Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.9

Jak przyspieszyć metabolizm? Produkty bogate w białko

Żeby utrzymać właściwe tempo metabolizmu, potrzebujesz sporo białka. To ono buduje mięśnie, a im więcej mięśni w Twoim ciele, tym szybszy metabolizm. Sprawdź naszą listę najlepszych produktów bogatych w białko. 

WH 2014-11-03
fot. Wiesław Jurewicz fot. Wiesław Jurewicz

Optymalna dawka to 1,2 g białka na kilogram masy ciała. Najbogatszym źródłem jest mięso (ponadto białko z chudego mięsa jest najlepiej przyswajalne), ale możesz je też znaleźć w innych produktach. Zobacz, czym zastąpić lub uzupełnić schab, żeby urozmaicić dietę.

 

Kobieta ważąca 55 kg powinna jeść 66 g białka dziennie. Gdzie znaleźć taką ilość?

1. Wieprzowina

66 g białka zapewnią Ci dwa spore kotlety schabowe. Niestety, zawierają też dużo tłuszczu.

2. Drób

66 g białka jest w 300 gramach piersi z kurczaka. Dobry wybór, bo ma bardzo mało tłuszczu.

3. Wołowina

Ma tyle samo białka, co kurczak, ale więcej tłuszczu.

4. Komosa

W porcji (170 g) gotowanej quinoi znajdziesz 7 g białka.

5. Jajka

W jednym jajku jest 5 g białka. Możesz zjeść 3 jajka dziennie, ale nie więcej niż 7 w tygodniu.

6. Jogurt

Szklanka jogurtu naturalnego to ok. 10 g białka. Owocowe zawierają za dużo cukru.

7. Łosoś

Wędzony łosoś ma aż 20 g białka w 100 g. Plus cały pakiet pożytecznych tłuszczów.

Budowanie mięśni nie musi oznaczać rezygnacji ze smaku. Na początek wypróbuj przepis na hinduskie curry w wersji wysokobiałkowej lub dietetycznej. A jeśli jesteś miłośniczką ryb, mamy dla Ciebie przepis na doradę w bulionie w wersji wysokobiałkowej lub dietetycznej.

+ Przyspiesz metabolizm ćwiczeniami

Chcesz przyspieszyć metabolizm, ale żyjesz już tak szybko, że właściwie nie masz czasu na ćwiczenia? Godzina poświęcona tylko i wyłącznie sobie to luksus, na który nie możesz sobie pozwolić? Mamy rozwiązanie.

Badania opublikowane w„European Journal of Applied Physiology” wykazały, że wystarczy 15 minut treningu z ciężarami, żeby zwiększyć tempo metabolizmu o tyle samo, co podczas godziny ćwiczeń aerobowych. My natomiast polecamy 15-minutowy trening przyspieszający metabolizm, do którego nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Inne badanie z kolei wykazało, że znacznie łatwiej jest regularnie ćwiczyć, gdy trening zajmuje Ci zaledwie kwadrans. Trzy do sześciu treningów w tygodniu wystarczy.

WH 04/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij