Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Skuteczne odchudzanie: kawa, flawonoidy i inne patenty [WH NEWS]

Czy kawa przeszkadza w skutecznym odchudzaniu? Co zapobiega efektowi jo-jo i jak w końcu wygląda kwestia treningu na pusty na żołądek: warto czy nie? Przed Tobą garść newsów, które pomogą pozbyć się oponki.

Czy kawa pomaga się odchudzać? fot. shutterstock.com

Mała czarna, mały efekt

Ostatnio trafiłyśmy na informację, że czarna kawa może przeszkadzać w odchudzaniu. Winny ma być wpływ kofeiny na wzrost poziomu kortyzolu, a duża ilość tego hormonu w badaniach idzie w parze z otyłością. Mała czarna to nieodłączny element dnia dla wielu z nas, więc natychmiast rzuciłyśmy się sprawdzić tę informację.

Rzeczywiście, są takie badania, ale efekt wystąpił jedynie u osób, które cierpią na przewlekły stres, a do tego przerwały przyjmowanie kofeiny na 5 dni. Wszyscy zdrowi ludzie, regularnie pijący kawę, nie powinni się zatem tą informacją specjalnie przejmować. Możesz spokojnie wypić podwójne espresso przed kolejnym treningiem.

flawonoidy w owocach a efekt jo-jo

Flawonoidy na efekt jo-jo

Przyczyn tego efektu, sprawiającego, że po odchudzaniu tak łatwo wracają utracone kilogramy, zidentyfikowałyśmy na łamach WH już wiele, ale najnowsze doniesienia pisma „Nature” są dla nas zaskoczeniem. Naukowcy twierdzą, że do jo-jo mogą przyczyniać się bakterie z przewodu pokarmowego, które zdają się pamiętać stara wagę i próbują do niej wrócić.

Sposób, żeby im się nie dać? Flawonoidy zawarte w owocach i warzywach. Czym są flawonoidy? To antyoksydacyjne związki występujące w roślinach. Nadają im barwę, więc intensywny kolor świadczy o ich wysokiej zawartości. Żeby nie jeść jedynie jagód i bakłażanów na zmianę, poznaj listę 13 produktów pełnych antyoksydantów.

deska ćwiczenie fot. shutterstock.com

Czy warto trenować na pusty żołądek?

Dowody na to, czy trening na pusty żołądek pomaga w odchudzaniu, są niejednoznaczne. Kolejny kamyk do tego ogródka dorzuca „American Journal of Physiology – Endocrinology and Metabolism”, który podaje, że brak posiłku przed ćwiczeniami może przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w badaniu brały udział osoby otyłe, które maszerowały w tempie 60% tętna maksymalnego. Do intensywnego treningu polecamy jednak startować z pełnym bakiem.

koszyk, zakupy, supermarket fot. shutterstock.com

Moc listy

2,5 – o tyle kilograma lżejsze były osoby, które robiły zakupy z wcześniej przygotowaną listą produktów, w porównaniu do tych idących w sklepie na żywioł. Dlatego sprawdź nasz krótki zakupowy przewodnik, dzięki któremu wizyta w supermarkecie nie skończy się po raz kolejny złamaniem zasad zdrowej diety.

WH 06/2017

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij