Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Wpływ jedzenia na nasz wygląd i inne ciekawostki dietetyczne

Jaki jest związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy? Dlaczego tłuszcz beżowy jest ważny dla zdrowia? Jak dużo zdrowej żywności jeść, aby nie zaszkodzić figurze? Przed Tobą kolejna garść ciekawostek dotyczących odżywiania.

WH 2016-11-27
owoce fot. shutterstock.com

Co z oczu, to z brzucha

Specjaliści z Cornell University zbadali związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy. Okazało się, że grupa, która trzyma na wierzchu płatki śniadaniowe i słodzone napoje, jest średnio o 9-12 kg grubsza od tej, która tego nie robi.

Z kolei osoby, u których na blacie leżą owoce, ważą średnio o około 6 kg mniej. Wyniki badacze tłumaczą tym, że przeważnie podjadamy to, co jest pod ręką. My uzupełnimy ich wniosek o własne spostrzeżenie. Jeśli słodkie lub słone przekąski w ogóle znajdą się w domu, prędzej czy później z niego znikną. W końcu do szafki też nietrudno jest sięgnąć. Dlatego powinny pozostać tam, gdzie ich miejsce – na sklepowej półce.

Zobacz także, co jeść, aby mieć piękną, zdrową cerę oraz poznaj listę 10 produktów, które szkodzą skórze.

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Trzy kolory

Tłuszcz biały to ten, w którym magazynujesz nadmiar energii. Brunatny odpowiada za utrzymanie stałej temperatury ciała i kiedy jest chłodno, spala biały, czyli pomaga wyszczuplić talię. Problem w tym, że jest go mało i zanika wraz z wiekiem.

Na szczęście jest jeszcze tłuszcz beżowy. Cenny, bo po pierwsze też uruchamia spalanie białego, a po drugie może się z niego tworzyć (brązowy nie jest taki sprytny). Badacze z Kyoto University uważają, że jednym z czynników aktywujących tę przemianę są kwasy omega-3, które znajdziesz w rybach.  

awokado fot. shutterstock.com

Tyle, ile trzeba

Gdy jemy zdrową żywność, mamy tendencję do przejadania się – zwracają uwagę naukowcy. Przebadani przez nich ludzie uważali zdrowe jedzenie za mniej tuczące. Tymczasem każda żywność w nadmiarze spowoduje, że utyjesz. Podpowiadamy, jak łatwo kontrolować porcje, nawet najzdrowsze.  

Awokado 100 g (około połowy)

Dostarczy prawie 10 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i 27% dziennej dawki błonnika.

Masło migdałowe

1 łyżeczka Sycąca kombinacja białka i tłuszczów, a do tego dawka magnezu i manganu.

Quinoa

50 g (nieugotowanej) Świetne źródło węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. 

WH 09/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wychodzi na to że wszystko co do tej pory było pisane o tłuszczu to ściema i on wcale nie jest taki zły, a wręcz potrzebny. Podoba mi się ta teoria, bo kocham mięcho, a zamierzam w końcu schudnąć. Kupiłam już IQacai - w fajne promce no i poszło! Do zrzucenia 15 kg.
    ~jola, 2016-11-28 22:33:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij