Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Lody: ile jeść?

Lody są idealne na upalne dni i tak pyszne, że trudno im się oprzeć. Ale czy trzeba? Nie, jeśli będziesz zwracać uwagę na ich jakość i zamiast gałki lodów śmietankowych wybierać sorbet. Ilość oczywiście także ma znaczenie, nie oszukujmy się. 

WH 2015-08-31
lody fot. shutterstock.com

Jesteś na diecie

Będąc na diecie lepiej w ogóle odpuścić sobie lody. Ale kiedy idziemy przez upalne miasto, mijając ludzi jedzących lody, bywa, że dopada nas pokusa nie do przezwyciężenia. Lepiej wtedy wybrać małą porcję kręconych lodów włoskich z automatu.

Zazwyczaj są robione z mleka, a nie śmietanki, a to oznacza, że mają mniej tłuszczu (w mlecznych około 2,5%, w śmietankowych nawet 8%). Swoją puszystość zawdzięczają dodatkowi powietrza, co oznacza, że w istocie zjesz mniej lodów, niż na to wygląda.

Dobrym pomysłem na ochłodę w upalne dni jest także orzeźwiający sok z cytrusów oraz domowe wody smakowe. Sprawdź, jak je wykonać.

lody fot. shutterstock.com

2-3 gałki naraz – w sam raz

Jedna gałka lodów śmietankowych może mieć 150 kcal, a sorbetowych 40 kcal. Ta różnica wynika oczywiście z zawartości tłuszczu w tych pierwszych. Jeśli kupujesz sorbetowe, warto zwrócić uwagę na zawartość cukru. Producenci lubią dosładzać lody.

Znacznie lepiej i zdrowiej zrobić je samodzielnie. Kup świeże truskawki, delikatnie zamroź, a potem zblenduj i gotowe! Jeden pucharek to spora porcja wapnia i żelaza, których potrzebujesz, jeśli intensywnie biegasz, oraz witaminy C, która wypłukuje z mięśni kwas mlekowy, czyli pomaga na zakwasy.

lody fot. shutterstock.com

Więcej niż 4 gałki na raz – za dużo

Tym, co w lodach najbardziej podnosi kaloryczność, są wszystke dodatki: kolorowe posypki, cukrowe kuleczki, polewy z utwardzonym tłuszczem czy wafelki. Z takich dodatków lepiej zrezygnować – to zbyt duża dawka chemii i kalorii. Nie warto z kolei rezygnować z dodatku bakalii i gorzkiej czekolady.

To wprawdzie wysokokaloryczny, ale duży zastrzyk mikroelementów. Czekolada i wszystkie orzechy to bogactwo m.in. magnezu – składnika ważnego zarówno dla Twoich mięśni, jak i sprawności intelektualnej.

WH 07-08/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij