Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Jak przyspieszyć metabolizm: pory posiłków

Marzy Ci się zgrabna sylwetka? Dieta przyspieszająca metabolizm opiera się na jedzeniu zdrowych posiłków o odpowiednich porach, dostosowanych do Twojego stylu życia. Skalibruj swoją dietę, tak by Twój metabolizm pracował jak w zegarku.

WH 2016-06-15
metabolizm fot. shutterstock.com

6.00-8.00

Słońce włącza Twój hormonalny budzik. M.in. kortyzol sprawia, że poziom cukru we krwi rośnie, dzięki czemu masz energię, by zacząć dzień (OK, by zrobić kawę). Śniadanie tuż po wstaniu z łóżka podwaja ten efekt, a nadmiar kalorii odkłada się w talii. Dlatego najpierw lokówka, a potem lodówka – 1. posiłek jedz po godzinie od otwarcia oczu.

7.00-9.00

To pewne: pożywne śniadanie zmniejsza ryzyko przejadania się później w ciągu dnia. Oprócz węgli i białka, wrzuć też na talerz trochę zdrowych tłuszczów i korzystaj z ich energii przez cały dzień. To co, jogurt grecki z granolą czy tost z awokado?

10.00

Serio – pierwsza kawa o 10. Kortyzol zastępuje kofeinę. Jeśli połączysz go z espresso, to kawa przestanie na Ciebie działać i organizm wypadnie z rytmu dobowego.

12.00-14.00

Według badań osoby jedzące lunch wcześniej traciły na wadze szybciej i więcej niż ci, którzy jedli to samo, ale później. Bonus: masz większy wybór na stołówce.

14.00

Tea time! Spadek kortyzolu uzupełnij kofeiną, ale po raz ostatni dzisiaj, jeżeli chcesz się wyspać.

15.00-16.00

O tej porze najczęściej budzi się pokusa na słodycze. Bądź silna i zwalcz ją, przyjmując pozycję wojownik I. Jeśli siła jogi nie wystarczy, pomaszeruj dynamicznie przez 10 minut, by dotlenić mózg, poprawiając koncentrację i tłumiąc ochotę na cukier . Tylko nie przechodź obok cukierni.

18.00-21.00

Czas na konkret (np. łosoś, quinoa i zielenina), czyli białko, węgle i zdrowe tłuszcze, które nasycą Cię do rana. Między kolacją a snem najczęściej bez namysłu sięgamy po tuczące przekąski. Dlatego zaplanuj aktywność, która zajmie Ci ręce w tym czasie.

22.00-23.00

Złe wieści dla fanek wieczornych seansów filmowych: osoby, które kładą się do łóżka późno (zwłaszcza po 23) i nie dosypiają, częściej dotyka otyłość. Zrobiłaś się śpiąca?

WH 03/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij