Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
4.5

Wpływ fast foodów na nastrój i inne ciekawostki dietetyczne

Jaki wpływ mają tłuszcze trans na nasz nastrój? Ile ryb jeść, aby dostarczyć sobie odpowiednią dawkę kwasów omega-3? Dlaczego warto włączyć gruszki do jadłospisu? Ile orzechów włoskich możesz jeść dziennie? Oto kolejna garść ciekawostek dotyczących odżywiania.

WH 2016-08-19
fast food fot. shutterstock.com

Wkurzona? Rzuć fast food

Tłuszcze trans, utwardzane, uwodornione, częściowo uwodornione – to wszystko nazwy jednej zarazy, która powoli nas zabija. Ale jedno robi szybko. Oto badacze odkryli, że osoby jedzące batoniki, fast foody i w ogóle wysoko przetworzoną żywność pełną takich tłuszczów mają większą skłonność do irytacji i agresji niż osoby, które ich unikają. Jeżeli więc nie chcesz kogoś zamordować, czytaj etykietki.    

Decyzją amerykańskiej Agencji Żywności i Leków do roku 2018 tłuszcze trans mają zniknąć ze sklepów w USA. Może i w naszym prawie zrobić by taką „dobrą zmianę”?  

gruszka fot. shutterstock.com

Gruszka Cię obroni

Gruszka jako jeden z niewielu owoców zawiera jod, który reguluje pracę tarczycy, bor wyostrzający nasze szare komórki, a ta z białym miąższem (nie wiadomo dlaczego, ale tylko z białym) zmniejsza ryzyko udaru o ponad 50%. Do tego ma mało kalorii (mniej niż 60 kcal), niski indeks glikemiczny i wbrew pomówieniom wcale nie jest ciężkostrawna. Ale to nie wszystko.

Naukowcy z CSIRO, australijskiej agencji rządowej, wykazali, że szklanka soku z gruszek koreańskich – są w naszych sieciówkach – wypita w ciągu dnia przed planowaną wieczorną imprezą skutecznie chroni przed kacem. Gruszki zmniejszają stężenie we krwi toksycznego aldehydu octowego, który to drań odpowiedzialny jest za zohydzanie nam radości z kilku kieliszków wina.  

orzechy fot. shutterstock.com

Chrup częściej

Doskonała wiadomość od amerykańskich uczonych z Agricultural Research Service w Mary land. Wzięli pod lupę orzechy włoskie i ustalili, że standardowa porcja (ok. 28 g) zawiera o 21% mniej kalorii, niż dotąd szacowano. Korzyści z jedzenia orzechów włoskich dla mózgu, serca i urody są ogromne, a teraz możemy zjeść ich więcej!  

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Alfa i omega-3

Przyjmując 1 g dziennie kwasów omega-3, wszystko będziesz miała lepsze i staniesz się dziewczyną alfa. Musisz jednak zadbać o proporcje między kwasami omega-3 i -6, i zwiększyć ilość tych pierwszych w diecie. Oto rybny przewodnik, ile wystarczy zjeść, by dostarczyć ten magiczny 1 gram i pięknieć w oczach: makrela 40 g, śledź 85 g, sardynki 70 g, łosoś 65 g, pstrąg 100 g, anchovies 50 g i halibut 170 g.  

WH 05/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij