Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Jak skutecznie schudnąć: 7 prostych patentów

Ćwiczenia i zdrowa dieta to podstawa skutecznego odchudzania. Istnieją jednak jeszcze inne, zaskakująco proste patenty na utratę wagi. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby jeszcze szybciej cieszyć się zgrabną sylwetką.

fot. Seanika 2015/shutterstock.com fot. Seanika 2015/shutterstock.com

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na zrzucenie paru zbędnych kilogramów są ćwiczenia i zdrowa dieta. Mimo to dowiedzieliśmy się o paru alternatywnych, interesujących (i dość zaskakujących) sztuczkach, które także mogą pomóc Ci w walce z panoszącym się tu i ówdzie tłuszczykiem. Oto 7 rzeczy wspomagających odchudzanie:

1. Olejek z mięty pieprzowej

Zapach mięty może zmniejszać łaknienie i spożycie kalorii. Podczas przeprowadzonych niedawno badań ochotnicy – co dwie godziny przez pięć dni wdychając zapach olejku z mięty pieprzowej – zgłaszali wyraźne zmniejszenie apetytu. Jedna z teorii wyjaśniająca takie działanie przyprawy głosi, że ostry zapach rozprasza, a jednocześnie odrywa naszą uwagę od jedzenia.

Badania te nastąpiły krótko po innych analizach, udowadniających, że sportowcy wdychający zapach mięty czuli się bardziej zmotywowani i mieli energię do działania. Pamiętaj jednak, że aby czerpać korzyści z tego składnika diety, trzeba inhalować się jego zapachem. Ssanie cukierków niestety nie wywoła efektów odchudzających.

2. Kolor naczyń kuchennych

Badania przeprowadzone w 2013 roku wykazały, że używanie czerwonych talerzy może pomóc Ci jeść mniej. Ochotnikom podano popcorn i czekoladę na czerwonych, białych i niebieskich talerzach. Osoby spożywające przekąski na czerwonych naczyniach, zjadły mniej.

Czemu? Badania sugerują, że kontrast kolorystyczny pomiędzy jedzeniem a kolorem talerzy jest tutaj kluczowy (przypuszczalnie dlatego, że pomaga Ci być bardziej świadomą każdego kęsa). Może być to powiązane także z faktem, że kojarzymy czerwoną barwę ze znakiem "stop" i ostrzeżeniem, co podświadomie zniechęca nas do jedzenia posiłku podanego na talerzu w tym kolorze.

3. Płać gotówką

Płacenie za zakupy bez użycia karty płatniczej może pomóc Ci wybierać zdrowsze jedzeniem. Świadczą o tym zeszłoroczne badania.

Naukowcy przebadali 2 314 uczniów szkół publicznych, którzy uczęszczali do placówek, gdzie w bufetach istniała możliwość płacenia tylko gotówką lub wyłącznie kartą kredytową. Tam gdzie obowiązywał zakup za gotówkę, 42% uczniów wybierało zdrową żywność, podczas gdy w szkołach, gdzie za jedzenie płacono kartą, było ich już tylko 31%. Co więcej, dzieci rozliczające się ze sprzedawcą za pomocą banknotów, kupowały 20% więcej świeżych produktów, niż te używające terminala. Dodatkowo jadły 31 kalorii mniej.

"Posiadanie przez uczniów karty kredytowej, sprawiło, że podejmowali oni zupełnie inne decyzje" - twierdzi dr Dawid Just, wykładowca z Cornell Center for Behavioral Economics in Child Nutrition Programs.

Dzieci to nieodosobniony przypadek. Według badań dorośli użytkownicy karty kredytowej wydają więcej pieniędzy w bardziej lekkomyślny sposób – na rzeczy sprawiające większą przyjemność, bogatsze w cukier, tłuszcze i sól – niż osoby używające gotówki.

Chcesz dowiedzieć się, czy podejmujesz racjonalne decyzje zakupowe i jak się miewa Twoja zdolność do oszczędzania? Sprawdź poziom swojej finansowej inteligencji w naszym teście.

fot. joannawnuk 2014/shutterstock.com fot. joannawnuk 2014/shutterstock.com

4. Czekolada a tkanka tłuszczowa

Co zaskakujące, wcinanie słodyczy jest powiązane z niższym poziomem tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Według badań, amatorzy gorzkiej czekolady są szczuplejsi niż ci, którzy jej z nie jedzą!

5. Zakręć termostat

Zakręcenie termostatu nocą może zwiększyć Twoją szansę na utratę centymetrów tu i ówdzie. Badania wskazały, że osoby które spały w pokoju, gdzie temperatura utrzymywała się na poziomie 18 stopni, spalały 7% więcej kalorii niż ci śpiący w pokoju, gdzie termometr wskazywał 25 stopni. Pamiętaj również, że gdy nie wysypiasz się – nie schudniesz!

biuro, biurko, kwiaty, komputer fot. Naphat_Jorjee 2015/shutterstock.com

6. Zdjęcia zdrowej żywności

Przylepianie zdjęć niskokalorycznego jedzenia na lodówce – i spoglądanie na fotografie przed wyciągnięciem z niej jakiejś przekąski – może pomóc Ci ograniczyć spożycie kalorii.

Także zdrowe nawyki żywieniowe wpływają na skuteczność utraty zbędnych centymetrów. Sposób przechowywania żywności, mierzenie porcji, a nawet mrożenie może zdziałać cuda! Zobacz 10 pomysłów na zdrowe odchudzanie swojej diety.

7. Postaw na sprzątanie

Zachęcamy, abyś spędziła trochę czasu w uporządkowanym miejscu pracy, po czym następne kilka godzin nad zabałaganionym biurkiem. Szybko zauważysz, że w pierwszym przypadku będziesz bardziej skora do wyboru zdrowszych przekąsek. Punkt dla dobrej organizacji biura!

Masz problem w zapanowaniu nad chaosem? Chętnie pomożemy Ci w walce z bałaganem. Poznaj proste patenty na oczyszczanie swojej przestrzeni.

Tekst: Alison Goldman

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij