Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Podjadanie słodyczy: poznaj 6 sposobów, jak przestać podjadać!

Na co dzień stosujesz zasady zdrowej diety, ale zdarza się, że dopada Cię ochota na słodycze i wtedy nic nie jest Cię w stanie powstrzymać? Spokojnie, mamy na to sposoby.

WH 2015-03-26
fot. brickrena 2015/shutterstock.com fot. brickrena 2015/shutterstock.com

Czasami gdy przeglądasz Facebooka, trafiasz na apetyczne zdjęcie smakowitego deseru. Czujesz, że w sumie to chyba zjadłabyś jakieś dobre ciastko. Po 10 sekundach ochota jest tak silna, że prawie nie sposób się powstrzymać. Ale warto, bo tę chwilę przyjemności będziesz musiała później odpokutować podczas treningu lub w przymierzalni, gdy bikini nie będzie leżało na Tobie tak dobrze jak zazwyczaj. Zobacz proste sposoby na to, jak poradzić sobie z zachciankami:

jesień, bieganie, biegaczka fot. shutterstock.com

1. Idź na spacer

Jak donosi pismo „Plos One” już 15 minut umiarkowanego wysiłku fizycznego skutecznie zwalcza chęć na słodką przekąskę. Wyjdź więc na spacer, a chęć na niezdrowe jedzenie minie. Jeśli czujesz, że masz energię na więcej, wykonaj np. intensywny trening interwałowy Britney Spears.

fot. Africa Studio 2014/shutterstock.com fot. Africa Studio 2014/shutterstock.com

2. Pij ze smakiem

Szklanka wody z miętą, ogórkiem, bazylią czy granatem to niezastąpiony pomocnik w walce z zachciankami. Pamiętaj tylko, żeby omijać szerokim łukiem kupne wody smakowe, bo te wzmagają chęć na sięgnięcie po coś niezdrowego i zawierają cukier. Dużo cukru.

herbata z imbirem fot. HandmadePictures 2015/shutterstock.com

3. Zaparz herbatę imbirową

Imbir ułatwia trawienie i wyraźnie poprawia krążenie krwi, a ponadto świetnie sprawdzi się w roli strażnika Twojej wagi, bo skutecznie odwiedzie Cię od pomysłu skosztowania czegoś pysznego, ale niezdrowego. Opcje są dwie: możesz zaparzyć herbatę imbirową z torebki lub wkroić imbir (i np. cytrynę) do wrzątku. Uwaga: imbir rozrzedza krew, więc gdy masz okres lepiej go unikaj. Jeśli nie przepadasz za jego smakiem, zobacz, jak możesz schudnąć dzięki zielonej herbacie.

fot.Dean Drobot 2014/shutterstock.com fot.Dean Drobot 2014/shutterstock.com

4. Zrób sobie przerwę

Zajrzyj do koleżanki z pokoju obok, pozmywaj naczynia, odpisz na zaległe e-maile lub zadzwoń do mamy. Zmiana otoczenia i oddanie się innym czynnościom sprawi, że zapomnisz o zachciance, która dopadła Cię prawdopodobnie z nudów.

5. Wypij szklankę wody

Twój organizm często myli pragnienie z głodem, dlatego chęć na ciastko może pojawić się nie wtedy, gdy jesteś głodna, ale gdy chce Ci się pić. Szklanka wody (np. z cytryną) pomoże ugasić pragnienie… na słodycze.

6. Popukaj się… w czoło

Nie da się ukryć, to dość niecodzienny sposób. Jednak wyniki badania, które przedstawiono w zeszłym roku podczas Obesity Society Annual Meeting wskazują, że pukanie się w czoło przez 30 sekund może zmniejszyć chęć na odstępstwo od diety. Nie radzimy jednak zwalczać zachcianek w ten sposób w miejscu publicznym, bo później wszyscy będą tak reagować na Twój widok.

Tekst: Esther Crain

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W tym artykule można jeszcze się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy jak zapanować nad apetytem: http://poradyzdrowie.pl/jak-zahamowac-apetyt-na-slodycze/
    ~Asienka, 2016-09-28 11:14:57
  • avatar
    zgłoś
    To artykuł dla ludzi z odrobiną poczucia humoru, którego życzymy i Tobie ;) Pozdrawiamy!
    Womens_Health, 2016-04-22 11:52:42
  • avatar
    zgłoś
    Widać że ktos cierpi na nadmiar czasu - w pracy najdzie mnie ochota na słodkie - już widzę jak mam z czego zrobić wodę lub jak szef łaskawym okiem spogląda na trening, kretyńskie rady
    ~madzia, 2016-04-21 13:20:52
  • avatar
    zgłoś
    popukaj się w czoło? serio? Czy to jakiś artykuł dla debili?
    ~GSK, 2016-03-29 18:20:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij