Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Skuteczne odchudzanie: czy warto jeść przed treningiem?

Jak skutecznie schudnąć? Odpowiedź jest prosta: dieta + regularna aktywność fizyczna. Należy zatem zadać kolejne pytanie: czy jeśli nie będę jadła przed treningiem na siłowni, to osiągnę lepsze rezultaty? Odpowiada nasz ekspert.

WH 2016-11-24
jedzenie przed treningiem, dziewczyna, jedzenie, posiłek potreningowy, posiłek przedtreningowy Jeść, czy nie jeść? Oto jest przedtreningowe pytanie!

Próbuję schudnąć i zastanawiam się, czy jeśli nie będę jadła przed treningiem na siłowni, to osiągnę lepsze rezultaty?

Jeśli myślisz o treningu bezpośrednio po przebudzeniu, to jest szansa, że osiągniesz lepsze efekty. „W czasie snu nasze organizmy podtrzymują tzw. metabolizm spoczynkowy głównie przy udziale przemian tłuszczowych – mówi profesor wrocławskiej AWF Tadeusz Stefaniak. – Około 60 minut po wstaniu z łóżka masz szansę wykorzystać ten proces na swoją korzyść, dzięki większej zdolności adaptacyjnej mięśni do pobierania energii ze źródeł tłuszczowych”.

Mimo to nie trenuj na pusty żołądek, tylko na kwadrans przed rozpoczęciem ćwiczeń wypij pół szklanki wody (może być gazowana). Pobudzi ona dodatkowo metabolizm i przy okazji dostarczy niezbędnych elektrolitów i minerałów.

Duży wpływ na efekty treningu mają przyzwyczajenia. Jeśli zwykle jadasz zaraz po przebudzeniu, możesz zwyczajnie nie być w stanie zabrać się za ćwiczenia. Zamiast efektywnego treningu stracisz humor albo po prostu źle się poczujesz. Stanie się tak, ponieważ obciążysz układ pokarmowy, nie dostarczając organizmowi na czas treningu wystarczającej ilości energii.

Później, w ciągu dnia, nie ma już różnicy, czy zjesz przed ćwiczeniami, czy nie: niezależnie od tego spalisz podobną ilość tłuszczu i kalorii. Istnieje natomiast ryzyko, że omijając posiłek, zmniejszysz swoją wytrzymałość, a zwiększysz ryzyko kontuzji.

Poza tym nawet krótki trening będzie mógł spowodować wzrost wytwarzania kortyzolu, zwanego hormonem stresu. Dlatego lekka przekąska, powiedzmy jabłko i kilka plasterków niskotłuszczowego sera, dające w sumie 200 kcal, to całkiem dobre rozwiązanie.

A po treningu zapraszamy na makaron z kurczakiem według naszego przepisu. Jeśli po koncercie idziesz od razu do pracy lub szkoły, danie przygotuj wcześniej i wrzuć do pudełka.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij