Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
3.0

Jedzenie na stres: co jeść? 7 zdrowych propozycji

Najlepszy sposób na odstresowanie i poprawę nastroju to… jedzenie. Ale nie chodzi nam wcale o wiaderko lodów i tabliczkę czekolady. Lepiej sprawdź, co powinnaś jeść, by stres nie zjadł Ciebie.

JD 2014-08-11
fot. Yulia Davidovich 2014/shutterstock.com fot. Yulia Davidovich 2014/shutterstock.com

Jagody

Wszystkie tzw. owoce leśne: truskawki, maliny, jagody, borówki i jeżyny zawierają dużo witaminy C, która jest pomocna w zwalczaniu stresu. Niemieccy naukowcy dowiedli tego, prosząc 120 osób o wygłoszenie mowy publicznej i rozwiązanie trudnej, matematycznej zagadki. Ci, którym podano wcześniej witaminę C mieli niższe ciśnienie i poziom kortyzolu (hormonu stresu) we krwi po wykonaniu wszystkich tych stresujących zadań od tych, którzy jej wcześniej nie zażyli. Garść owoców leśnych możesz dodać do sałatek, jogurtu, owsianki albo przegryzać świeże lub mrożone.

szparagi fot. Yevgeniya Shal 2015/shutterstock.com

Szparagi

Zawierają one witaminę B, która jest niezbędna, byś mogła zachować zimną krew, gdy stres daje o sobie znać. Przygotuj szparagi na parze i dodaj je do sałatki lub warzyw na patelni. Równie dobrym pomysłem są dobrze przyprawione pieczone szparagi. No i nie będziesz drżała o linię, kładąc je na swoim talerzu - 100 gram to zaledwie 18 kcal.

awokado fot. MSPhotographic 2015/shutterstock.com

Awokado

Większość z nas wie już, że awokado jest nieocenionym źródłem dobrych tłuszczów, jednak okazało się, że oprócz tego może być też pomocnikiem w walce ze stresem. Dodatkowo zawiera dużo glutationu, który jest przeciwutleniaczem, co oznacza, że hamuje proces powstawania wolnych rodników odpowiedzialnych za starzenie się skóry. Awokado jest też bogate w ważny dla organizmu kwas foliowy.

jabłka fot. Africa Studio 2015/shutterstock.com

Jabłka

Zazwyczaj polecamy je jako doskonałe źródło błonnika, który, pęczniejąc w żołądku, zapewnia uczucie sytości - dzięki temu jest doskonałą, niskokaloryczną przekąską, skutecznie zwalczającą uczucie głodu. Ale jednocześnie to również jeden z najtańszych i najlepszych zestawów witamin i minerałów - dostarczy Ci m.in. witaminy C, E i z grupy B, karotenoidy, potas, fosfor, żelazo, magnez, wapń, cynk i kwas foliowy. To bogactwo cennych składników sprawia, że jabłka zapewniają większą odporność organizmu, również na stres, spokojniejszy sen i lepszą koncentrację.

pomarańcze fot. Elena Itsenko 2015/shutterstock.com

Pomarańcze

Pomarańcza (która jest kolejnym, bogatym źródłem witaminy C) ma jeszcze jeden dodatkowy plus: jej gruba skórka chroni owoc, gdy ten, rzucony luzem, odbija się od wszystkich możliwych przedmiotów w Twojej torebce czy produktów w reklamówce ze spożywczaka. Właśnie dlatego możesz ją nosić wszędzie, bez stresu, że w połowie dnia zostanie z niej tylko niezjadliwa papka.

ostrygi fot. Thy Le 2015/shutterstock.com

Ostrygi

Spróbujemy czytać w Twoich myślach: „Ostrygi to afrodyzjak, afrodyzjak powinien prowadzić do... Zaraz, zaraz, ostrygi nie mogą zatem uspokajać, wręcz przeciwnie!”. Po części się zgodzimy. Jednak ostrygi znalazły swoje miejsce na tej liście ze względu na dużą zawartość cynku. 6 ostryg – a tyle zwykle dostajesz na przystawkę, dostarcza Ci połowę zalecanej, dziennej dawki tego mającego właściwości uspokajające pierwiastka.

orzechy włoskie fot. Dionisvera 2015/shutterstock.com

Orzechy włoskie

Zawierają przeciwutleniacze, wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, ich zalety można wymieniać bez końca, jednak (zgodnie z tytułem artykułu) skupimy się na ich uspokajających właściwościach. A te związane są właśnie z kwasami tłuszczowymi omega-3. Badania przeprowadzone przez National Institutes of Health dowiodły, że pomagają one trzymać kortyzol i adrenalinę w ryzach. Orzechy możesz dorzucić do sałatek, mięs, przegryzać w międzyczasie lub dodać do owsianki. Tylko nie przesadzaj z ilością, bo są dosyć kaloryczne (5 orzechów to ok. 130 kcal).

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij