Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Pomysł na śniadanie: smoothie z truskawek i daktyli

Jeżeli o poranku wolisz pić niż jeść, sięgnij po gęsty, owocowy koktajl. To świetny sposób, aby dostarczyć sobie energii na pierwszą cześć dnia i skutecznie przyspieszyć metabolizm. Przedstawiamy nasz prosty przepis na smoothie z truskawką i daktylem.

Marek Alchimowicz 2015-07-08
przepis na śniadanie fot. Zach Desart

Wymówka: ‘‘Rano piję tylko kawę”.

Wyjście: jeżeli rano jesteś bardziej pijąca niż jedząca, wypróbuj gęste, owocowe koktajle: będziesz miała 2 w 1. Gdyby brakowało Ci kofeiny, zamroź kawę w pojemnikach na kostki lodu i rano zrób sobie kawowe smoothie.

Smoothie z truskawek i daktyli

Składniki

  • 2 daktyle, bez pestek,
  • 3/4 szklanki mleka 0,5%,
  • 1/2 szklanki mrożonych truskawek.

Daktyle zanurz w wodzie na godzinę. Wrzuć do blendera mleko, mrożone truskawki i miksuj przez minutę na wysokich obrotach. Dodaj kilka kostek lodu i jeszcze raz zmiksuj do gładkości.

1 porcja: 340 kcal, 2 g tłuszcze (1 g tł. nasycone), 81 g węglowodany, 8 g błonnik, 9 g białko.

Tego rano nie tykaj

Niektóre posiłki mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Smakowe jogurty: nie daj się skusić napisem „light” na opakowaniu, bo aż pękają od sztucznych dosładzaczy i wszelkiego rodzaju chemii. Postaw na jogurty naturalne lub jogurt grecki i dorzuć owoce.

Gotowe babeczki: pakowane muffiny, rogaliki i inne wynalazki z przedłużonym terminem ważności pełne są białej, przetworzonej mąki, oleju, tłuszczów trans i oczywiście cukru. Jeżeli to tego ostatniego szukasz rano, postaw na pełnoziarnisty tost z twarożkiem i łyżeczką miodu.

Słodkie produkty zbożowe: około 70% płatków śniadaniowy ma w swoim składzie do 30% cukru występującego m.in. jako syrop fruktozowy, glukozowy lub glukozowo-fruktozowy, syrop z agawy, dekstroza, glukoza, laktoza lub melasa. Postaw na prostą owsiankę i dorzuć ziarna, owoce lub pokruszone orzechy.  

Przygotowaliśmy dla Ciebie także inne sycące propozycję na poranny posiłek. Rzuć okiem na pyszny przepis na słodko-ostrą komosę ryżową z batatemjajko w dziurce oraz na apetyczne gofry z bananami

WH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij