Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Wpływ ryb na słuch i inne ciekawostki dietetyczne

W jaki sposób ryby wpływają na nasz słuch i które zawierają najwięcej kwasów omega-3? W jaki sposób zrobić makaron z warzyw? Na co pomaga ciemna czekolada? Jak długo gotować brokuły? Oto garść ciekawostek dotyczących zdrowego odżywiania.

WH 2016-06-13
ryba fot. Getty Images

Co? Ryba!

Oto 2469. argument za tym, aby przynajmniej raz lub dwa w tygodniu wrzucić ryby do swego menu: będziesz dłużej cieszyć się dobrym słuchem. Uczeni z Harvardu udowodnili związek między kwasami omega-3 a odpowiednim przepływem krwi w narządach słuchu. Okazuje się, że dobrze ukrwione uszy są mniej skłonne do uszkodzeń, a kwasy o 20% spowalniają tempo tracenia słuchu z wiekiem.

W poszukiwaniu kwasów omega-3 sięgaj po łososia (wypróbuj przepis na łososia na parze z imbirem), sardynki, dorsza, halibuta i tuńczyka. A z innej półki: orzechy włoskie, tofu, migdały, olej rzepakowy i lniany.

spaghetti fot. shutterstock.com

Warzywne spaghetti

Maszynka do robienia makaronu z warzyw jest fajnym gadżetem, jeżeli nie osiągnęłaś jeszcze „level Azjata” w machaniu kuchennymi nożami. Wybór jest spory – możesz porównać na ceneo.pl. A gdy się już zdecydujesz, to spróbuj tego.

Przygotuj: 2 cukinie, 2 szkl. listków bazylii, 1/4 uprażonych pestek dyni, 1/3 szkl. oliwy, 1 ząbek czosnku, 4 pomidory, sól, czarny pieprz i zrób bezglutenowe spaghetti z cukinii (wg jadlonomia.com). Obierz cukinie na cienkie paski i wrzuć je do miski z zimną wodą, a miskę do lodówki. Sparz pomidory, obierz, pokrój w drobną kostkę, dopraw i dolej oliwy. Do blendera wrzuć bazylię, czosnek, pestki i zrób pesto. Dolej nieco oliwy. Cukinie odsącz, wymieszaj z pomidorową salsą, dodaj pesto, dopraw solą i pieprzem. Gotowe. Fajna maszynka, prawda?

czekolada fot. Shaiith 2015/shutterstock.com

Kilka kostek

O 37% procent, według naukowców z Cambridge, którzy przebadali 114 tysięcy pacjentów, zmniejsza się ryzyko chorób serca u jedzących kilka kostek gorzkiej czekolady dzienne. Z naciskiem na kilka. 

brokuły fot. shutterstock.com

Jak długo powinnaś gotować brokuły?

3-5 minut. Ponad 40% z nas gotuje brokuły 10 minut i dłużej. Nie służy to dobrze smakowi, ale pal sześć – są gusta i guściki. Najgorsze jednak, że zbyt długie gotowanie pozbawia brokuły ich rodowych sreber - glukozynolanów - które naukowcy jednoznacznie wiążą z ochroną przed rakiem piersi, płuc i żołądka. Szkoda dobra, więc gotujmy krócej i na parze. 

WH 09/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij