Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.7

Węglowodany a odchudzanie: obalamy 4 mity

Węglowodany tuczą – słyszysz cały czas. I choć większość z nas wie, że jednak nie wszystkie są złe, wciąż podchodzimy do nich dość sceptycznie. Zwłaszcza, gdy w grę wchodzi odchudzanie.
KD 2014-08-29
fot. Olga Miltsova 2014/shutterstock.com fot. Olga Miltsova 2014/shutterstock.com

Okazuje się jednak, że bardzo często nasze obawy są całkowicie bezpodstawne i mogą nawet działać przeciwko nam. Oto 4 mity dotyczące węglowodanów, które możesz włożyć między bajki.

1. Ziemniaki to zło

Zawsze myślałaś, że ziemniaki to zło wcielone. Co prawda wiesz, że ich słodka wersja jest zdrowa, ale nasze, zwykłe kartofle? A jednak! Jak sugerują badania opublikowane w „Advances in Nutrition” jasne ziemniaki zawierają wiele cennych składników odżywczych, które mogą pomagać w odchudzaniu.

Jeden średni ziemniak dostarcza 11% zalecanej dziennej dawki błonnika, który sprawia, że jesteśmy dłużej syte i nie sięgamy po jedzenie, a tym samym szybciej tracimy zbędne kilogramy. Poza tym jeden ziemniak zawiera 12% zalecanej dziennej dawki magnezu i aż 26% dawki potasu.

2. Węglowodany podnoszą poziom cukru we krwi

"Węglowodany złożone zawierają błonnik i skrobię oporną – oba pomogą Ci czuć się pełną, poprawią wrażliwości tkanek na działanie insuliny oraz utrzymają właściwy poziom cukru we krwi" – wyjaśnia dr Rania Batayneh, autorka książki „The One One One Diet”. Im stabilniejszy poziom cukru we krwi, tym mniejsza ilość insuliny przenosi cukier do Twoich zapasów tłuszczu.

3. Nie potrzebujesz węglowodanów do treningu

„Kiedy jesz węglowodany, Twój organizm przetwarza je i na nowo umieszcza w mięśniach – jako glikogen. Przechowywane w taki sposób węgle są głównym źródłem paliwa dla mięśni. Więc jeśli chcesz spalić nieco kalorii w siłowni, musisz mieć jakieś węglowodany w zapasie” – tłumaczy Batayneh. Zobacz też, jak i co jeść, kiedy intensywnie trenujesz.

4. Najlepiej zamienić cukier na sztuczne słodziki zawierające 0 kcal

Rafinowany cukier z całą pewnością powinien być spożywany z umiarem, ale jeśli chodzi o słodzenie porannej kawy – dawka niezdrowych chemikaliów może być jeszcze gorsza dla Twojej talii.  Zgodnie z Harvard School of Public Health sztuczne słodziki mogą sprawiać, że organizm nie jest w stanie oszacować ile kalorii spożył, a to zazwyczaj kończy się spożywaniem ich w nadmiarze. Jeżeli nie wyobrażasz sobie porannej kawy bez odrobiny słodyczy, zobacz: Czym lepiej zastąpić cukier.

Tekst: Aleisha Fetters

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij