Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

5


OCEŃ
2.9

Jak spalić tłuszcz: 11 zmian, by robić to szybciej

Nie tylko restrykcyjna dieta i ostry reżim treningowy pozwolą Ci utrzymać zgrabną sylwetkę. Musisz wiedzieć, jak podkręcić metabolizm. Osiągnij to, wprowadzając w swoim życiu drobne zmiany, które pozwolą szybciej spalać tkankę tłuszczową. Jeden warunek: musisz zastosować większość z nich.

WH 2013-11-19
płaski brzuch fot. shutterstock.com

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale podczas gdy Ty siedzisz na kanapie i nadrabiasz ostatni sezon „Gry o tron”, Twój organizm ciężko pracuje, by pomóc Ci spalać kalorie. Jak to w ogóle możliwe? Podziękuj swojemu metabolizmowi, który niestrudzenie, bez przerwy pracuje, aby zapewnić Ci energię gwarantującą przeżycie.

Ale nie pozwól mu osiąść na laurach: możesz swój metabolizm jeszcze przyspieszyć, aby mieć pewność, że daje z siebie wszystko przez cały dzień. Jedyne, co musisz zrobić, to zastosować tych 11 prostych porad.

1. Pobudka

Ty już się obudziłaś, ale Twój metabolizm jeszcze nie. Aby dać mu sygnał, że jesteś na nogach, koniecznie zjedz śniadanie, najlepiej w ciągu godziny od pobudki.

„Twój metabolizm przeszedł na noc w stan spoczynku, więc dopiero pierwszy posiłek daje mu znać, że dzień się już zaczął” – mówi Keri Gans, autorka „The Small Change Diet”. Aby dać metabolizmowi maksymalnego kopa z samego rana, wybierz jedzenie bogate w błonnik i białko, na przykład pełnozbożowe płatki z niskotłuszczowym mlekiem i jagodami.

 2. Dojazd do pracy

Zaparkowanie auta trochę dalej od Twojej firmy może wydawać się mało efektywne, ale w ten sposób możesz również nieźle podkręcić Twój metabolizm, bo zmusisz się do ruchu. Maszerując żwawo do swojego biura przez chwilę pracujesz na przyspieszenie tętna, które utrzymuje się jeszcze jakiś czas – i pobudza ogólny metabolizm. Inny pomysł? Jak już dotrzesz do budynku, wybierz schody zamiast windy, aby dostać się do swojego biurka.

3. Wejście do biura

Zacznij pracę od wypicia kawy. Pomoże Ci się obudzić i ostrzej ripostować szczeniackie zaczepki kolegi z biurka obok – ale nie tylko. „Badania dowodzą, że kofeina przyspiesza, choć nieznacznie, tempo metabolizmu” – dowodzi doktor David Katz, dyrektor Yale University Prevention Research Center. Uważaj tylko na karmelowo-pogrubiające dodatki, są tak przesłodzone, że zablokują cudowne działanie samej kawy.

obiad, jedzenie, dieta, drugie śniadanie, przerwa w pracy fot. shutterstock.com

4. W pracy

Niniejszym udzielamy Ci zgody na pogaduszki ze współpracownikami  o ile nie odbywają się na czacie. Ruszanie się przy każdej możliwej okazji, nawet jeśli ma to być tylko wyjście do łazienki, pomaga utrzymać  Ci tętno – a tym samym i metabolizm  na wyższych obrotach. Postaraj się spacerować po firmie, kiedy chcesz z kimś porozmawiać, zamiast kontaktować się tylko mailowo i telefonicznie. Małe zmiany – duży efekt.

5. Wyjście na lunch

Wybieraj odpowiednie jedzenie, żeby rozruszać metabolizm podczas przerwy na lunch. „Nic nie pobije kanapki z indykiem albo pełnoziarnistego pieczywa z sałatą, pomidorem, plasterkiem polędwicy i musztardą oraz kawałka owocu – mówi Gans.  Kombinacja białek i węglowodanów da Ci energię na cały dzień”.

Tanie i proste, smaczne i zdrowe – takie rozwiązania lubimy najbardziej.

fot. bikeriderlondon 2015/shutterstock.com fot. bikeriderlondon 2015/shutterstock.com

6. Szklanka wody

Jeśli chodzi o wodę – im zimniejsza, tym lepsza. „Twój organizm spala więcej kalorii w konfrontacji z niską temperaturą, ponieważ musi ciężej pracować, żeby utrzymać tempretaurę ciała na stałym poziomie 36,6 stopni Celsjusza. Pijąc więc wodę wyjętą z lodówki zamiast wody o temperaturze pokojowej, spalasz więcej” – mówi biolog Lisa Gain.

Wiemy, co Ci chodzi po głowie… Niestety, ta zasada nie dotyczy lodów śmietankowych ani schłodzonej coli, które są zbyt kaloryczne, żeby pomóc Ci osiągnąć ten efekt.

7. Siłownia

To byłoby zbyt piękne: regularnie wykonywać trening kardio, w tym samym tempie, od początku do końca. Zamiast tego zprzyjaźnij się z interwałami. Krótkotrwałe, bardzo intensywne ćwiczenia znakomicie podkręcają metabolizm. Kiedy wykonujesz aeroby, trenując na przykład na bieżni lub orbitreku, spróbuj w ten sposób: 30 sekund na maksa i 30 sekund odpoczynku – i tak przez 10 minut.

Dobry patent: nagraj na swój odtwarzacz mp3 składankę złożoną z szybkich i wolnych piosenek – nie będziesz nawet musiała myśleć o tym, czy ćwiczysz w dobrym tempie.

joga, fitness, poranek fot. shutterstock.com

8. Po treningu

Dobra wiadomość dla miłośników czekolady! Picie po wyjściu z fitness clubu mleka czekoladowego wzmacnia metabolizm. „Kiedy ćwiczysz, Twój organizm traci glukozę - mówi Gans. - Musisz uzupełnić jej poziom od razu po treningu, aby utrzymać metabolizm na odpowiednich obrotach.” Mleko czekoladowe jest do tego doskonałe, ponieważ zawiera idealną mieszankę węglowodanów i białka. Słodko!

9. Obiad

Istnieją badania sugerujące, że pikantne potrawy przyspieszają metabolizm. Już dzisiaj zacznij dodawać do jedzenia chili i tabasco – podkręcą nie tylko Twój metabolizm, ale i smak potraw. Bonus: przyprawy są naturalnie pozbawione tłuszczu, więc nie musisz zawracać sobie głowy liczeniem kalorii.

10. Wieczór

Daj sobie chwilę na relaks, a Twój metabolizm Ci podziękuje. Dlaczego? Kiedy jesteś zestresowana, Twój organizm wydziela kortyzol, a zbyt wysoki poziom kortyzolu spowalnia metabolizm.  Żeby temu zapobiec, rób to, co Cię najbardziej odpręża: weź aromatyczną kąpiel, poćwicz jogę, porozmawiaj z przyjaciółką, która zawsze potrafi Cię uspokoić.

11. Pora na dobranoc

Sen jest kluczem do przyspieszenia metabolizmu. Twoje ciało potrzebuje go, aby w pełni odpocząć i zregenerować się po całym dniu. W przypadku niedoboru snu poziom hormonu wzrostu, który jest odpowiedzialny za odpowiednie proporcje między tkanką tłuszczową a masą mięśniową, spada. Celuj w 7-8 godzin snu, aby utrzymać metabolizm na idealnym poziomie. Cierpisz na bezsenność? Poznaj nasze sposoby na zdrowy sen albo wypróbuj przekąski na zdrowy sen.

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Podstawą do szybkiego spalania tłuszczu jest dobrze zbilansowana dieta. Zgłoś się do nas a pomożemy ci ją ułożyć. dietetykwarszawa pl
    ~dietetykwarszawa pl, 2016-11-09 12:23:42
  • avatar
    zgłoś
    wybieram joge
    ~basia, 2016-11-03 14:34:08
  • avatar
    zgłoś
    Aby spalić tłuszcz: ćwiczenia + dieta + spalacz tłuszczu = sukces ;) Jeśli chodzi o spalacze tłuszczu to polecam: http://super-brzuch.pl/spalacze-tluszczu-ranking
    ~Marta, 2016-10-16 18:43:37
  • avatar
    zgłoś
    when it comes to losing thigh fat, there are a few activies that may assist people in getting healthier. http://redgrove.org/how-to-lose-thigh-fat activities like hillwalking and jump rope work the leg area and can also strengthen your legs. bicycling is another good activity. and could also help tone your muscles
    ~javier2010, 2016-09-13 04:01:51
  • avatar
    zgłoś
    great stuff
    ~darren, 2016-09-13 03:58:52
  • avatar
    zgłoś
    Kompletne dno.
    ~Alalala, 2016-04-19 17:52:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij