Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.3

Jak skutecznie schudnąć? 3 zasady zdrowego odchudzania

Odchudzanie to droga przez mękę: drakońska dieta, ekstremalny wysiłek fizyczny, zero przyjemności… Bzdura! Zobacz, jak skutecznie schudnąć i pokochać zdrowy styl życia. Oto 3 fakty, które Cię do tego przekonają.

KD 2015-03-19
fot.  SunKids 2015/shutterstock.com fot. SunKids 2015/shutterstock.com

Jeśli już na samą myśl o rozpoczęciu przygody z odchudzaniem zaczynasz się trząść ze strachu, mamy dla Ciebie dobre wieści: to wcale nie musi być najgorsze doświadczenie w Twoim życiu. Wręcz przeciwnie – przygoda ze zdrowym odżywianiem powinna być ekscytująca, bo w końcu chodzi o to, żebyś czuła się lepiej i tryskała energią, a nie marzyła tylko o końcu diety i wbijała zęby w ścianę.

By udowodnić Ci, że jednak warto podnieść rękawicę i że wcale nie będzie tak źle, przygotowałyśmy 3 fakty, które powinny dodać Ci nieco animuszu. Przekonaj się, że nie taki diabeł straszny i zawalcz o lepszą sylwetkę, zdrowie i samopoczucie.

 

1. Cheat day to nie koniec świata

Wiele kobiet za bardzo wyrzuca sobie jednodniowe odejście od zasad diety i często rezygnuje ze zdrowego odżywiania całkowicie, myśląc, że i tak już po wszystkim. Jednak prawda jest taka, że w ciągu 24 godzin nie możesz za dużo przytyć i cheat day to nie powód do stresu. Nie da się ukryć, że jeśli odstępstwa od diety zaczną się przydarzać zbyt często, nie schudniesz, ale jeśli raz zjadłaś zbyt dużo, to po prostu kolejnego dnia zjedz mniej.

„Jeden kilogram tłuszczu zawiera ok. 7000 kalorii, więc żeby przytyć, teoretycznie musiałabyś spożyć o 7000 kalorii więcej, niż w ciągu dnia spalisz" – mówi nam lekarz Pamela Peeke, autorka książki “The Hunger Fix”. A więc powtórzmy to jeszcze raz: jeden dzień, w którym ulegasz pokusom nie zniweczy Twoich wysiłków. Po prostu postaraj się nie zbaczać z obranego kursu, ale jeśli już zrobisz sobie dzień przerwy od diety, nie panikuj, bo metabolizm to nie czysta matematyka. Nie wierzysz? To poznaj całą prawdę o liczeniu kalorii.

2. Kilogram więcej na wadze nie musi oznaczać, że przytyłaś

Czy Twoja waga wskazuje, że przytyłaś więcej niż pół kilo? „Nie przejmuj się tym, gdyż dzienne wahania masy ciała do 1,5 kg są całkowicie normalne – uspokaja Peeke. – Te różnice zależą od wielu czynników, m.in. poziomu nawodnienia, ilość kalorii spożytych danego dnia, poziomu aktywności fizycznej, ilości snu, poziom stresu oraz zmian hormonalnych wynikających z Twojego cyklu miesięcznego”.

Jeśli więc trzymasz się zasad zdrowego odżywiania i ćwiczysz, nie zamartwiaj się, gdy licznik na wadze pokaże, że od wczoraj przytyło Ci się nieco – te nierówności z czasem same się wyrównają.

3. Nawet małe zmiany mogą zrobić dużą różnicę

Nie musisz wywracać swojego stylu życia do góry nogami, by pozbyć się kilku nadprogramowych centymetrów. „Ustalenie sobie realistycznych oczekiwań jest bardzo ważne, gdyż w ten sposób nie zniechęcisz się tak szybko – mówi nasz ekspert. – Małe, wykonalne kroki są zdecydowanie lepsze. Jeśli już na początku ustawisz sobie zbyt wysoko poprzeczkę, Twoje szanse na sukces są nikłe".

Zacznij od tego, że będziesz więcej chodzić, pozbędziesz się niezdrowego jedzenia z kuchni, zaczniesz samodzielnie przygotowywać posiłki i będziesz dłużej spała. Na dobry początek tyle wystarczy.

Chcesz więcej? To poznaj 7 sposobów na aktywne życie, bo im więcej się ruszasz, tym lepiej oraz 5 błędów dotyczących gotowania i odchudzania, byś nie popełniała ich w swojej kuchni.

Tekst: K. Aleisha Fetters

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij