Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Skuteczne odchudzanie: 10 błędów

Chcesz wiedzieć, jak szybko schudnąć? Zamiast rzucać się na pierwszą lepszą dietę cud i walczyć potem z efektem jo-jo, skup się na osiągnięciu długotrwałych efektów. Zobacz, czego jeszcze nie robić – gdy już postanowisz się odchudzać.

WH 2015-01-15
odchudzanie fot. shutterstock.com

No dobra, przytyło Ci się nieco. Zdarza się. Nic takiego się nie stało. Gdy licznik na wadze wskazuje zbyt dużo i w końcu decydujesz się na walkę ze zbędnymi kilogramami, zaczynasz być bombardowana informacjami o tym, co musisz teraz zrobić. Tylko jakoś nikt nie mówi o tym, czego robić nie powinnaś.

Chociaż w naszej naturze nie leży zaczynanie od zakazów, wraz z naszą ekspertką od odchudzania, dietetyczką Keri Glassman stworzyłyśmy listę rzeczy, których lepiej nie robić, gdy zdecydujesz się na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów.

1. Nie pomijaj posiłków

Pomijanie posiłków na dłuższą metę nie pomoże Ci schudnąć. Badania udowodniły, że jedzenie co kilka godzin pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi i wstrzymuje Cię od podejmowania złych decyzji żywieniowych (bo nie dopada Cię znienacka wilczy głód). Dlatego zaplanuj pory poszczególnych posiłków wcześniej i upewnij się, że zjadasz coś co parę godzin. Przygotuj też wcześniej odmierzone i zapakowane porcje przekąsek, a gwarantujemy, że po powrocie do domu nie rzucisz się na lodówkę.

Najczęściej omijanym przez nas posiłkiem jest śniadanie. Z samego rana nie zawsze mamy na nie ochotę i rzadko kiedy mamy czas. Błąd! Poznaj 10 pomysłów na zdrowe śniadanie, a nie będziesz się mogła doczekać kolejnego poranka.

2. Nie bądź dla siebie taka surowa

Patrzysz się w lustro z nienawiścią do samej siebie i nazywasz się w myślach „grubasem” albo demonstrujesz swoim znajomym wystające ze spodni boczki – to i tak nie sprawi, że tłuszcz w magiczny sposób zniknie. Może być wręcz przeciwnie. Jak dowiedli naukowcy, osoby, które były dla siebie wyrozumiałe, były też jednocześnie bardziej efektywne jeżeli chodzi o zmianę niezdrowych nawyków.

Bycie zbyt surową dla samej siebie może Cię jedynie zasmucić a czasem nawet doprowadzić do zajadania smutków. Dowiedz się więcej o kompulsywnym objadaniu się i przede wszystkim postaraj się zaakceptować swoje kilogramy (na jakiś czas), a zamiast robienia sobie wyrzutów – skup się lepiej na tym, jak je zrzucić.

3. Nie wydawaj masy pieniędzy na nowe ubrania

Zrzucenie nawet kilku kilogramów może zająć nieco czasu, więc nim wskoczysz znów w obcisłe dżinsy, mogą przeleżeć w szafie kilka miesięcy. W międzyczasie skocz na jakieś wyprzedaże. Nie musisz zmieniać od razu całej swojej garderoby skoro te dodatkowe kilogramy to tylko kwestia czasu, ale zakup paru pasujących do Twoje obecnej sylwetki ubrań, pomoże Ci czuć się lepiej we własnej skórze.

W końcu to, że nie możesz oddychać po zapięciu guzika od spodni, nie wpływa pozytywnie na Twoje samopoczucie. Pamiętaj, że gdy czujesz się dobrze, dokonujesz też dobrych decyzji związanych z odżywianiem.

4. Nie wskakuj co chwilę na wagę

Kluczem do zdrowego i efektywnego chudnięcia jest stałość i cierpliwość jeżeli chodzi o dietę oraz ćwiczenia a także przestrzeganie odpowiedniej ilości snu i kontrolowanie poziomu stresu.

Uważa się, że osoba nie powinna tracić więcej niż 0,5 do 1 kilograma tygodniowo, ale wiadomo, że wszystko zależy od konkretnej sytuacji i osoby. Pamiętaj też, że na wskaźnik na wadze ma także wpływ ilość wypijanej przez Ciebie wody, godzina ważenia i aktualny poziom hormonów w Twoim organizmie. Staraj się ważyć nie częściej niż raz w tygodniu, najlepiej z rana.

5. Nie przesadzaj z ćwiczeniami

Nie porywaj się z motyką na księżyc, jeśli Twoje sportowe buty zdążyły pokryć się warstwą kurzu. Zaczynaj spokojnie, ale bądź konsekwentna. Jeśli należysz do zbyt ambitnych osób, możesz doprowadzić do przetrenowania już na samym początku, a tego chcemy uniknąć.

Zamiast tego bądź realistyczna. Pamięta też, że przetrenowanie może prowadzić czasem do przejedzenia – co sprawi, że przybierzesz na wadze jeszcze bardziej, a tego to już na pewno chcemy uniknąć.

waga, dieta, odchudzanie fot. shutterstock.com

6. Ale też nie przerywaj treningów

Boisz się, że pomimo regularnych treningów wskaźnik na wadze nie pokaże niższej liczby, bo Twoje przyszłe mięśnie będą sporo ważyć? Czy zbyt zarysowane mięśnie u atletek nie wzbudzają Twojego entuzjazmu? Niektóre kobiety obawiają się, że trening siłowy może dodać im dodatkowej masy ciała, ale to bardzo mało prawdopodobne.

Mięśnie są znacznie bardziej aktywne metabolicznie niż pozostałe tkanki i ich przyrost natychmiastowo pomaga Ci zrzucić parę kilo. Trening z obciążeniem sprawi, że będziesz wyglądała smuklej i wzmocni strukturę Twoich kości.

7. Nie próbuj diety cud

Diety cud z założenia nie są stworzone do długotrwałego stosowania. A przecież nie chodzi o to, że szukasz najprostszego i najszybszego sposobu, żeby wskoczyć w obcisłe dżinsy – chcesz stracić kilogramy na stałe, chcesz wyglądać pięknie i zdrowo.

Diety cud zazwyczaj proponują Ci jakiś magiczny sposób na zrzucenie mnóstwa kilogramów w bardzo krótkim czasie poprzez odrzucenie całej grupy produktów spożywczych. Problem w tym, że czar pryska, kiedy od nie odchodzisz: kilogramy od razu wracają. Na dodatek często wracają jeszcze szybciej i w jeszcze większej ilości.

Zdrowa dieta opiera się na jedzeniu, które dostarcza Twojemu organizmowi wszystkich składników odżywczych: od zdrowych tłuszczów poprzez dodające energii węglowodany aż do budujących mięśnie białek.

8. Nie ignoruj tego, że jesteś głodna

Jeżeli nauczysz się rozpoznawać sygnały, które wysyła Ci Twój organizm, gdy potrzebuje pożywienia, nie wpadniesz w pułapkę późniejszego przejadania się. Nauczysz się też właściwie zaspokajać swój głód bez niepotrzebnego opychania się niezdrowymi przekąskami. Nie stanie się to ot tak, ale możesz się tego nauczyć.

Przede wszystkim musisz zacząć jeść, kiedy jesteś nieznacznie głodna i kończyć posiłek, gdy jesteś nieznacznie najedzona. Jeśli słuchasz swojego organizmu, nigdy się za bardzo nie przejesz, nawet jeśli Twój posiłek będzie smakował jak niebo w gębie.

9. Nie myśl o tym, czego nie możesz zjeść

Po co marnować swoją energię na coś, czego nie możesz zjeść, kiedy możesz się skupić na wszystkich tych przepysznych posiłkach, które jak najbardziej powinnaś wcinać? Będziesz o niebo szczęśliwsza, gdy zmienisz swój sposób myślenia. A dzięki naszym przepisom przygotujesz przepyszne, niskokaloryczne dania. Na dobry początek szef kuchni WH poleca 10 przepisów na dietetyczne słodkości. A co!

10. Zaakceptuj to, że nieco przytyłaś

Nie załamuj się dziewczyno! Bądź silna i skupiaj się na małych, możliwych do osiągnięcia celach. Gdy już zobaczysz, że jesteś w stanie je osiągnąć, krok po kroku zrealizujesz swój plan i już niedługo wskoczysz w upragniony rozmiar.

Tekst: Keri Glassman

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij