowe, kanapka fot. shutterstock.com

Śniadanie na stres

Nie brakuje nam stresu na co dzień. Szczególnie w pracy. Jeśli na dodatek czeka Cię dziś ważna prezentacja lub trudna rozmowa z szefem, to zaplanuj śniadanie, które uchroni cię przed rozstrojem nerwowym.

Śniadanie

Dwie kromki pełnoziarnistego chleba posmarowane masłem orzechowym (wybieraj zawsze masło o jak największej zawartości orzechów, nawet w supermarkecie za niecałe 10 zł możesz znaleźć takie z zawartością 95% orzechów). Musisz dostarczyć organizmowi dużo magnezu, który chroni serce przed hormonem stresu adrenaliną i nie dopuszcza do powstawania migreny.

Węglowodany złożone, zawarte w ziarnach, są wolniej trawione i przez następnych kilka godzin będą nieprzerwanie dostarczać energii. Koniec z burczącym brzuchem!

Lunch

Zamów owoce morza w postaci, jaką lubisz, np. koktajl z krewetek czy makaron z rozmaitymi skorupiakami. Są bogatym źródłem magnezu, a na dodatek lekkostrawne i mało kaloryczne. Jeśli nie lubisz owoców morza albo nie masz możliwości ich zjedzenia w przyzakładowej stołówce – zdecyduj się na warzywa strączkowe: soję, soczewicę, fasolę.

Przekąski

Czekolada lub banan aktywizują wydzielanie serotoniny – hormonu dobrego samopoczucia. Węglowodany dodatkowo wzmacniają jej działanie. Pamiętaj jednak, że pisząc „czekolada”, mamy na myśli tę gorzką.

Zobacz też: 5 prostych przepisów z bananem w roli głównej

Napoje

Wszystko, co zawiera dużo witaminy C (np. sok z aronii, czarnej porzeczki czy czarnego bzu). Adrenalina spala tę witaminę w piorunującym tempie.

F 05/20013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij