Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Jak skutecznie schudnąć: 7 prostych patentów

Ćwiczenia i zdrowa dieta to podstawa skutecznego odchudzania. Istnieją jednak jeszcze inne, zaskakująco proste patenty na utratę wagi. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby jeszcze szybciej cieszyć się zgrabną sylwetką.

WH 2015-01-12
fot. Seanika 2015/shutterstock.com fot. Seanika 2015/shutterstock.com

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na zrzucenie paru zbędnych kilogramów są ćwiczenia i zdrowa dieta. Mimo to dowiedzieliśmy się o paru alternatywnych, interesujących (i dość zaskakujących) sztuczkach, które także mogą pomóc Ci w walce z panoszącym się tu i ówdzie tłuszczykiem. Oto 7 rzeczy wspomagających odchudzanie:

1. Olejek z mięty pieprzowej

Zapach mięty może zmniejszać łaknienie i spożycie kalorii. Podczas przeprowadzonych niedawno badań ochotnicy – co dwie godziny przez pięć dni wdychając zapach olejku z mięty pieprzowej – zgłaszali wyraźne zmniejszenie apetytu. Jedna z teorii wyjaśniająca takie działanie przyprawy głosi, że ostry zapach rozprasza, a jednocześnie odrywa naszą uwagę od jedzenia.

Badania te nastąpiły krótko po innych analizach, udowadniających, że sportowcy wdychający zapach mięty czuli się bardziej zmotywowani i mieli energię do działania. Pamiętaj jednak, że aby czerpać korzyści z tego składnika diety, trzeba inhalować się jego zapachem. Ssanie cukierków niestety nie wywoła efektów odchudzających.

2. Kolor naczyń kuchennych

Badania przeprowadzone w 2013 roku wykazały, że używanie czerwonych talerzy może pomóc Ci jeść mniej. Ochotnikom podano popcorn i czekoladę na czerwonych, białych i niebieskich talerzach. Osoby spożywające przekąski na czerwonych naczyniach, zjadły mniej.

Czemu? Badania sugerują, że kontrast kolorystyczny pomiędzy jedzeniem a kolorem talerzy jest tutaj kluczowy (przypuszczalnie dlatego, że pomaga Ci być bardziej świadomą każdego kęsa). Może być to powiązane także z faktem, że kojarzymy czerwoną barwę ze znakiem "stop" i ostrzeżeniem, co podświadomie zniechęca nas do jedzenia posiłku podanego na talerzu w tym kolorze.

3. Płać gotówką

Płacenie za zakupy bez użycia karty płatniczej może pomóc Ci wybierać zdrowsze jedzeniem. Świadczą o tym zeszłoroczne badania.

Naukowcy przebadali 2 314 uczniów szkół publicznych, którzy uczęszczali do placówek, gdzie w bufetach istniała możliwość płacenia tylko gotówką lub wyłącznie kartą kredytową. Tam gdzie obowiązywał zakup za gotówkę, 42% uczniów wybierało zdrową żywność, podczas gdy w szkołach, gdzie za jedzenie płacono kartą, było ich już tylko 31%. Co więcej, dzieci rozliczające się ze sprzedawcą za pomocą banknotów, kupowały 20% więcej świeżych produktów, niż te używające terminala. Dodatkowo jadły 31 kalorii mniej.

"Posiadanie przez uczniów karty kredytowej, sprawiło, że podejmowali oni zupełnie inne decyzje" - twierdzi dr Dawid Just, wykładowca z Cornell Center for Behavioral Economics in Child Nutrition Programs.

Dzieci to nieodosobniony przypadek. Według badań dorośli użytkownicy karty kredytowej wydają więcej pieniędzy w bardziej lekkomyślny sposób – na rzeczy sprawiające większą przyjemność, bogatsze w cukier, tłuszcze i sól – niż osoby używające gotówki.

Chcesz dowiedzieć się, czy podejmujesz racjonalne decyzje zakupowe i jak się miewa Twoja zdolność do oszczędzania? Sprawdź poziom swojej finansowej inteligencji w naszym teście.

fot. joannawnuk 2014/shutterstock.com fot. joannawnuk 2014/shutterstock.com

4. Czekolada a tkanka tłuszczowa

Co zaskakujące, wcinanie słodyczy jest powiązane z niższym poziomem tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Według badań, amatorzy gorzkiej czekolady są szczuplejsi niż ci, którzy jej z nie jedzą!

5. Zakręć termostat

Zakręcenie termostatu nocą może zwiększyć Twoją szansę na utratę centymetrów tu i ówdzie. Badania wskazały, że osoby które spały w pokoju, gdzie temperatura utrzymywała się na poziomie 18 stopni, spalały 7% więcej kalorii niż ci śpiący w pokoju, gdzie termometr wskazywał 25 stopni. Pamiętaj również, że gdy nie wysypiasz się – nie schudniesz!

biuro, biurko, kwiaty, komputer fot. Naphat_Jorjee 2015/shutterstock.com

6. Zdjęcia zdrowej żywności

Przylepianie zdjęć niskokalorycznego jedzenia na lodówce – i spoglądanie na fotografie przed wyciągnięciem z niej jakiejś przekąski – może pomóc Ci ograniczyć spożycie kalorii.

Także zdrowe nawyki żywieniowe wpływają na skuteczność utraty zbędnych centymetrów. Sposób przechowywania żywności, mierzenie porcji, a nawet mrożenie może zdziałać cuda! Zobacz 10 pomysłów na zdrowe odchudzanie swojej diety.

7. Postaw na sprzątanie

Zachęcamy, abyś spędziła trochę czasu w uporządkowanym miejscu pracy, po czym następne kilka godzin nad zabałaganionym biurkiem. Szybko zauważysz, że w pierwszym przypadku będziesz bardziej skora do wyboru zdrowszych przekąsek. Punkt dla dobrej organizacji biura!

Masz problem w zapanowaniu nad chaosem? Chętnie pomożemy Ci w walce z bałaganem. Poznaj proste patenty na oczyszczanie swojej przestrzeni.

Tekst: Alison Goldman

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij