Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Jogurt naturalny: ile jeść, by nie przesadzić?

Jogurt naturalny smakuje świetnie zarówno z owocami jak i mieszanką ulubionych bakalii. Mały kubeczek to idealny pomysł na drugie śniadanie lub potreningową, zdrową przekąskę. Czy można go jeść bez ograniczeń?

WH 2015-01-17

To jeden z najbardziej ulubionych przez dziewczyny produktów. Jest poręczny (mieści się w torebce), świetny na drugie śniadanie (dość szybko syci) i po treningu (uzupełnia białko), a do tego ma mało kalorii. Jogurt to świetne źródło wapnia, magnezu i potasu. Słowem: wszystkiego, czego potrzebują do pracy Twoje ciało i umysł. Mimo to nie można go jeść bez ograniczeń.

 

Za mało (100 g dziennie)

Jeśli w codziennej diecie nie będziesz używać jogurtów, musisz znaleźć inne źródła wapnia. Jeśli jednak nic nie stoi na przeszkodzie, warto każdego dnia zjeść porcję, głównie właśnie ze względu na bogactwo wapnia. Ten składnik ma fundamentalne znaczenie przede wszystkim dla Twoich kości i zębów. Jeśli po 30. roku życia nie będziesz go dostarczać codziennie, organizm będzie musiał sięgnąć po zapasy wapnia zgromadzone w kościach. A to oznacza otwarcie furtki do osteoporozy.

Oprócz wapnia, naturalne jogurty mają również dużo potasu, który pomaga regulować gospodarkę wodną w organizmie, i szczepy dobrych bakterii, dzięki którym wzmacniasz odporność.

W sam raz (200-300 g dziennie)

Jedna szklanka naturalnego jogurtu każdego dnia to świetne uzupełnienie pełnowartościowego białka, którego najbardziej potrzebują Twoje mięśnie po treningu. Jednocześnie jest to dobry pokarm dla duszy. Naturalny jogurt to prawdziwa bomba witamin z grupy B, które odpowiadają nie tylko za równowagę psychiczną, ale i za dobrą koncentrację i pamięć.

Odpowiednia dawka jogurtu każdego dnia pomaga więc również w czasie wysiłku intelektualnego. Oprócz tego – jak sprawdzili naukowcy z Japonii – w 80% przypadków picie jogurtu pomaga uporać się z nieprzyjemnym zapachem z ust.

Lubisz produkty mleczne? Sprawdź, ile możesz jeść sera żółtego, by nie martwić się zbędnymi kaloriami.

Za dużo (+400 g dziennie)

Dziewczyny, zwłaszcza te, które chcą szybko schudnąć, często stosują tzw. dietę jogurtową (zwaną też biurową), bo jest prosta, niskokaloryczna i nie zawiera chemii. Trzeba jednak pamiętać, że zastępowanie kilku posiłków w ciągu dnia jogurtem byłoby monotonne i koniec końców doprowadziłoby do niekontrolowanych napadów głodu.

Warto też wiedzieć, że głównym białkiem w jogurcie jest kazeina, która nie jest najlepiej tolerowana przez przewód pokarmowy. Jeśli dominuje przez dłuższy czas w Twojej diecie, to może wywoływać stany zapalne jelit i bóle brzucha.

Czy ktoś próbował Ci wmówić, że zdrową żywnością nie da się najeść?  Bzdura! Poznaj 15 produktów bogatych w błonnik i jedz do syta.

WH 01/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    czyli, że co, że naprawdę jogurt naturalny można "przedawkować"? a co z jego super właściwościami na obniżanie ciśnienia? Tutaj http://www.biomedical.pl/zdrowie/jogurt-pomaga-obnizyc-cisnienie-krwi-a12947.html pisali, że jest super i w ogóle wielki zachwyt nad jogurtami i kefirami, bo probiotyk itd, a teraz wychodzi na to, że wcale nie są takie dobre? Już sama nie wiem w co wierzyć
    blackdress, 2016-08-25 10:10:45
  • avatar
    zgłoś
    ja bardzo lubię jogurty i tak jak tutaj piszą chyba jadłóam ich za dużo. Niestety. Teraz juz sama się jie odchudzam bo narobiłam sobie tym więcej kłopotów zdrowotnych niz pożytku. Poszłam do psychodietetyka i uwielbiam to jak mi pomogł. Dieta rozpisana, przypominajki z smsów codziennie, kontrola i wsparcie i omawianie tego co ok a co poprawic. Polecam pana Mirka z Gdyni Firma CEL.
    ~ewelcia, 2016-08-01 13:01:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij